• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Anonym (XXX)
    KillBill skrev 2021-07-28 10:42:26 följande:

Det som gör sig skyldiga till gängkriminalitet är oftast barn till flyktingar som kommit hit för många år sedan och är resultatet av dålig integration.  Ska vi komma åt gängkriminalitet så är det integrationen som behöver förbättras. Att minska nuvarande migration där flyktingarna i huvudsak har tidsbegränsade uppehållstillstånd kommer inte ha samma effekt.

...och även om de bara får temporära uppehållstillstånd nu. Är det någon som på allvar tror, att vi kommer att kicka ut dem när situationen förbättras i hemlandet? De kommer att bita sig fast, haka sig kvar. De kommer alltid att hitta något att skylla på: "våra barn kan bara svenska språket och har alla sina kamrater här", "vår son har en diagnos som han inte kan få hjälp med i hemlandet", "jag har skilt mig här i Sverige och kan bli straffad för det i hemlandet". Och svenska godhetsknarkare kommer att understödja dem. 
  • Anonym (Johan)

Killbill varför vägrar du svara på min högst relevanta fråga?

Hur kan ett parti vars ungdomssektion öppet skriver i sitt ideprogram att de kämpar för att skapa ett kommunistiskt samhälle inte vara ett delvis kommunistiskt parti?

• Anonym (Johan)

Det som gör sig skyldiga till gängkriminalitet är oftast barn till flyktingar som kommit hit för många år sedan och är resultatet av dålig integration.  Ska vi komma åt gängkriminalitet så är det integrationen som behöver förbättras. Att minska nuvarande migration där flyktingarna i huvudsak har tidsbegränsade uppehållstillstånd kommer inte ha samma effekt.

Och om vi släppt in färre, i linje med snittet i EU tex, de senaste 30 åren hade vi knappt haft gängkriminalitet i Sverige idag. Varför vill du inte strama åt nuvarande invandring så vi slipper samma problem om 20-30 år?
  • KillBill
    Anonym (Johan) skrev 2021-07-28 14:01:59 följande:
    Och om vi släppt in färre, i linje med snittet i EU tex, de senaste 30 åren hade vi knappt haft gängkriminalitet i Sverige idag. Varför vill du inte strama åt nuvarande invandring så vi slipper samma problem om 20-30 år?

Det är en grov förenkling. Det är många faktorer som bidragit till en dålig integration. 

Moderaterna drev igenom EBO-lagstiftningen i början på 90-talet och den lagen bidrog till en kraftigt ökad seglation i storstadsområdena.  

Regelverket för det fria skolvalet och möjligheten för religiösa skolor att etablera sig som Moderaterna drivit igenom har också resulterat i en ökad seglation.

Slutligen har vi den kristdemokratiska reformen Vårdnadsbidraget som lanserades av KD och som gillas av SD men som resulterade i att många invandrarkvinnor stannade hemma i stället för att lära sig svenska och komma ut i arbetslivet. Vårdnadsbidraget
     har också bidragit till en bristfällig integration.

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    KillBill skrev 2021-07-28 16:43:43 följande:

Det är en grov förenkling. Det är många faktorer som bidragit till en dålig integration. 

Moderaterna drev igenom EBO-lagstiftningen i början på 90-talet och den lagen bidrog till en kraftigt ökad seglation i storstadsområdena.  

Regelverket för det fria skolvalet och möjligheten för religiösa skolor att etablera sig som Moderaterna drivit igenom har också resulterat i en ökad seglation.

Slutligen har vi den kristdemokratiska reformen Vårdnadsbidraget som lanserades av KD och som gillas av SD men som resulterade i att många invandrarkvinnor stannade hemma i stället för att lära sig svenska och komma ut i arbetslivet. Vårdnadsbidraget  har också bidragit till en bristfällig integration.

seglation=segregation
  • Anonym (Absolut)

När ska vissa vakna upp egentligen otroligt 
    Detta uttalande om integration hela tiden är så föråldrat och urholkat att inte ens kajorna tror på detta längre när dom flyger på rygg över riksdagshuset för att slippa se eländet som politikerna ställt till med genom en fruktansvärd generös och oansvarig invandringspolitik inget annat är problemet?.
    ?Jämför med Danmark och övriga nordiska länder?.Gud vad vi är sämst

SD ni behövs som aldrig förr så vi slipper detta drabbel 
  • FDFMGA
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-28 17:01:57 följande:
    inte ens kajorna tror på detta längre när dom flyger på rygg över riksdagshuset för att slippa se eländet som politikerna ställt till med

SD ni behövs som aldrig förr så vi slipper detta drabbel 
    Aha, så kajorna har anslutits till SD-flocken, finns ju en risk att denna kollektivanslutning ska innebära att skränet blir ännu högre.

Nåja, vi Sverigevänner får väl ta på oss hörselskydd och glädja oss åt att anslutningen borde ha inneburit att SD-vurmarnas medelintelligens blev väsentligt högre.

Kajor, liksom andra kråkfåglar, är ju mycket intelligenta.
  • Anonym (Absolut)
    FDFMGA skrev 2021-07-28 17:47:20 följande:
    Aha, så kajorna har anslutits till SD-flocken, finns ju en risk att denna kollektivanslutning ska innebära att skränet blir ännu högre.

Nåja, vi Sverigevänner får väl ta på oss hörselskydd och glädja oss åt att anslutningen borde ha inneburit att SD-vurmarnas medelintelligens blev väsentligt högre.

Kajor, liksom andra kråkfåglar, är ju mycket intelligenta.
    Snälla du kalla dig inte Sverigevän det är att vanhedra det ordet?.
  • FDFMGA
    Anonym (Absolut) skrev 2021-07-28 18:12:42 följande:
    Snälla du kalla dig inte Sverigevän det är att vanhedra det ordet?.
    Haha, jag är Sverigevän. Jag tycker om mitt land till skillnad från vissa andra.

Det får de Sverigefientliga elementen vackert finna sig iSolig
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2021-07-28 19:16:16 följande:
    Haha, jag är Sverigevän. Jag tycker om mitt land till skillnad från vissa andra.

Det får de Sverigefientliga elementen vackert finna sig iSolig
    Ja du är en riktig Sverigevän! Skål
Svar på tråden Är invandringen en belastning?