Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Bez skrev 2021-10-12 16:26:46 följande:
Uppdaterar BIM listan då NC flyttade datum, blir osäker nu på om man myste "rätt" tyckte man prickat så bra den här månaden så flyttar NC på äl :P
Hur planerar ni inför? hade då Äl på CD 17 fick till de CD 16, 14 och 12 borde väll egentligen räcka men kört samma 3 månader nu så tänker att man kanske borde utvärdera och testa nått nytt?
Vi har inte planerat så mycket hittills, försöker bara få till det så ofta som möjligt runt äl (fast den här månaden blev det ju inte så mycket, pga jobb). Jag ser till att försöka jobba hemma om jag kan och inte ha en massa stressigt inplanerat de dagarna, om möjligt. Men min känsla hittills är att det blir konstigt att försöka ligga när man inte känner för det, så mer än skapa bra förutsättningar för det har vi inte gjort riktigt. Jag brukar inte säga när jag plussar på stickorna heller, utan försöker mer vara lite extra initiativtagande de fertila dagarna. Kanske sagt någon gång att den här veckan är det stor chans eller så. Tror annars det riskerar att bli stressande för båda i vårt fall, prestationsångest osv.
Tre månader är ju egentligen inte så mycket, i det här sammanhanget, men förstår ändå hur det känns, eftersom jag själv är på fjärde försöket nu. Samtidigt blir det ju viktigare och viktigare att tillvaron kan vara någorlunda normal desto längre tid "projektet" tar, känner jag.