fannylinnea skrev 2021-08-23 21:27:03 följande:
Hej allihopa och grattis till ers graviditeter!
Jag går in i vecka 7 i morgon (6+0) och hoppar gärna in i den här gruppen. Enligt appen preggers har jag bf 18/4 :) Är såå glad och tacksam för den här graviditeten, men också livrädd att den ska försvinna. Har 3 tidiga missfall i bagaget, ett av dom var ett MA. Skräcken för ännu ett MA är enorm...
En fundering. Ni som är ungefär lika långt gången som mig, vad har ni för symtom? Jag mådde sååå illa från början men för drygt en vecka sedan försvann illamåendet helt o hållet. Jag har fortfarande svullna och ömma bröst samt molvärk.
Kram på er! /L
Hej och välkommen hit! Gud va jobbigt med så många missfall och MA bakom sig. Hur mår du nu kring det? Förstår verkligen oron och rädslan kring att det ska hända igen. Kommer du få göra vul? Tänker att eftersom du haft så mycket med dig i bagaget så borde man göra nån slags åtgärd. Oron är ju inte bra för varken dig eller barnet.
Jag är ungefär lika gången som du, 6+2 och har samma symtom som du. Kan må lite illa till och från speciellt vid tryck mot magen. I min förra graviditet så mådde jag illa något hemskt från typ v7- v 18/19. Då kände man sig verkligen gravid vilket på ett sätt var skönt. I förra graviditeten fick jag även göra vul då jag började blöda lite i typ v8. vilket visade sig vara ett blodkärl (eller cellförändring) som brast. Men ingenting som var farligt. Det kändes typ skönt med vul för då visste man ju att man inte inbillat sig. Men nu börjar man ju fundera för att man mår så bra haha.
Har du barn sedan tidigare?