Inlägg från: Wave Mother |Visa alla inlägg
  • Wave Mother

Försöka bli gravid i höst, följas åt?

Junii91 skrev 2021-12-16 18:36:31 följande:
    Oj just ja, kanske skulle skrivit det. Tack för att du frågar. Jag är på äl+8 eller 9 idag. Brukar ha 13-14 dagars lutealfas.

Tack för ditt svar! :)
    Okej! Men då kan det ju vara värt att ta ett test redan idag eller i morgon :)  
  • Wave Mother
    Emmissss skrev 2021-12-17 09:51:23 följande:

Bim vilken dag som helst och inga känningar. Hur mår ni andra som har bim i dagarna?

Spännande! Hoppas verkligen det tagit sig den här gången!

Jag har bim på tisdag. Mår som vanligt, tror jag. Men eftersom det bara är bim -4 för mig, och jag inte brukar få känningar inför mens förrän bim-2/bim-1, så är det lite tidigt.

Funderar på att inte testa förrän på bim eller kanske morgonen efter den här gången. Jag har tyckt det varit lite deppigt att vänta på mensen med negativa tester, så tänkte prova en annan inställning den här gången.
  • Wave Mother
    Emmissss skrev 2021-12-17 18:09:58 följande:

Tog ett test nu på kvällen (dag28) och först såg jag inget men nu skymtar man kanske en antydan på streck. Kanske bara är önsketänkande.

Spännande! Hoppas det blir tydligare i morgon!
  • Wave Mother

Trevlig lördag alla! Hoppas alla har det bra!

Jag har lyckats hålla mig ifrån att testa idag. Får se om det går i morgon också. Sitter och skriver på en artikel för jobbet och det fungerar väl hyfsat som distraktion.

Jag känner den här månaden att jag inte vill testa innan jag får något tydligt symptom, för jag är så trött på att se en tom sticka liksom. Än så länge har jag inga känningar alls, utom lite dålig hy, som jag ofta får innan mens, men tror att jag även hade den tidigare gången jag plussade. I morgon borde jag få mensvärk och mer symptom om mensen kommer på tisdag, tror jag. Det brukar komma minst två dagar innan.

Någon av er andra med BIM i dagarna som testat eller haft några symptom? Hur har det gått för dig Emissss?

• Wave Mother
    Emmissss skrev 2021-12-18 20:43:21 följande:

Tagit test idag ockwå men negativt.. Så mensen verkar sen denna månad också. Har massor på jobbet så vet inte om det är stress som gör att cyklarna helt plötsligt ballat ut... :(

Förstår deppkänsla, men å andra sidan finns de ju de som plussar sent. Om mensen är sen är det ju ändå ett tecken, tänker jag!
    986247391 skrev 2021-12-18 21:40:48 följande:

Jag kunde inte heller låta bli att testa idag, men såklart negativt. Är dock bara på ÄL+ 7/8 och BIM- 2-5 (beroende på om jag går efter senaste cyklarna eller apparnas beräkning) så har inte givit upp helt än!

Så tidigt är det väl ändå rätt ovanligt att plussa, så då skulle jag verkligen inte ge upp!
  • Wave Mother
    Junii91 skrev 2021-12-19 10:16:50 följande:
    Testat igår och idag, negativt. BIM på tis eller ons. Litet hopp finns men känns ändå som mensen kommer komma.
    Hoppet är ju inte ute förrän mensen kommer, men fattar hur det känns. Har haft flera månader när det blev så där. Fortsätter hålla tummarna för att tisdag (eller onsdag :) ) blir en turdag för oss!
  • Wave Mother
    Nuärdetdags19 skrev 2021-12-20 19:09:34 följande:

Emmis hur går det, har du tagit någon mer test.

Alla andra som har bim i dagarna hur går det för er :D

Jag har BIM imorgon, och funderar på om jag ska testa på morgonen eller ej. Har fått lite hopp i och med att jag inte fått några direkta symptom ännu (annars brukar jag få mensvärk dagarna innan BIM). Men jag har i och för sig fått dålig hy, som är ett tecken. Så det är lite oklart.
  • Wave Mother

Jag tycker den ser positiv ut! Vad kul!

LJM91 skrev 2021-12-21 19:12:11 följande:

Tack för all pepp! Såhär såg stickan ut, den räknas väl också som positiv eller vad säger ni?

Tack snälla! Skönt att du också fick positivt till slut, jag funderar också på hur mycket kroppen påverkas av allt kollande och testande.. Har funderat på att skippa allt och bara försöka ligga varannan dag under perioden när jag kan vara fertil, men eftersom jag har superlånga och ganska oregelbundna cykler så vet jag inte om vi hade orkat varannan dag så pass länge xD
  • Wave Mother

Glada julnyheter här. Jag hade ju BIM igår, men ingen mens dök upp och när jag testade nyss fick jag ett tydligt pluss :) 

• Wave Mother
    Junii91 skrev 2021-12-22 10:00:25 följande:
    Men så roligt att läsa! Stort grattis till dig :) <3
    Tack! Det är väldigt förvirrande just nu, men kul! Sedan är jag så klart orolig också, i och med att vi fick MA förra gången. Så jag känner inte riktigt att jag vågar bli för glad ännu, men samtidigt är jag ju jätteglad också.  
Svar på tråden Försöka bli gravid i höst, följas åt?