• tigerbaby

BF April 2022

Hej!

Vet inte om någon redan startat en grupp för april 2022, kunde inte hitta någon. (Men sökfunktionen är ju inte alltid tillförlitlig)

I alla fall, plussade häromdagen så har bf 1/4 2022.

Tänkte om någon ville följas åt :)

• Svar på tråden BF April 2022
  • Syren93
    Jordgubbstanten skrev 2021-08-10 21:59:02 följande:

Hur har det gått för dig? <3

Jo har jag fortfarande bruna flytningar, inga mängder, men dom är där hela tiden.. Så jag väntar på att det förhoppningsvis ska sluta, eller att ett missfall ska sätta igång på riktigt.. :( känns så jobbigt att inte veta..
    Jordgubbstanten skrev 2021-08-10 21:59:02 följande:

Hur har det gått för dig? <3

Jo har jag fortfarande bruna flytningar, inga mängder, men dom är där hela tiden.. Så jag väntar på att det förhoppningsvis ska sluta, eller att ett missfall ska sätta igång på riktigt.. :( känns så jobbigt att inte veta..
  • Prickigt
    Prickigt skrev 2021-08-10 23:15:04 följande:

Symptom: kissig mest hela tiden, är även uppe varje natt och kissar. Ömma bröst, kan knappt gå på promenad.. och emellanåt molande värk i livmodern som känns ibland känns skrämmande likt min vanliga superkraftiga mensvärk.

Glömde mina två jobbigaste symptom.. det första är att magen är sååå seg, men läste att det är vanligt?

Sen det andra är det absolut jobbigaste- jag är SÅ trött. Typ så trött att jag är redo att sova middag direkt efter frukost. Sover middag varje dag, vissa dagar har det blivit två gånger.. Just nu funkar det, jag har semester denna veckan ut, men sen då? Kan inte gå runt så här trött på jobbet, hjärnan är ju som en stor tjock dimma. Har svårt att hålla fokus och tappar orden hela tiden, är så trött så jag blir yr typ. Någon som har haft det så här? Hur länge är man så här extremt trött?
  • Anonym (Hälsomamman)
    Prickigt skrev 2021-08-11 09:18:57 följande:

Glömde mina två jobbigaste symptom.. det första är att magen är sååå seg, men läste att det är vanligt?

Sen det andra är det absolut jobbigaste- jag är SÅ trött. Typ så trött att jag är redo att sova middag direkt efter frukost. Sover middag varje dag, vissa dagar har det blivit två gånger.. Just nu funkar det, jag har semester denna veckan ut, men sen då? Kan inte gå runt så här trött på jobbet, hjärnan är ju som en stor tjock dimma. Har svårt att hålla fokus och tappar orden hela tiden, är så trött så jag blir yr typ. Någon som har haft det så här? Hur länge är man så här extremt trött?

Jag är också trött från frukost till läggdags! Kan tyvärr inte evila något om dagarna men hade nog somnat om jag la mig ner jag med. Var likadant med mina andra två, det avtog nog efter ett par veckor.
  • Nora1234
    Anonym (Anonym) skrev 2021-08-10 21:39:31 följande:

Hej.

Plussade på ÄL + 10 och sedan har strecken gradvis ökat i styrka. Fick missfall den 9 juli i år och verkar ha blivit gravid cirka två veckor senare, igen. Jag har inga barn än så hoppas detta för får stanna :)

//

Hej igen, jag skrev ovan inlägg igår och nu under förmiddagen fick jag en liten mängd klarröd tunn vätska på toalettpapperet. Det var så klart att det knappt såg ut som blod, men det var det ju såklart. Jag vet att det kan vara helt ofarligt men man blir ändå sååå orolig. Hoppas hoppas att jag inte får missfall igen :(
  • sommarsolöst

Hej! har också plussat med bf 5 april med barn nummer 3. Mår illa hela tiden, helt orkeslös och matt och väldigt ömma bröst, mol och stickningar i mage och ibland rygg.

Har 2 missfall I bagaget, 2015 och 2020. för 2 dagar sedan fick jag bruna flytningar och är nu inställd på att det är kört denna gång också :(

• muffins88
    Prickigt skrev 2021-08-11 09:18:57 följande:

Haha jag är också sjukt trög i magen. Och trött. Har semester en vecka till, men är väl tveksamt om det hinner vända.. vad jag kommer ihåg från förra gången så höll det i sig någon vecka. Jag tappar också orden hela tiden! Min sambo förstår mig knappt emellanåt och skrattar då bara åt mig haha.

Annars mår jag ganska bra. Tycker brösten växer i rasande fart och är lite ömma, annars märker jag inte av så mycket mer än en diffus känsla i magen emellanåt.

BIM imorgon och ska ta ett digitalt på fredag för att bekräfta, mest för mig själv. Skönt att se orden ?svart på vitt? liksom.
  • muffins88
    Nora1234 skrev 2021-08-11 12:46:13 följande:

Hej igen, jag skrev ovan inlägg igår och nu under förmiddagen fick jag en liten mängd klarröd tunn vätska på toalettpapperet. Det var så klart att det knappt såg ut som blod, men det var det ju såklart. Jag vet att det kan vara helt ofarligt men man blir ändå sååå orolig. Hoppas hoppas att jag inte får missfall igen :(

sommarsolöst skrev 2021-08-11 15:55:09 följande:

Hej! har också plussat med bf 5 april med barn nummer 3. Mår illa hela tiden, helt orkeslös och matt och väldigt ömma bröst, mol och stickningar i mage och ibland rygg.

Har 2 missfall I bagaget, 2015 och 2020. för 2 dagar sedan fick jag bruna flytningar och är nu inställd på att det är kört denna gång också :(

Håller tummarna för er!!!
  • Anonym4042

Hej! Hänger på här jag med! :) har BF 14/4, andra barnet. Inte så mycket symtom ännu, men det kommer väl :)

Lider med er som är oroliga för missfall och fått blödningar och liknande. Hoppas det går vägen! Förstår att det känns jobbigt, även om det ju är vanligt speciellt i tidig graviditet..

Jag nojar istället för att något är fel pga att Clearblues digitala med veckor i förrgår visade 3+, vilket inte kan stämma då jag hade ÄL absolut tidigast 18 dagar innan.. testade med äl-stickor. När jag plussade 6 dagar innan så fick jag 1-2 veckor.. känns konstigt att det gått från 1-2 veckor till 3+, på 6 dagar endast.

BF-lista:

1/4 - tigerbaby, 32 år, tredje barnet

1/4 - Bunakn, 30 år, andra barnet

2/4 Dalhia, 38 år, andra barnet

3/4 Prickigt, 26 år, första barnet

4/4 - hoppas!!, 27 år, första barnet

6/4 - Sels11, 30 år, tredje barnet

6/4 - Solros2022, 35 år, tredje barnet

6/4 - Mother of Miracles, 34 år, femte barnet. (Tre på jorden och ett i himlen. Räknar självklart in min ängel.)

8/4 - Pellobello, 35 år, tredje barnet

10/4 Tmh, 31 år, tredje barnet

10/4 Syren93, 27 år, första barnet

11/4 Hälsomamman, 25, tredje barnet

12/4 MBTM, 29 år, andra barnet

12/4 - Asparaghus, 36 år, tredje barnet

12/4 mandy93, 28 år, andra barnet

14/4 - Lalalaaa, 35 år, tredje barnet

14/4 - Anonym4042, 33 år, andra barnet

15/4 -QueenS, 31 år, andra barnet

15/4 - Jordgubbstanten, 32 år, andra barnet

17/4 - Olivia1010, 26 år, första barnet