Dalarna: Jag förstår, ni får se hur ofta ni behöver åka dit helt enkelt 😊
Mathilda88: Verkligen goda nyheter att det såg bra ut med cellförändringarna nu! 😍 Så spännande att bollen är i rullning! 1-2 veckor låter ju fantastiskt snabbt, när jag bodde i Stockholm och skickade remiss för IVF tog det tre månader innan den godkändes och det lät inte som att det var något ovanligt där och då.
Chilins: Ja visst är det märkligt! Samma sak för oss, de tycker att allt sett bra ut och inte minst med 163 miljoner spermier enligt sambon spermaprov (jag undrade nästan om det var ett tryckfel, haha!), men ändå har jag ju inte plussat en enda gång under dessa år jag försökt med två olika partners så något fel är det ju! Känns tyvärr som att jag måste vara den gemensamma nämnaren och felande länken då 😅 Har ingen aning om vad exet hade för antal spermier eller rörlighet, bara att det såg bra ut under utredningen men dålig rörlighet när vi gjorde IVF:en, så det kan ju såklart variera över tid. P.S. Så sjukt snabba de var att godkänna er remiss ju! 😃
Sophie: Tack fina du, det känns alltid skönt när tempen bekräftat ägglossning 🥰 Jag tycker att vi fick till det bra, vi följde "doktorns order" om varannan dag så hoppas att det ska ge resultat. Och du, WOW vilket fantastiskt resultat!! 😍 Jag är helt mållös och vet knappt vad jag ska säga, det är ju helt otroligt att 9 av 9 blev befruktade! 💪😃 När jag gjorde IVF med exet odlade de också vidare till dag fem och då var det typ 5 av 13 mogna ägg som befruktades (de plockade ut 16 men tre av dem var inte helt mogna), och det tyckte kliniken var ett bra resultat medan jag blev jättebesviken, haha. Hoppas att de fortsätter att utvecklas lika fint när de odlas vidare, men vilken lättnad att veta att det startat så bra nu! Det känns som att ni måste ha väldigt bra ägg och simmare som verkligen vill skapa ett barn 💕 Ser fram emot onsdag och håller tummarna extra hårt då!
Fyrklöverns: Haha ja det var verkligen knasigt, men skönt att tempen bekräftat ägglossningen nu 😊 Hur mår du? 💕
LJM: Tack snälla 😃 Ja men det tycker jag nog att vi borde ha prickat in rätt bra, så nu är det bara den där välbekanta evighetslånga väntan på BIM 😅 Men du börjar ju så smått att närma dig din BIM, iiiih så spännande det känns! Extra spännande i och med nidblödningen menar jag 🥰 Håller tummarna allt vad jag har! Hahaha, började skratta åt nu åt det du skrev om hur det kan få plats så många i en liten kladd sperma, men nog tusan undrar jag det också! 😂