• tigerbaby

BF April 2022

Hej!

Vet inte om någon redan startat en grupp för april 2022, kunde inte hitta någon. (Men sökfunktionen är ju inte alltid tillförlitlig)

I alla fall, plussade häromdagen så har bf 1/4 2022.

Tänkte om någon ville följas åt :)

• Svar på tråden BF April 2022
  • Anonym (Oklara_tankar)

Hejsan.

Plussade I förrgår. Om allt går vägen blir detta mitt andra barn. Är enligt beräkning i v 4+2.

Denna bebisen var inte riktigt planerad. Ska precis gå tillbaka till jobbet efter fl. Men jag vill så gärna att det ska gå bra!

Har med en andra vaccindos inplanerad på torsdag. Är det någon mer som blivit gravid mellan två doser? Vad har ni fått för råd?

Jag vill så gärna bli färdigvaccinerad med då jag har högt bmi.

Jag är nog lite chockad över att det blev ett plus.

• mape92
    Anonym (Oklara_tankar) skrev 2021-08-17 22:05:32 följande:

Hejsan.

Plussade I förrgår. Om allt går vägen blir detta mitt andra barn. Är enligt beräkning i v 4+2.

Denna bebisen var inte riktigt planerad. Ska precis gå tillbaka till jobbet efter fl. Men jag vill så gärna att det ska gå bra!

Har med en andra vaccindos inplanerad på torsdag. Är det någon mer som blivit gravid mellan två doser? Vad har ni fått för råd?

Jag vill så gärna bli färdigvaccinerad med då jag har högt bmi.

Jag är nog lite chockad över att det blev ett plus.

Jag skulle också tagit min andra dos imorgon torsdag och min bm sa att de avråder alla gravida att vaccinera sig över huvud taget innan man gjort 12 fullgångna veckor. Samma liksom med vanliga influensavaccinet. så jag har avbokat min dos och kommer att ta den tidigast i v.13. 
  • muffins88
    Olivia1010 skrev 2021-08-17 14:03:36 följande:

Det blev tyvärr ingen bebis för oss denna gång? Fick ett missfall i v 4+3. Håller tummarna för alla er andra!

Beklagar <3
  • muffins88
    mape92 skrev 2021-08-17 16:02:52 följande:

Jag är också i v.6 och ringde bm igår för att rådfråga om vaccin osv eftersom jag har en tid nu på torsdag för dos 2. Jag upplever att jag har en del symtom, trött som tusan, sover dåligt. och har också molvärk och typ dragande i ljumskarna. Kan också bli lite illamående till och från. Tror att jag började bli illamående i v7 med sonen som höll i sig till ca v19. Nu tar jag nån folsyra som det också var nån b-vitamin i samt järn och zink. Min bm trodde att det kunde hjälpa mot illamående så jag hoppas det. 

Ska bli så spännande att följas åt och diskutera allt med er :) Känner mig stundtals helt upprymd och funderar på hur man ska berätta för alla, ska man ta reda på könet osv. Hur känner ni andra? Hur tänker ni? :) 

Känner mig också helt nipprig emellanåt och längtar efter att kunna börja shoppa grejer! Samtidigt som en konstant oro finns där då det fortfarande är så himla tidigt.

Vi diskuterar fram och tillbaka när vi ska berätta för alla. Tänker nog invänta KUB ändå. Vi kommer ta reda på kön :)

Har ringt bm idag och fått tid för inskrivning och hälsosamtal den 2/9.
  • Anonym (Lotta)

Jag ringde BM idag, de hade en tid redan imorgon så jag ska på hälsosamtal då. Spännande, men tidigt, är i v 5+4 bara.

Vi kommer troligen berätta för föräldrar och syskon till helgen då vi träffar dem samtidigt. Någon enstaka vet redan. Går det fel så känns det ändå bättre att ha berättat innan än efter tänker jag.

Jag har 2 barn sedan innan, visste könet med ena, men inte med andra. Jag tycker att förlossningen där man inte visste fick lite extra spänning, men det är ju lättare att förbereda och handla om man vet, iaf om man lite steriotypt tänker blått åt en pojke och rosa/lila åt en flicka. Tror inte vi kommer kolla, men vi får se :)

• Anonym (Orolig)

Hej allihopa!

