TheSwedishKiwi skrev 2022-01-19 11:32:29 följande:
Idag är första dagen jag satt på mig mammajeans, och gud så skönt det känns. Jag brukar alltid ha rätt tajta byxor och jag har inte tänkt att jag ska byta så här tidigt eftersom min mage fortfarande är väldigt liten och mest känns svullen. Men när jag tog på mig mammajeansen idag så känns det så underbart att inte ha något som trycker vid midjan. Så jag kommer nog faktiskt ha dem på mig tillsvidare nu. Är det någon annan som redan börjat med mammakläder?
Jag har haft några fler blödningar (för er som inte sett mina tidigare inlägg så har jag blött till och från hela graviditeten än så länge), men försöker att inte vara orolig, utan avvaktar tills RUL som är om ca två veckor. När jag gjorde ultraljud i samband med KUB för några veckor sen så såg ju allt jättefint ut. I princip alla graviditetsymtom är borta förutom att jag känner mig tröttare än vanligt och jag känner fortfarande inte några fosterrörelser i v18 (tror jag inte i alla fall), så det är klart att det är lite svårt att hålla sig lugn, men jag gör mitt bästa!
Haha oh ja sedan många veckor. Jag går in i v20 i morgon. Skulle inte ha klarat mig utan mina gravidjeans. Så skönt.
Förstår att det känns jobbigt att inte känna men det kommer nog. Beror ju så mycket på vart moderkakan sitter också. Min sitter bak Så känner en hel del men kände betydligt mindre med de andra två då den satt fram.