• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Anonym (XXX)
    FDFMGA skrev 2021-07-27 16:56:21 följande:
    Dina tankar om vad andra tänker om dig skulle möjligen kunna vara intressanta i en annan tråd för en viss sorts personerSkrattande

Själv förstår jag inte att det ska vara så svårt att ta till sig en tidningsartikel - i DN-artikeln ges också exempel på hur man kan välja bort adopterade. Dessutom är det inte så längesen som Kristerssons trianguleringsparti  ville förbjuda internationella adoptioner, inte för att de ansågs oetiska utan snarare oetniska, de ansågs hota den svenska folkstammens renhet.

Ett annat exempel i den av vissa svårförstådda artikeln är den svenskfödde läkaren som ibland använder sig av en sköterska med svenskt utseende för att lindra beröringsskräcken den sjuka rasisten har. Rasisten får ställa frågorna till sköterskan och så svarar läkaren via sköterskan.

Det är beklagligt att Kristersson inte drar sig för att späda på den beröringsskräck vissa element känner inför invandrare.
    Det är en betalartikel. Du får citera lite mer ur den om alla ska kunna diskutera den. 
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (Johan) skrev 2021-07-27 08:56:59 följande:
    Över hälften av alla tillfrågade vårdcentraler tillgodosåg ett krav på en etnisk svensk läkare.

Sedan tidigare hade det visat sig att de även tillgodoser krav på muslimska läkare samt kvinnliga läkare (som efterfrågas starkt av invandrarkvinnor)

Hur bedömningen av etnicitet görs i detalj framgår inte. Sannolikt olika från fall till fall
    Varför begärde DN en etnisk svensk läkare på alla vårdcentraler i hela Sverige? Är de rasister på DN?

• Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-27 09:45:51 följande:
    Nej, har du månne någon i din närhet som kan hjälpa dig med artikelnSkrattande
    Fråga gärna igen om något är oklart för dig!

Kristersson har ju tre adopterade barn från Kina och har dessutom varit ordförande för den största adoptionsbyrån - så han har verkligen belastat Sverige med invandring - men han har kanske gjort avbön och utövat självkritik.

Man kanske kan kalla hans tidigare inställning för oetniskSkrattande
    Jag tror Kristersson förstår att det är skillnad på invandring och invandring och att de som är en belastning utgör en begränsad grupp.

Hoppas verkligen att ditt sätt att trycka ner andra skribenter får dig själv att växa som människa. Det unnar jag dig min vän.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-27 21:05:24 följande:
    SD är etnonationalister.. etnonationalismen är brun.
    Du är brun.
  • Anonym (Jojo)

Invandringen är en ekonomiskt belastning, åtminstone enligt en nationalekonom och migrationsforskare i klippet nedan:

• FDFMGA
    Anonym (XXX) skrev 2021-07-27 21:18:30 följande:
    Det är en betalartikel. Du får citera lite mer ur den om alla ska kunna diskutera den. 
    Okej, så du framförde alltså synpunkten att ett rasistiskt beteende inte är rasistiskt utan bara ett försök att bli bemött av läkare som behärskar svenska.

Är det ditt defaultläge att diskutera saker och ting utan att bekymra dig om fakta?

Jag är övertygad om att det går att få fram referat av DN:s undersökning utan att besöka DN - en nyttig övning i nutidsorientering skulle jag vilja påstå.

• Anonym (Johan)
    KillBill skrev 2021-07-27 17:19:51 följande:

Antingen missförstår du artikeln eller så har du inte fårstått Sverigedemokraternas migrationspolitik. 

Den asylprövning som S i Danmark och M i Sverige pratar om är alltså ännu inte genomförd (och kan inte genomföras utan att bryta mot en mängd konventioner och överenskommelser som Danmark och Sverige ingått).

