Försöka bli gravid i höst, följas åt?
Nästa vecka blir ÄL-vecka för oss om min cykel är någorlunda regelbunden, så planerar för att det ska bli så bra förutsättningar som möjligt. Tyvärr är vi bortresta på ÄL-dagen, men hoppas få till det ändå.
Gjorde precis det digitala graviditetstest och det står Gravid 1-2 v!!! Förstår ingenting, är i chock! Hade aldrig trott att det skulle gå så fort! Jag är skitglad men samtidigt dyker mass andra tankar upp, typ är det rätt tillfälle för detta? Åh herre, vilken grej
Hur långt innan ägglossning får ni symtom? Jag ska inte ha äl förrän tisdag nästa vecka men började få äl flytningar i lördags (dagen efter avslutad mens) och idag mår jag otroligt illa och har fortfarande mycket flytningar, brukar ha dessa symtom men kan inte minnas att jag fått det över 1 vecka innan?
Vad kul att det varit flera pluss i tråden nu under dagen! Jag har läst men hittar inte tillbaka till alla, så jag kör ett gemensamt grattis här!
Jag ser också en skugga, och är den rosa så är det ju ett gott tecken! Vad kul!
Stort grattis till alla plus!! Så roligt och hoppas att det håller i!
Själv har jag tyvärr missat ÄL. Fattar inte att det hände och känner verkligen att jag har misslyckats. Jag har en väldigt lång cykel och nästan hela det här året har min cykel blivit längre och längre eller varit samma. Nu kom ÄL 5 dagar tidigt!! Men jag började få fertilt sekret samma tidpunkt som vid förra cykeln och ville inte hålla på och testa så mkt utan gick på mönstret från förra cykeln. Men hade bara fertilit sekret i ca 5 dagar istället för 10 den här gången. Tyvärr fick vi inte till det vid ÄL. Känns helt sjukt, hur kunde jag missa?!
Men det positiva är att min kropp verkar kanske gå tillbaka till mer normala cykler. Dessutom behöver jag inte vänta BIM och känna efter så mkt. Jag ser den här tiden lite som en bonustid där jag kan äta/dricka saker som inte går som gravid. Nu är jag riktigt förrvirad kring min cykel så till nästa cykel får det blir att börja om lite på nytt, vem vet kanske går den tillbaks till mina vanliga 28 dagar.
Bra start på dagen.. börjar med hugg på höger äggstock som blir intensivare under dagen. Efter många samtal får jag komma in. De är i princip omöjligt att få tag i tex kvinnokliniken då dom inte har telefon tider osv. Får kolla komma in på akuttid. Precis kommit hem. Hcg nivå är 170, nya prover på fredag. Gjorde ett vul och allt såg bra ut. Sjukt pinsamt då jag är ny där jag är. Positiva är att allt av missfall är ute och de är bara gammalt blod igen i fiffi. Så har tagit på mig pyjamas och ser på serie och hoppas på en bättre dag imorgon. Har räknat ut att nästa vecka kommer hcg vara kring 20 på tisdag.
Så frågar är nu; hur låg måste hcg vara för att ägglossningen ska komma igång?