Inlägg från: Anonym (Mani39) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mani39)

Affärer?

Fan vad hårt ni skriver!!! Jag har pendlat mellan att ha en otroligt hård syn på otrohet och typ tänkt tvåsamhet till varje pris till att helt ändra perspektiv. Det handlar nog om att vi i grunden är olika och har olika syn på relationer. Jag tänkte att om jag hittade en ny partner så skulle jag aldrig tänka tanken att vara otrogen men så är det inte. Däremot vet jag att då jag är kär osv mår väldigt bra och då också en bättre partner. Kär är man inte alltid i sin partner men fan vad man kan älska dem ändå! Helst vill man ju kunna kompromissa så att det inte behövs otrohet men ja.....så enkelt är inte livet. En partner kan aldrig ge en allt man vill. Flersamhet kan.

• Anonym (Mani39)

Jag kan skilja på flersamhet och otrohet. Men eftersom de flesta vill leva i tvåsamhet så funkar det inte i praktiken. Det finns få man träffar som fixar att leva med att ens partner ligger runt även om de kanske godkänt det inledningsvis. Sen ändrar saker på sig och då är det för seriöst för att ångra sedan. Där är problemet.

Affärer är det bästa jag gjort och ja det är oetiskt/omoraliskt/själviskt. Men det gör att man lever livet fullt ut. Gäller att leva innan man dör.

Svar på tråden Affärer?