• tigerbaby

BF April 2022

Hej!

Vet inte om någon redan startat en grupp för april 2022, kunde inte hitta någon. (Men sökfunktionen är ju inte alltid tillförlitlig)

I alla fall, plussade häromdagen så har bf 1/4 2022.

Tänkte om någon ville följas åt :)

• Svar på tråden BF April 2022
  • florens91

Hej allihopa! Jag får hoppa ut tråden lika fort som jag kom hit. Fick en stor blödning idag vid lunch och det kan inte vara annat är missfall? Kände att något var annorlunda imorse när jag vaknade, då brösten inte gjorde lika ont längre, så googlade på missfall osv? Några timmar senare kom blödningen :( Jag är ledsen men samtidigt kanske tur att den hände så pass tidigt (v 5). Man behöver inte kontakta vården väl, om man inte själv känner att man behöver? Eller bör man göra det ändå? Någon som blivit gravid igen ganska snart efter ett missfall? Lycka till alla ni andra <3

• florens91

Min taco första frågetecken ovan ska vara tre punkter, fattar inte varför den gör så!

• fannylinnea
    florens91 skrev 2021-08-22 15:44:34 följande:

Hej allihopa! Jag får hoppa ut tråden lika fort som jag kom hit. Fick en stor blödning idag vid lunch och det kan inte vara annat är missfall? Kände att något var annorlunda imorse när jag vaknade, då brösten inte gjorde lika ont längre, så googlade på missfall osv? Några timmar senare kom blödningen :( Jag är ledsen men samtidigt kanske tur att den hände så pass tidigt (v 5). Man behöver inte kontakta vården väl, om man inte själv känner att man behöver? Eller bör man göra det ändå? Någon som blivit gravid igen ganska snart efter ett missfall? Lycka till alla ni andra <3

Beklagar verkligen <3 Jag hade ett missfall i maj, väldigt tidigt. Började blöda någon dag efter att jag plussade. Nu är jag gravid igen, går in i vecka 7 i morgon och hoppas för allt i världen att det går vägen. Tre missfall i bagaget...
  • Saxin

Hoppar in här trots att det är lite osäkert ännu.

Enligt appar är jag i v7 (6+4) vilket ger mig en bf 13/4, men eftet ett vul idag är jag daterad till 6+0/1 vilket då innebär bf 18/4.

Däremot har jag en hinnsäck som är oregelbunden vilket fick bm att bli lite misstänksam.

Någon som haft samma?

• fannylinnea

Hej allihopa och grattis till ers graviditeter!

Jag går in i vecka 7 i morgon (6+0) och hoppar gärna in i den här gruppen. Enligt appen preggers har jag bf 18/4 :) Är såå glad och tacksam för den här graviditeten, men också livrädd att den ska försvinna. Har 3 tidiga missfall i bagaget, ett av dom var ett MA. Skräcken för ännu ett MA är enorm...

En fundering. Ni som är ungefär lika långt gången som mig, vad har ni för symtom? Jag mådde sååå illa från början men för drygt en vecka sedan försvann illamåendet helt o hållet. Jag har fortfarande svullna och ömma bröst samt molvärk.

Kram på er! /L

• mape92
    fannylinnea skrev 2021-08-23 21:27:03 följande:

Hej allihopa och grattis till ers graviditeter!

Jag går in i vecka 7 i morgon (6+0) och hoppar gärna in i den här gruppen. Enligt appen preggers har jag bf 18/4 :) Är såå glad och tacksam för den här graviditeten, men också livrädd att den ska försvinna. Har 3 tidiga missfall i bagaget, ett av dom var ett MA. Skräcken för ännu ett MA är enorm...

En fundering. Ni som är ungefär lika långt gången som mig, vad har ni för symtom? Jag mådde sååå illa från början men för drygt en vecka sedan försvann illamåendet helt o hållet. Jag har fortfarande svullna och ömma bröst samt molvärk.

Kram på er! /L

Hej och välkommen hit! Gud va jobbigt med så många missfall och MA bakom sig. Hur mår du nu kring det? Förstår verkligen oron och rädslan kring att det ska hända igen. Kommer du få göra vul? Tänker att eftersom du haft så mycket med dig i bagaget så borde man göra nån slags åtgärd. Oron är ju inte bra för varken dig eller barnet. 

Jag är ungefär lika gången som du, 6+2 och har samma symtom som du. Kan må lite illa till och från speciellt vid tryck mot magen. I min förra graviditet så mådde jag illa något hemskt från typ v7- v 18/19. Då kände man sig verkligen gravid vilket på ett sätt var skönt. I förra graviditeten fick jag även göra vul då jag började blöda lite i typ v8. vilket visade sig vara ett blodkärl (eller cellförändring) som brast. Men ingenting som var farligt. Det kändes typ skönt med vul för då visste man ju att man inte inbillat sig. Men nu börjar man ju fundera för att man mår så bra haha. 

Har du barn sedan tidigare?
  • mape92

Ni som varit gravida tidigare; 

Hur skiljer er era tidigare graviditeter från denna? 

Ni som har fler än två barn: 

När syntes magen i de senare graviditeterna? 

Är lite nyfiken :P 

• florens91
    fannylinnea skrev 2021-08-23 20:27:18 följande:

Beklagar verkligen <3 Jag hade ett missfall i maj, väldigt tidigt. Började blöda någon dag efter att jag plussade. Nu är jag gravid igen, går in i vecka 7 i morgon och hoppas för allt i världen att det går vägen. Tre missfall i bagaget...

Åh, håller tummarna för att allt går fint för dig :)
  • Emmalbs88

Mape92.

Har en dotter sedan tidigare, och största skillnaden är nog illamåendet. Med dottern var jag inte illamående en enda dag, denna gång har jag iallafall varit det någon dag i veckan. Dock känner jag mig piggare denna gång, är inte alls lika trött.

Men annars är jag väldigt hungrig, och lite yrsel när jag ställer mig upp snabbt.

• Emmalbs88

Är det någon som skulle vara intresserad av att starta en hemlig fb-grupp?

Har en fb grupp med dottern och vi har följts åt i 6,5 år nu genom graviditet, förlossningar, och livet. Många har även träffats och haft playdates med barnen.

Hade gärna startat upp en om någon var intresserad.

Svar på tråden BF April 2022