• Gladoptimist

Affärer?

Har en sak jag funderat lite kring...Antar att de flesta tycker det är fel att ha en affär men finns det några som tycker annorlunda? Att det kanske inte är så farligt om man får lite spänning igen? Är nyfikna att höra vad ni säger där ute..

• Svar på tråden Affärer?
  • Anonym (Mani39)

Jag kan skilja på flersamhet och otrohet. Men eftersom de flesta vill leva i tvåsamhet så funkar det inte i praktiken. Det finns få man träffar som fixar att leva med att ens partner ligger runt även om de kanske godkänt det inledningsvis. Sen ändrar saker på sig och då är det för seriöst för att ångra sedan. Där är problemet.

Affärer är det bästa jag gjort och ja det är oetiskt/omoraliskt/själviskt. Men det gör att man lever livet fullt ut. Gäller att leva innan man dör.

• Anonym (sådär)
    Anonym (Mani39) skrev 2021-10-01 20:13:18 följande:

Jag kan skilja på flersamhet och otrohet. Men eftersom de flesta vill leva i tvåsamhet så funkar det inte i praktiken. Det finns få man träffar som fixar att leva med att ens partner ligger runt även om de kanske godkänt det inledningsvis. Sen ändrar saker på sig och då är det för seriöst för att ångra sedan. Där är problemet.

Affärer är det bästa jag gjort och ja det är oetiskt/omoraliskt/själviskt. Men det gör att man lever livet fullt ut. Gäller att leva innan man dör.

Ja visst kan man ånga sig på vägen men det betyder väl inte att det då är ok att börja svika, ljuga och missbruka sin partners förtroende?
  • Anonym (Loo)
    Anonym (Mani39) skrev 2021-10-01 20:13:18 följande:

Dina affärer, gäller det bara sex eller inleder du romantiska förhållanden med andra?
  • henhonhen
    Anonym (Bill) skrev 2021-09-29 19:55:50 följande:

Det man inte vet mår man inte dåligt av? Personligen vet jag inte vad jag tycker i frågan. Har upptäckt att MÅNGA i min omgivning har affärer vid sidan av. De har lite olika anledningar och sköter det snyggt, eller vad man ska säga. Lite hemskt, men så ser verkligheten ut. Det har gått så långt att jag nästan betvivlar monogama relationer numera. I varje fall om man är sexuellt experimentell och har stor lust. Kanske är kan man separera sex och kärlek? Är det så fel med lite gråzon då ? Att systematiskt ljuga, knulla runt hej vilt tycker jag solklart är fel. Men det finns gråzoner som jag på senare år ser lite annorlunda på?

Berätta mer!

Jag måste säga att jag är otroligt fascinerad av det där.

Dömmer absolut inte per automatik utan som du säger finns det helt klart gråskalor.

Snälla berätta några exempel. Eller skicka PM om du hellre vill det.
  • Anonym (Kvinna2)
    henhonhen skrev 2021-10-02 21:02:18 följande:
    Berätta mer!

Dömmer absolut inte per automatik utan som du säger finns det helt klart gråskalor.

Berätta själv varför du är så otroligt fascinerad av det här och av Anonym (Bill):s åsikt.

Det finns precis som ni säger gråskalor i otrohetsaffärer. Ex vis om ens man/kvinna är asexuell men överlag skapar affärer ett enormt lidande för alla inblandade. 

Letar du på FL efter "legitima belägg" för egna genomförda eller planerade affärer? Tynger dig ditt dåliga samvete innerst inne. Är det isf förklaringen till varför du söker repetitiv uppbackning för dina tankar kring otrohet?
  • Anonym (Bill)
    henhonhen skrev 2021-10-02 21:02:18 följande:

Berätta mer!

