• tigerbaby

BF April 2022

Hej!

Vet inte om någon redan startat en grupp för april 2022, kunde inte hitta någon. (Men sökfunktionen är ju inte alltid tillförlitlig)

I alla fall, plussade häromdagen så har bf 1/4 2022.

Tänkte om någon ville följas åt :)

• Svar på tråden BF April 2022
  • Jordgubbstanten
    anna tuva skrev 2021-08-10 12:43:50 följande:

Varit illamående i helgen och igår.. har då tagit extra tillskott med B6 som heter Pyridoxin. Nu sedan i morse känner jag inget illamående och bara trötthet. Jag är alltid illamående som gravid. B6 skulle troljgen hjälpa för detta men nu blir jag nojjig. Kunde även ära lunch utan att peta i mig maten.. kanske bara blev gravid en kort stund?

Hur mår ni andra?

Det är säkert ingen fara! Sånt kommer ju och går :)

Jag har haft små bruna flytningar nu i tre dagar, enligt min gynekolog jättenormalt, eftersom jag annars skulle haft mens nu, men man är ju så nojig!
  • Jordgubbstanten

Mina flytningar har blivit till någon liten blödning nu :( mörkbrunt till färgen.. är så orolig! När jag går på toa rinner det ner i toan :(

• anna tuva
    Jordgubbstanten skrev 2021-08-10 18:09:38 följande:

Mina flytningar har blivit till någon liten blödning nu :( mörkbrunt till färgen.. är så orolig! När jag går på toa rinner det ner i toan :(

Så blev det för mig i min andra graviditet men det var ganska vanligt och fick se ett hjärta ticka senare.
  • Anonym (Anonym)

Hej.

Plussade på ÄL + 10 och sedan har strecken gradvis ökat i styrka. Fick missfall den 9 juli i år och verkar ha blivit gravid cirka två veckor senare, igen. Jag har inga barn än så hoppas detta för får stanna :)

• anna tuva

BF-lista:

1/4 - tigerbaby, 32 år, tredje barnet

1/4 - Bunakn, 30 år, andra barnet

2/4 Dalhia, 38 år, andra barnet

4/4 - hoppas!!, 27 år, första barnet

6/4 - Sels11, 30 år, tredje barnet

6/4 - Solros2022, 35 år, tredje barnet

6/4 - Mother of Miracles, 34 år, femte barnet. (Tre på jorden och ett i himlen. Räknar självklart in min ängel.)

8/4 - Pellobello, 35 år, tredje barnet

10/4 Tmh, 31 år, tredje barnet

10/4 Syren93, 27 år, första barnet

11/4 Hälsomamman, 25, tredje barnet

12/4 MBTM, 29 år, andra barnet

12/4 - Asparaghus, 36 år, tredje barnet

12/4 mandy93, 28 år, andra barnet

14/4 - Lalalaaa, 35 år, tredje barnet

15/4 -QueenS, 31 år, andra barnet

15/4 - Jordgubbstanten, 32 år, andra barnet

17/4 - Olivia1010, 26 år, första barnet

18/4 - anna tuva, 37 år, tredje barnet

19/4 - muffins88, 33 år, andra barnet

22/4 - Sandtrollet, 37år, tredje barnet

• Jordgubbstanten
    Syren93 skrev 2021-08-08 17:06:51 följande:

Jag började också få bruna flytningar i fredags.. :( har haft ett missfall i april, så är ju såklart superrolig och uppgiven nu..

Hur har det gått för dig? <3
  • Jordgubbstanten
    anna tuva skrev 2021-08-10 19:26:05 följande:

Så blev det för mig i min andra graviditet men det var ganska vanligt och fick se ett hjärta ticka senare.

Håller tummarna att så är fallet! Vid min första graviditet hade jag liknande när jag skulle haft mens, därför testade jag mig då eftersom jag tyckte det var så konstig mens :D

Hoppas kroppen kör samma visa denna gång..
  • Emmalbs88

Hej. Jag heter Emma, jag +ade ikväll. Har varit konstant illamående hela dagen samt att brösten gjorde svinont i varje litet gupp som jag cyklade i. ???? hade stickningar i livmodern igår hela dagen. Så ikväll efter kvällsjobb så åkte jag på okq8 och köpte ett test, och mycket riktigt så blev det starkt positivt omgående. Har ingen koll på Bf, men ska ta ett digitalt imorgon så kanske jag lite klokare.

• Prickigt

Halloj!

Gravid för första gången, är nu i vecka 6+1 enligt libero-appen, BF 3 April.

Testade 3 dagar innan mens och fick ett starkt positivt, har dock inte testat sen dess.

Symptom: kissig mest hela tiden, är även uppe varje natt och kissar. Ömma bröst, kan knappt gå på promenad.. och emellanåt molande värk i livmodern som känns ibland känns skrämmande likt min vanliga superkraftiga mensvärk.

Spännande tid vi har framför oss tjejer! Känns helt galet att lilla jag är gravid! Glömmer det allt som oftast under dagen sen ibland bara slår det mig att just det, jag är ju gravid ju! Planerade inte direkt att bli gravid, var mest ba aa ska vi testa? Ja visst, varför inte? Och sen blev jag gravid nästa ligg typ.. så allt har gått väldigt fort och jag har inte riktigt hängt med. Har även varit rökare som druckit baljor med kaffe varje dag så man kan ju lugnt säg att det har varit en omställning ????.

Sorry för långt inlägg, men har inte pratat med någon, förutom sambon då, om detta och han kan ju inte riktigt förstå mig till 100%.

• Prickigt

BF-lista:

1/4 - tigerbaby, 32 år, tredje barnet

1/4 - Bunakn, 30 år, andra barnet

2/4 Dalhia, 38 år, andra barnet

3/4 Prickigt, 26 år, första barnet

4/4 - hoppas!!, 27 år, första barnet

6/4 - Sels11, 30 år, tredje barnet

6/4 - Solros2022, 35 år, tredje barnet

6/4 - Mother of Miracles, 34 år, femte barnet. (Tre på jorden och ett i himlen. Räknar självklart in min ängel.)

8/4 - Pellobello, 35 år, tredje barnet

10/4 Tmh, 31 år, tredje barnet

10/4 Syren93, 27 år, första barnet

11/4 Hälsomamman, 25, tredje barnet

12/4 MBTM, 29 år, andra barnet

12/4 - Asparaghus, 36 år, tredje barnet

12/4 mandy93, 28 år, andra barnet

14/4 - Lalalaaa, 35 år, tredje barnet

15/4 -QueenS, 31 år, andra barnet

15/4 - Jordgubbstanten, 32 år, andra barnet

17/4 - Olivia1010, 26 år, första barnet

18/4 - anna tuva, 37 år, tredje barnet