henhonhen skrev 2021-10-02 21:02:18 följande:
Berätta mer!
Jag måste säga att jag är otroligt fascinerad av det där.
Dömmer absolut inte per automatik utan som du säger finns det helt klart gråskalor.
Snälla berätta några exempel. Eller skicka PM om du hellre vill det.
De personer som jag har upptäckt som har affärer separerar nog sex och kärlek. De är sexuella personer. Personligen shar jag valt att leva med en person som jag nog aldrig kommer kunna lita på. Men han har andra kvaliteter. Jag väljer att leva med honom så länge han sköter det snyggt. Det jag inte vet mår jag inte dåligt av. Och jag kommer nog ta mig friheten att ha en affär om jag känner för det. Givetvis sköta det snyggt, välja en äslkare som inte finns i samma stad och en person som omöjligt skulle kunna ingå i relation med mig av praktiska skäl. En affär som inte konkurrerar om kärlek men ska. ger mig kickar, sex och tar bort all huvudvärk kring min partners eventuella affär. Jag vet att min partner och jag älskar varandra. Sex kan vara något helt annat än kärlekshandling. När det kommer till kritan så prioriterar vi varandra och vår relation, alltid.. Men jag har nog blivit blasé och avtrubbad av min omgivning. Är definitivt inget moraliskt helgon men det är ingen annan i min omgivning heller. Först hade jag ångest över detta, men nu när jag funderar efter att köra samma race så känns det som en lättnad och pirrigt. I monogama trogna relationer så riskerar man ändå att tappa kärleken ändå. Jag behöver nog lite sjuk dynamik för att upprätthålla den.