Jag hoppar in här med ???? är beräknad till 17:e april. Detta blir vårt andra barn, vi fick en son i juli 2020. Nu längtar man bara tills de första veckorna har passerat så man kan börja berätta och förhoppningsvis andas ut för risken för missfall ?? Är i v6 (5+3) idag.

Hur mår ni andra? ????

• Emmalbs88

BF-lista:

1/4 - tigerbaby, 32 år, tredje barnet

1/4 - Bunakn, 30 år, andra barnet

2/4 Dalhia, 38 år, andra barnet

3/4 Prickigt, 26 år, första barnet

4/4 - hoppas!!, 27 år, första barnet

6/4 - Sels11, 30 år, tredje barnet

6/4 - Solros2022, 35 år, tredje barnet

6/4 - Mother of Miracles, 34 år, femte barnet. (Tre på jorden och ett i himlen. Räknar självklart in min ängel.)

8/4 - Pellobello, 35 år, tredje barnet

10/4 Tmh, 31 år, tredje barnet

10/4 Syren93, 27 år, första barnet

11/4 Hälsomamman, 25, tredje barnet

12/4 MBTM, 29 år, andra barnet

12/4 - Asparaghus, 36 år, tredje barnet

12/4 mandy93, 28 år, andra barnet

14/4 - Lalalaaa, 35 år, tredje barnet

14/4 - Anonym4042, 33 år, andra barnet

16/4- mape0509, 29 år, andra barnet

18/4 - anna tuva, 37 år, tredje barnet

19/4 - muffins88, 33 år, andra barnet

20/4 - Niljes, 31 år, första barnet

29/4 - Emmalbs88, 32 år, andra barnet.

• Emmalbs88

Jag mår bra tack, har mest ont i brösten, lite extra trött, lite illamående vissa dagar.

Men jag mår väldigt bra ändå.

Längtar också till jag kan börja köpa kläder, barnvagn mm.

• Pörny

Hej! :) jag hoppar in här. Plussade igår med digitalt, sjukt spännande. De enda symtomen jag har idag är massor med molvärk och konstant hungrig men blir illamående av att äta.

BF-lista:

1/4 - tigerbaby, 32 år, tredje barnet

1/4 - Bunakn, 30 år, andra barnet

2/4 Dalhia, 38 år, andra barnet

3/4 Prickigt, 26 år, första barnet

4/4 - hoppas!!, 27 år, första barnet

6/4 - Sels11, 30 år, tredje barnet

6/4 - Solros2022, 35 år, tredje barnet

6/4 - Mother of Miracles, 34 år, femte barnet. (Tre på jorden och ett i himlen. Räknar självklart in min ängel.)

8/4 - Pellobello, 35 år, tredje barnet

10/4 Tmh, 31 år, tredje barnet

10/4 Syren93, 27 år, första barnet

11/4 Hälsomamman, 25, tredje barnet

12/4 MBTM, 29 år, andra barnet

12/4 - Asparaghus, 36 år, tredje barnet

12/4 mandy93, 28 år, andra barnet

14/4 - Lalalaaa, 35 år, tredje barnet

14/4 - Anonym4042, 33 år, andra barnet

16/4- mape0509, 29 år, andra barnet

18/4 - anna tuva, 37 år, tredje barnet

19/4 - muffins88, 33 år, andra barnet

20/4 - Niljes, 31 år, första barnet

29/4 - Emmalbs88, 32 år, andra barnet.

29/4 - Pörny, 36, tredje barnet.

• Tiffany

Hej allihopa. Jag var till gyn för vul för 2dgr sen. Lite svårt att säga exakt vecka men var då i slutet av v7 , närmare v8 ..allt såg bra ut med pickande hjärta men idag tkr jag att mina bröst slutat ömma..npgon som har de lika att symtom kan komma o gå ? Jag har inte riktigt känt på illamåendet än bara trötthet, kissnödighet o otroligt ömma bröst men nu känner man sig knappt gravid..blir alltid orolig för MA t ex ..någon med samma?

Svar på tråden BF April 2022