• Lövsångerska1991

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Hej!

Jag är ny medlem här på Familjeliv, men har läst mycket i forumen förut. Min sambo och jag ska börja försöka skaffa barn i augusti. Är det någon mer som försöker bli gravid i höst och som vill följas åt här? Jag är en 30-årig tjej och har inga barn sedan tidigare, detta är första gången som jag försöker bli gravid. Tar gärna emot tips över saker att tänka på inför en graviditet! Glad Jag har en massa ägglossningstest hemma, har redan provat och har ägglossning idag, men vi ska inte börja förrän nästa månad då jag fått dos 2 av covid-vaccinet.
    Jag längtar väldigt mycket efter att bli gravid och få barn, min sambo har inte lika stor barnlängtan. Han vet att han vill ha barn med mig och eftersom jag vill nu så tycker han att vi kör på det! Drömmer

Mvh Lövsångerskan

• Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?
  • Chilins
    Dalarna91 skrev 2023-02-20 17:53:20 följande:

Chilin; min sambo kan begära ut svaren åtminstone. Men ja, det va speciellt. Men nu får vi åtminstone utredning. Men jag är redo med en plan om läkaren inte vill hjälpa tex skriva ut Trombyl på recept. 

Men visst torde en utredning kunna sluta i att ni får hjälp tex ivf? eller? Jag förstår inte hur det kan vara så otroligt olika i vårt avlånga land 
  • Mathilda88
    Chilins skrev 2023-02-20 09:32:30 följande:

eller hur! Vi fick veta att min sambo hade över 100 miljoner plus bra rörlighet så ett minst sagt godkänt prov och jag kan då inte förstå hur det inte kan bli något då mina provsvar också visade på bra värden. 

Wow! Det sätter verkligen våra prover i ett annat ljus med nivåer på 3,5 miljoner och strax över 10 miljoner Förvånad. Har bara haft de 16 miljoner som riktmärke innan!  Mend 40 resp 100+ är en annan liga Skrattande . Nej ännu märkligare när det är sådana mängder och båda är bra! Hur länge har ni försökt? <3 
  • Mathilda88

Idag kom cellförändrings-provsvaret som ua! Och remissen är nu inskickad för IVF, så processen är iallafall igång nu!

• Chilins
    Mathilda88 skrev 2023-02-20 18:48:41 följande:
    Wow! Det sätter verkligen våra prover i ett annat ljus med nivåer på 3,5 miljoner och strax över 10 miljoner Förvånad. Har bara haft de 16 miljoner som riktmärke innan!  Mend 40 resp 100+ är en annan liga Skrattande . Nej ännu märkligare när det är sådana mängder och båda är bra! Hur länge har ni försökt? <3 
    Jag tänker ju att det bara behövs en! Haha!! Så jag känner mest att det är så konstigt att det inte blir något för någon utav oss med miljoner simmare?! 3 miljoner är ju fortfarande sjukt mycket tycker jag..  Vi har försökt i 1 år och 7 månader. ni då? :) 
  • Chilins
    Mathilda88 skrev 2023-02-20 19:00:34 följande:

Idag kom cellförändrings-provsvaret som ua! Och remissen är nu inskickad för IVF, så processen är iallafall igång nu!

Åh ja! Då kan vi vänta på telefonsamtalet tillsammans :) 
  • Sophiee92

Mathilda, åh då förstår jag att det blir RMC för er. Vi har fått genom landstinget där Livio gick att välja, vi bor dock i Sthlm. Ja men precis också hört att det behövs så många fler men det är ändå så sjukt att man fått höra hela tiden att Det krävs bara en... Stort grattis till provsvaren och att remissen äntligen är skickad, så taggad på din skull! Nu är ni nära :D

Chilins 100 miljoner är ju jätte bra! Aldrig heller hört om så många. Min kille hade 58 miljoner så även det var väldigt bra till mängden sätt :)

LJM, men gud så sjuk dröm! Tänk vad tankarna snurrar runt på natten. Nu var det länge sen men förut drömde jag ofta om barn och graviditeter, det är läskigt hur verkligt det kan upplevas! Hur är det med din lilla blödning nu?

Vickan, vad glad jag bli att det ser ut som att din ÄL varit :) gick ni till det bra om vi frörutsätter att den var på CD15? Men alltså tack <3 behövde era uppmuntrande ord så mycket och nu kan jag inte förstå att vi är på andra sidan!

Idag skulle jag egentligen kommit in på återföring, vi hade inte fått veta något om ev befruktning då det varit helg emellan så var bra nervös när Livio ringde imorse. Satte på högtalaren så både jag och min man kunde höra när hon sa att hon hade fantastiska nyheter, 9 utav 9 ägg har blivit befruktade och utvecklar sig fint! OVERKLIGT! Så dom ville inte sätta in något idag pga att alla var lika fina så dom ska odlas vidare på fram till onsdag och då får jag en återföring av ett av våra små frön. Kan inte beskriva min lättnad och lycka just nu <3

• Mathilda88
    Chilins skrev 2023-02-20 19:23:42 följande:
    Jag tänker ju att det bara behövs en! Haha!! Så jag känner mest att det är så konstigt att det inte blir något för någon utav oss med miljoner simmare?! 3 miljoner är ju fortfarande sjukt mycket tycker jag..  Vi har försökt i 1 år och 7 månader. ni då? :) 
    Hjärta
    Vi har försökt i 16 månader, så 1 år och 4 månader. :)

Ja vi kan vänta på samtalet tillsammans nu! Är er remiss godkänd än? Förstått att det tar ca 1-2 veckor till dess?
  • Mathilda88

Sophiee92: Men wow vilket fantastiskt resultat - 9 av 9!!! HjärtaHjärta Men så spännande!! Då är det fortsatt laddat fram tills återföringen på onsdag! Hur mår du idag?

Ja tyvärr så, önskar att det funnits fler alternativ i Skåne då det uppenbarligen är väldigt högt tryck på RMC. Men hört mkt gott om dom. :)

• Fyrklöverns

Sophie: Jag blev helt tårögd av att läsa att hela 9 av 9 ägg är befruktade, vilka roliga nyheter! :D <3 Åhhhh snart får du ett litet pyre tillbaka, det är verkligen underbart! :)

Vickan: Vad knasigt med testerna, det verkar som att kroppen försökte ägglossa flera dagar, och som tur är gick det slutligen :) jättefin temputveckling därefter! 

LJM: Men gud vilken snygg kurva! :D Det känns verkligen hoppfullt med dippen vid äl+5 och de små blödningarna därefter. Heja denna månaden! <3 Så tokig dröm du hade. Vi får hoppas att bara första halvan är sann :)

• LJM91

Åh Sophie vilka underbara nyheter! 9 av 9 ägg och alla ser bra ut! Kunde ju inte ha blivit bättre eller hur? Tänk att bland de äggen finns er blivande bebis, så fantastiskt <3 jag har slutat blöda helt sedan i lördags, väntar nervöst på om de vanliga PMS-symtomen kommer dyka upp de närmsta dagarna.

Vickan, skönt att tempen bekräftade ägglossningen, fick ni till det bra under de fertila dagarna?

Mathilda, vad härligt att cellprovet såg bra ut! Håller tummarna för att ni inte behöver vänta så länge nu ;)

Wow vilka galna mängder spermier alltså! Över 100 miljoner låter ju helt rubbat, hur kan de få plats i en liten kladd sperma liksom xD

Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?