De syriska flyktingar vars uppehållstillstånd nu Danmark återkallar är i likhet med uppehållstillstånden för de flesta syriska flyktingar i Sverige tidsbegränsade.  Jag delar inte Danmarks syn på att Syrien redan är ett säkert land att återvända till men målsättningen att flyktingar med tillfälliga uppehållstillstånd ska kunna flytta hem igen är inte kontroversiell och är något som de flesta partier ställer sig bakom. Sverigedemokraternas repatrieringspolitik är något helt annat och riktar sig mot flyktingar med permanenta uppehållstillstånd

Nu ljuger du återigen. Näsan växer. Danmark har ett tydligt program.för återvandring av flyktingar med permanenta uppehållstillstånd. S I Danmark och merparten av Europas politiska partier är nazister enligt Killbill.

*Detta innebär att alla invandrare som haft uppehållstillstånd i Danmark i fem år eller mer, och som under minst ett och ett halvt av de senaste tre åren levt på bidrag, kommer att omfattas av ett särskilt resa hem-direktiv. Varje arbetslös invandrare kallas till ett särskilt samtal i sin hemkommun där denne erbjuds ekonomisk hjälp för att återvända till hemlandet. Den danska utlännings- och integrationsministern tillika socialdemokraten Mattias Tesfaye menar att man måste vara ärlig och erkänna att vissa invandrare har levt på socialbidrag under lång tid och aldrig lyckats bli en del av det danska samhället och att det kanske vore bäst för alla om de återvände till sitt eget land.*

www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/den-danska-modellen-gallande-atervandring_H8112552
  • Anonym (Johan)
    Anonym (XXX) skrev 2021-07-27 21:14:35 följande:

Ja, det där är väldigt illa, men den "goda" sidan har bland annat spritt ett dataspel som går ut på att skjuta Jimmie Åkesson:

www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/akesson-maltavla-i-dataspel

Det är extremfigurer på båda sidorna som gör sådant, så de hör egentligen inte hemma i debatter om politiken. 

Om SD är ett brunt parti för att enskilda perifera medlemmar stollar sig då är även S ett brunt parti då stora delar av SSU är öppet judehatare.

V är ett rent kommunistiskt parti eftersom hela ungdomsförbundet skriver i sitt ideprogram att de verkar för ett kommunistiskt samhälle
  • Anonym (Regeringsskifte ja tack.)

Är invandringen en belastning för samhället, svaret är otvetydigt JA. Det är väl ändå odiskutabelt, och det är väl ändå de mest naiva som inte kan acceptera fakta och statistiken. 

Problemet är att vi i princip bara tar in analfabeter som allt som ofta kommer från mellanöstern (MENA) och fattigaste delarna av Afrika, tex Somalia. Sedan gör vi problemet att klumpa ihop dem på samma ställe. 

Det är inte rimligt att Sverige släpper in 150.000 personer när våra grannländer tillsammans enbart släpper in en 1/10:del av dessa. 

Hur kan Sverige vara förstaland för asylsökande från Somalia eller Mellanöstern. De flyger ju inte in, utan kommer väg-vägen söderifrån. Vi har helt enkelt för mycket pull-effekter i Sverige kombinerat med 0 krav på den sökande. 

• FDFMGA

Intressant Novusundersökning.

Samtliga brunblå partier tappar i väljarstöd, utom SD. Kristerssons flirt med Sd-väljarna verkar inte ha lönat sig och SD är nu större än lillebror M. KD närmar sig fyraprocentsspärren och det vore ju en guds nåd om det Livets Ord-influerade partiet försvann från riksdagen. L fortsätter sin färd mot den absoluta nollpunkten.

S tappar väljare till V som nu har över 13 procent av väljarkåren. C liksom MP går svagt framåt,

Om Novus avspeglar en politisk trend så kan det bli intressant framöver där det mer fokus kan komma att ligga på annat än den politiska tvekampen mellan Löfven å ena sidan och Åkesson och hans gäng å den andra.

www.expressen.se/nyheter/kraftigt-okat-stod-for-v--efter-regeringskrisen/

Svar på tråden Är invandringen en belastning?