kattnos skrev 2022-03-28 19:50:53 följande:
Jag tycker ändå att jag känner ganska mycket rörelser, kanske skulle bli tokig om jag inte hade moderkakan i framvägg, haha.
Hur vet ni att det är en liten tjej? Min son vägde 3,6 kg men då föddes han 14 dagar efter bf så han borde inte kunna räknas som stor. Han kom ju ut med akutsnitt och efter förlossningen gjordes en bäckenmätning och jag vet nu att jag har ett bäckenmått som ligger precis under det som räknas som normalt. Därför ska jag göra ett TUL om en månad för att se hur stort det här barnet beräknas bli. Jag vill gärna föda vaginalt om det är möjligt :)
Nej, jag vet inte alls vad jag ska packa faktiskt. Jag håller på att virka en filt och den får nog följa med. Minns att vi inte satte på sonen kläder typ alls innan vi åkte hem från BB så jag tänker inte ta med för mycket kläder iaf. Behöver man packa ned mössa i juni till exempel?
Haha ja kanske. Får se hur det här känns om några veckor när hon är ännu större och starkare.
Vi vet det för vi följs av en läkare var tredje till var fjärde vecka med ultraljud. Det blev så först då dom ville flytta bf datumet två veckor senare vid rutinultraljudet och jag sa att det inte stämmer. Så min barnmorska ordnade en tid till läkare. Detta höll läkaren med om då jag gjort ultraljud v7 v9 och v12. Så vi visste att det inte kunde stämma. Så läkaren satte bf enligt min sista mens och nu följer han. Så just för tillfället är hon -26% så lite tillväxthämmad. Vi har gjort 2 ultraljud hos honom än så länge och ska dit igen på torsdag så får vi se om det ligger kvar på det eller hur det ser ut. Han har ju dessutom sagt att jag inte får gå över tiden. Men han kommer fortsätta följa oss med ultraljud tills hon är född skulle jag tro.
Jobbigt att det blev så men skönt att det verkar som det gick bra då. Du kanske får sättas igång tidigare om du ska kunna föda vaginalt.
Jag har ju fött en på 2.8kg och en på 4.1kg vaginalt så jag hoppas verkligen att jag får göra det igen.
Ja jag får nog tänka lite till vad som ska med. Vi satte inte på dottern kläder heller och hon är också född i juni. Som du säger så blir det nog när man åker hem bara.
Men ja mössa behöver dom ju ha då dom har svårt att hålla sin temperatur. En tunn i alla fall.