De personer som jag har upptäckt som har affärer separerar nog sex och kärlek. De är sexuella personer. Personligen shar jag valt att leva med en person som jag nog aldrig kommer kunna lita på. Men han har andra kvaliteter. Jag väljer att leva med honom så länge han sköter det snyggt. Det jag inte vet mår jag inte dåligt av. Och jag kommer nog ta mig friheten att ha en affär om jag känner för det. Givetvis sköta det snyggt, välja en äslkare som inte finns i samma stad och en person som omöjligt skulle kunna ingå i relation med mig av praktiska skäl. En affär som inte konkurrerar om kärlek men ska. ger mig kickar, sex och tar bort all huvudvärk kring min partners eventuella affär. Jag vet att min partner och jag älskar varandra. Sex kan vara något helt annat än kärlekshandling. När det kommer till kritan så prioriterar vi varandra och vår relation, alltid.. Men jag har nog blivit blasé och avtrubbad av min omgivning. Är definitivt inget moraliskt helgon men det är ingen annan i min omgivning heller. Först hade jag ångest över detta, men nu när jag funderar efter att köra samma race så känns det som en lättnad och pirrigt. I monogama trogna relationer så riskerar man ändå att tappa kärleken ändå. Jag behöver nog lite sjuk dynamik för att upprätthålla den.
  • Anonym (Kvinna2)
    Anonym (Bill) skrev 2021-10-12 19:08:17 följande:
    De personer som jag har upptäckt som har affärer separerar nog sex och kärlek. De är sexuella personer. Personligen shar jag valt att leva med en person som jag nog aldrig kommer kunna lita på. Men han har andra kvaliteter. Jag väljer att leva med honom så länge han sköter det snyggt. Det jag inte vet mår jag inte dåligt av. Och jag kommer nog ta mig friheten att ha en affär om jag känner för det. Givetvis sköta det snyggt, välja en äslkare som inte finns i samma stad och en person som omöjligt skulle kunna ingå i relation med mig av praktiska skäl. En affär som inte konkurrerar om kärlek men ska. ger mig kickar, sex och tar bort all huvudvärk kring min partners eventuella affär. Jag vet att min partner och jag älskar varandra. Sex kan vara något helt annat än kärlekshandling. När det kommer till kritan så prioriterar vi varandra och vår relation, alltid.. Men jag har nog blivit blasé och avtrubbad av min omgivning. Är definitivt inget moraliskt helgon men det är ingen annan i min omgivning heller. Först hade jag ångest över detta, men nu när jag funderar efter att köra samma race så känns det som en lättnad och pirrigt. I monogama trogna relationer så riskerar man ändå att tappa kärleken ändå. Jag behöver nog lite sjuk dynamik för att upprätthålla den.
    Prince charming???
  • Anonym (Bill)
    Anonym (Kvinna2) skrev 2021-10-12 22:07:01 följande:

Prince charming???

Aldrig påstått. Lika barn leka bäst.
  • Anonym (Kvinna2)
    Anonym (Bill) skrev 2021-10-12 19:08:17 följande:
    @Bill

Tror i alla fall att det gömmer sig en "Prince Charming" i din själ.

Ärlig talat! De vänner som jag är bekant med och som praktiserar din etik och moral är TYVÄRR INTE lyckligare - eller mer harmoniska - i jämförelse med dem som lever LYCKLIGT TROFASTA i parrelationer. Dessa par har en förmåga till förnyelse på alla plan, även sexuellt, inom ramen av befintliga förhållanden. Behovet av att "gå över ån efter vatten" blir därav onödigt!

Faktum är att jag tycker synd om dig när jag hör dig... strategiskt planera ditt dunkla dubbelliv... där trots allt en rädsla (hur noggrant smart du än tror dig lägga upp din sexutlevelse på ny ort) finns för upptäckt. Varför inte diskutera "öppet förhållande" med din partner som du säger dig älska över allt annat? Vågar du/ni inte stå upp för att ni vill/behöver experimentera med andra för att uppleva det så kallade pirret? Varför inte göra det tillsammans med andra par i så fall om allt går på tomgång?

Att gardera sig mot partners eventuella snedsteg genom att att själv leva i trolöshet låter knappast som en mogen och kärleksfull relation med ansvarstagande i mina öron.Tänk om drar med dig könssjukdomar eller andra virussjukdomar i pandemi tider? 

Som tonåringar vill vi gärna imitera vår omgivning. Som vuxna har vi i allmänhet mognat till, vilket innebär att vi lättare kan hålla oss till vår trosuppfattning och till vår inre moraliska kompass. Vi blir inte lika lättpåverkade och tar lättare ställning till vad vi känner innerst inne - utan grupptryck.

Ömmar även för dig och din partner, när jag även hör din split i din förmåga till anknytning.    
Svar på tråden Affärer?