Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

BF juni 2022

Bebis2021 skrev 2021-11-27 10:22:02 följande:

Härligt för er som nått vecka 12 själv har jag tre dagar kvar dit, såklart skönt för varje dag som går och kommer längre fram, men nu vill jag verkligen snabbspola tiden fram till att man känner rörelser, är såå mkt lättare å njuta av de hela då tycker jag plus att de är ju så mysigt med kula å bebisrörelser

Håller helt med. Längtar så mycket till rörelser.
  • hurtänktedunu
    Vicktoria88 skrev 2021-11-27 11:12:39 följande:

Har fått äta upp att jag skrev att jag knappt hade några gravidsymtom längre.. Sen i torsdags (när jag gick in i v 12) har jag mått jätteilla på morgonen, kräktes tillochmed för första gången imorse, har knappt mått illa alls innan. Har också haft ögonmigrän 3 ggr senaste veckan, brukar få det vid ÄL så antar att det är pga hormonerna. Men lite konstigt, står ju att symptom som migrän och illamående ska lätta efter v 12, borde inte bli värre efter v 12?

Ja det är ju oftast så men sen finns det ju alltid undantag för regeln tyvärr. Hoppas du får må bättre snart.
  • hurtänktedunu
    xnfsm skrev 2021-11-27 13:24:54 följande:

Åh vad jobbigt. Kanske är tillfälligt? Hört att andra trimestern ska vara rätt bra för dom flesta.

Jag har fått för mig att jag mår sämre när bebisen växer extra mycket. Obs endast egen föreställning, vet ej om det ligger något i det. Men vissa dagar är jag så overkligt trött, mår illa och allmänt dåligt liksom, kan även ha molvärk då. Då tänker jag att den växer lite extra eller utvecklar något särskilt just då hehe

Du det kan nog ligga något i det. Jag har molvärk för jämnan känner jag. Ibland är det jätte mycket.
  • hurtänktedunu
    xnfsm skrev 2021-11-28 09:32:06 följande:

Så är det för mig med! Hur mår du nu då i v 12?

Betydligt bättre men måste ändå ha lergigan. Du då?
  • hurtänktedunu
    xnfsm skrev 2021-11-28 12:38:40 följande:

Någon som vet om det faktiskt går att undkomma eventuella bristningar på huden?

Det går inte. Det är hormonerna som gör det. Bara att gilla läget. Vissa får mer andra får mindre och vissa får inte alls. På 2 graviditeter har jag fått en bristning på magen och några små på höften. Får se hur det blir denna gången.
  • hurtänktedunu
    Avokado92 skrev 2021-11-30 12:02:19 följande:

Jag har följt er här i tråden men inte skrivit något själv. Känner igen vissa av era namn från en bim-tråd, jättekul att läsa att det gått bra för er. Blev helt varm när jag läst om era plus som nu utvecklas till små liv. Sen känner jag verkligen så otroligt mycket med er som det tyvärr gått dåligt för. Fick ett mf i somras i v9 efter att ha fått se hjärtljud bara 2 dagar innan. Det önskar jag ingen.

MEN! Nu är jag gravid igen och det ska bara gå bra. Nojan är ju total dock, haha det ska jag inte sticka under stolen med. Har inte gjort några vul eller ul (pga vad som hände i somras), har KUB nästa vecka på onsdag, så räknar väl ned timmarna tills dess just nu. Japp jag har absolut blivit galen.

Är 29 år (fyllde år precis), 11+5 idag, bf 16 juni. Alla mina symptom är borta, har varit illamående och haft extremt ömma bröst. Men nu är de puts väck, jahapp. Alla dessa mysterium och beteenden kroppen bjuder på asså. Djup suck. Men stort lycka till alla därute - vi är fan grymma som går igenom det här!

Hej vad roligt. Välkommen. Då är vi nära varandra. Jag har bf 17 juni. Hade också ett ma I somras I v11 men blev gravid direkt igen. Men som du också skrev så känns denna gång så annorlunda mot I somras. Då hade jag typ noll symtom. Nu mår jag skit hela tiden. Känner mig verkligen gravid haha.

Vi har också ultraljud nästa vecka på onsdag. Men vi kör nipt test. Gud vad jag börjar bli nervös inför det alltså. Men får hoppas på det bästa. Hör ju bebis med doppler och hur hen lever runt där inne. Längtar bara efter sparkarna. Har inskrivning hos bm på fredag. Har du skrivit in dig än?
  • hurtänktedunu
    Avokado92 skrev 2021-11-30 20:49:26 följande:

Ja men de är luriga de här symptomen alltså. Jag var tröttare sist när det blev mf, men jag var aldrig illamående eller hade ömma bröst.

Åh samma dag alltså, då hoppas jag att vi båda får positiva besked. Känns helt overkligt fortfarande för mig att det skulle vara något där i, har inga barn sen innan. Men längtar såklart efter att känna det!

Ja det är svårt det där. Man längtar ju ihjäl sig. Längtat så till jul så vi kan berätta. Jag har ju två sen innan. Så längtar efter dom där sparkarna igen.
  • hurtänktedunu
    xnfsm skrev 2021-12-01 18:16:03 följande:

Molvärk i ryggslut och mage idag. Blir nojig varje gång. Någon fler som har det? Vecka 12 (11+4) idag.

Japp. Typ dagligen. Ser det som positivt då den gången det inte gick vägen hade jag det inte alls.
  • hurtänktedunu
    MrsXy skrev 2021-12-01 18:53:17 följande:

Heej hur mår ni ? 

Mitt illamående har trappats ut litegrann. 

Gjorde KUB förra veckan, bebisen mådde hur bra som helst 

//

och jag är jätteglad, men ändå ligger rädslan ständigt där... 

Ska man göra ett till UL om några veckor, eller borde man bara lugna ner sig ? 

Har ni andra gjort ul/KUB ? 

Nu är det nog dags att lugna ner sig faktiskt. Vi kommer efter nipt nästa vecka att vänta till rul. Där emellan får man nog hålla sig. Däremot kan man ju lyssna med doppler. Det gör jag ibland om jag blir orolig.
  • hurtänktedunu
    TheSwedishKiwi skrev 2021-12-02 09:38:55 följande:

Jag börjar känna mig lite nervös igen. Är idag i v10+5 och illamåendet har nästan släppt helt, lite av det kommer då och då. Men annars så har jag inte några känningar förutom lite ömma bröst. Jag hade inte blött något på många dagar, men imorse vaknade jag med rosa flytningar igen. Den här perioden är väldigt psykiskt påfrestande måste jag säga. Jag ska inte på KUB förrän den 16 december, så innan dess lär man ju inte veta någonting om hur det går.

Är det någon annan här som i vecka 11 slutat känna symptom och ändå sedan fått bekräftat att allt är som det ska? 

Alltså det är så svårt det där när det pendlar med symtom. Förstår att du blir orolig. Det kan vara riktigt psykiskt påfrestande att vara gravid helt klart.
    Tyvärr inte någon sån erfarenhet. Har haft 2 graviditeter där jag knappt haft symtom alls under hela tiden så det var ju inte så att det försvann utan dom var aldrig där. Vad har du haft för symtom?
    Sen har jag en graviditet där jag hade lite symtom som försvann 10+1 ca och fick en blödning 10+4 så åkte in till akuten och då hade bebisen dött. Men jag kände det nästan på mig. 
    Denna gången mår jag skit rent ut sagt. Men ingen graviditet är den andra lik och jag har läst om flera där symtomen blir bättre runt v.11. 

Fortsätter det komma mer blod skulle jag åka in.
Svar på tråden BF juni 2022