Kan man kräva betalning för rutan?
Om ens barn förstörde vindrutan på sin kompis förälders bil, kan de kräva ersättning för det eller är det mer good will?
De satt på huven när en av dem råkade lägga för mycket vikt på rutan.
Om ens barn förstörde vindrutan på sin kompis förälders bil, kan de kräva ersättning för det eller är det mer good will?
De satt på huven när en av dem råkade lägga för mycket vikt på rutan.
En bilruta på en fin bil går sönder av att ett 35 kilo lätt barn lutar sig lite mot den? Skulle inte tro det.
Ni får ju betala självrisken i alla fall, det var ju inte dem själva som hade sönder den. Det var er unge, eller ungar.
Om ägarnas barn också var med, ja då skulle man kunna se det som hälften/hälften.
Men betala får ni göra.
En bilruta på en fin bil går sönder av att ett 35 kilo lätt barn lutar sig lite mot den? Skulle inte tro det.
Alltså, känns extremt tveksamt att en ägare till en så fin bil skulle låta någon klättra runt på motorhuven. Det händer liksom inte. Bryr man sig om sin bil så låter man knappt någon nudda lacken.
Har jag fattat det rätt att det var det andra barnets förälder som bad ditt barn sätta sig på bilen för att föräldern skulle fotografera och i samband med det råkade vindrutan gå sönder?
Då tycker jag faktiskt att det är ganska fult att be om ersättning för den skadan. Svårt att kräva att en 13åring ska ha bättre konsekvenstänk än en vuxen och dessutom säga emot på grund av det.
Jag vet bara vad som berättats och jag har sett hur rutan ser ut. Hon skulle "hoppa bakåt" för att hamna närmare kompisen och då sprack rutan. Blev som en cirkel där hon satte sig.
Och en 13-åring som väger 35 kg...
Dom kanske har dåligt med mat, det är inte billigt om man ska betala för allt dom har sönder.
Och en 13-åring som väger 35 kg...
Det var föräldern som tog fotona.