Inlägg från: muffins88 |Visa alla inlägg
  • muffins88

BF April 2022

Hej!

Jag vågar nog lägga till mig i listan nu trots att det är mycket tidigt för oss än. Plussade idag! Har BIM på onsdag eller torsdag.

• muffins88

BF-lista:

1/4 - tigerbaby, 32 år, tredje barnet

1/4 - Bunakn, 30 år, andra barnet

2/4 Dalhia, 38 år, andra barnet

4/4 - hoppas!!, 27 år, första barnet

6/4 - Sels11, 30 år, tredje barnet

6/4 - Solros2022, 35 år, tredje barnet

6/4 - Mother of Miracles, 34 år, femte barnet. (Tre på jorden och ett i himlen. Räknar självklart in min ängel.)

8/4 - Pellobello, 35 år, tredje barnet

10/4 Tmh, 31 år, tredje barnet

10/4 Syren93, 27 år, första barnet

11/4 Hälsomamman, 25, tredje barnet

12/4 MBTM, 29 år, andra barnet

12/4 - Asparaghus, 36 år, tredje barnet

12/4 mandy93, 28 år, andra barnet

14/4 - Lalalaaa, 35 år, tredje barnet

15/4 -QueenS, 31 år, andra barnet

17/4 - Olivia1010, 26 år, första barnet

19/4 - muffins88, 33 år, andra barnet

22/4 - Sandtrollet, 37år, tredje barnet

• muffins88
    Prickigt skrev 2021-08-11 09:18:57 följande:

Glömde mina två jobbigaste symptom.. det första är att magen är sååå seg, men läste att det är vanligt?

Sen det andra är det absolut jobbigaste- jag är SÅ trött. Typ så trött att jag är redo att sova middag direkt efter frukost. Sover middag varje dag, vissa dagar har det blivit två gånger.. Just nu funkar det, jag har semester denna veckan ut, men sen då? Kan inte gå runt så här trött på jobbet, hjärnan är ju som en stor tjock dimma. Har svårt att hålla fokus och tappar orden hela tiden, är så trött så jag blir yr typ. Någon som har haft det så här? Hur länge är man så här extremt trött?

Haha jag är också sjukt trög i magen. Och trött. Har semester en vecka till, men är väl tveksamt om det hinner vända.. vad jag kommer ihåg från förra gången så höll det i sig någon vecka. Jag tappar också orden hela tiden! Min sambo förstår mig knappt emellanåt och skrattar då bara åt mig haha.

Annars mår jag ganska bra. Tycker brösten växer i rasande fart och är lite ömma, annars märker jag inte av så mycket mer än en diffus känsla i magen emellanåt.

BIM imorgon och ska ta ett digitalt på fredag för att bekräfta, mest för mig själv. Skönt att se orden ?svart på vitt? liksom.
  • muffins88
    Nora1234 skrev 2021-08-11 12:46:13 följande:

Hej igen, jag skrev ovan inlägg igår och nu under förmiddagen fick jag en liten mängd klarröd tunn vätska på toalettpapperet. Det var så klart att det knappt såg ut som blod, men det var det ju såklart. Jag vet att det kan vara helt ofarligt men man blir ändå sååå orolig. Hoppas hoppas att jag inte får missfall igen :(

sommarsolöst skrev 2021-08-11 15:55:09 följande:

Hej! har också plussat med bf 5 april med barn nummer 3. Mår illa hela tiden, helt orkeslös och matt och väldigt ömma bröst, mol och stickningar i mage och ibland rygg.

Har 2 missfall I bagaget, 2015 och 2020. för 2 dagar sedan fick jag bruna flytningar och är nu inställd på att det är kört denna gång också :(

Håller tummarna för er!!!
  • muffins88
    Jordgubbstanten skrev 2021-08-16 19:15:43 följande:

Tyvärr gick det inte vägen för oss :( MA, ska in för cytotec imorgon för att få ut allt :(

Beklagar verkligen! <3
  • muffins88

Hur går det för alla? Hur har ni det med symtom?

Jag går in i v 6 imorgon och känner inte av så jättemycket. Lite förändrad aptit, lite tröttare än vanligt men sover också ev lite sämre, diffus molvärk ett par korta stunder per dag, ibland lite krypningar i benen om kvällarna.

Laddar för att ringa till barnmorskan denna veckan, men har liksom en känsla av att inte vilja jinxa det. Samtidigt som det kommer göra det mer verkligt.

• muffins88
    Olivia1010 skrev 2021-08-17 14:03:36 följande:

Det blev tyvärr ingen bebis för oss denna gång? Fick ett missfall i v 4+3. Håller tummarna för alla er andra!

Beklagar <3
  • muffins88
    mape92 skrev 2021-08-17 16:02:52 följande:

Jag är också i v.6 och ringde bm igår för att rådfråga om vaccin osv eftersom jag har en tid nu på torsdag för dos 2. Jag upplever att jag har en del symtom, trött som tusan, sover dåligt. och har också molvärk och typ dragande i ljumskarna. Kan också bli lite illamående till och från. Tror att jag började bli illamående i v7 med sonen som höll i sig till ca v19. Nu tar jag nån folsyra som det också var nån b-vitamin i samt järn och zink. Min bm trodde att det kunde hjälpa mot illamående så jag hoppas det. 

Ska bli så spännande att följas åt och diskutera allt med er :) Känner mig stundtals helt upprymd och funderar på hur man ska berätta för alla, ska man ta reda på könet osv. Hur känner ni andra? Hur tänker ni? :) 

Känner mig också helt nipprig emellanåt och längtar efter att kunna börja shoppa grejer! Samtidigt som en konstant oro finns där då det fortfarande är så himla tidigt.

Vi diskuterar fram och tillbaka när vi ska berätta för alla. Tänker nog invänta KUB ändå. Vi kommer ta reda på kön :)

Har ringt bm idag och fått tid för inskrivning och hälsosamtal den 2/9.
  • muffins88
    muffins88 skrev 2021-08-18 12:30:18 följande:

Känner mig också helt nipprig emellanåt och längtar efter att kunna börja shoppa grejer! Samtidigt som en konstant oro finns där då det fortfarande är så himla tidigt.

Vi diskuterar fram och tillbaka när vi ska berätta för alla. Tänker nog invänta KUB ändå. Vi kommer ta reda på kön :)

Har ringt bm idag och fått tid för inskrivning och hälsosamtal den 2/9.

Grattis till er som kommit till i tråden! :)

Hittade mitt senaste inlägg och jag kan konstatera att vi inte klarade av att hålla oss från att berätta för våra anhöriga haha. Har varit både på ett tidigt UL i v 8 samt hunnit med KUB för snart två veckor sedan. Mkt livlig bebis som inte alls ville ligga stilla vid undersökningen ;) fick höra hjärtljuden också vilket var underbart!

Hur tänker ni som fått väldigt bra resultat på KUB? Vi har varit bestämda att göra Nipt oavsett vad det visade redan från början, men nu fick vi lägsta möjliga sannolikhet för någon kromosomavvikelse på KUB och funderar på om det bara är att utsätta sig själv för onödig oro (och pengar) att göra nipt också?

Jag är fullvaccinerad sedan februari och börjar väl fundera på hur jag ska göra om vi blir erbjudna en tredje spruta.

Har fått justerat BF till 17/4. Går in i v 16 idag. Längtar till RUL då vi ska ta reda på kön och sen börja shoppa loss :)

Jag önskar också gå med i fb-gruppen. Skickade meddelande till dig @mape92 då det inte gick att skicka om till dig @Biffemmi
Svar på tråden BF April 2022