Inlägg från: Anonym (Freedom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Freedom)

Är invandringen en belastning?

FDFMGA skrev 2021-07-21 14:42:03 följande:
    Nja, man har väl snarare anpassat politiken för att kunna utgöra ett alternativ för sådana som annars röstat på SD.

Det lär ju vara oerhört viktigt för Kristersson att hans parti blir större än Åkessons.
    Citerar SVT opinione (2020):'Idag vill 63 procent (+7) av väljarna att Sverige tar emot färre flyktingar'

Varför skulle Kristersson rikta in sig på svårflirtade SD-väljare när hela 63% av väljarkåren vill minska flyktingmottagningen? Read my lips: Du har fel och SD förblindar dig. De problem vi ser överstiger vida SD och deras fattningsförmåga.

Kristersson har goda chanser att bli största parti. Dessa frågor är de enda som väljarna bryr sig om just nu. Det är liksom inte Löfvén som äger denna fråga.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-21 23:02:51 följande:
    Urbefolkningen? Har brottsligheten bland samer o kväner varit hög tidigare? Eller du kanske inte menar Sveriges urbefolkning? Så brottsligheten bland MesopotamIerna i staden Ur är nog försumbar om den inte är noll nuförtiden...

Vad är det arbetskraftsinvandringen hjälpt Sverige med menar du?
    Om du tänker till lite så fattar du kanske vad jag menar med urbefolkningen. Blir det lättare för dig om jag skriver etniska svenskar mitt i livet?

För att nå ett ökat välstånd krävs arbete. Såväl kortsiktigt för att få mat på bordet, som långsiktigt som att bygga mobilsystem för ett bekvämare liv. Allt detta kräver arbetskraft som vi haft svårare att klara utan invandrad arbetskraft.

Det är klart svårare att se nyttan med importerade mördare.
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-21 23:14:09 följande:
    Jag tycker själv att vi ska ta emot färre flyktingar, och i möjligaste mån begränsa viss arbetskraftsinvandring.

Men detta innebär definitivt inte att jag är en av dem som har behov att ansluta till den i mitt tycke tankeslöa kör som sjunger till Kristerssons populistiska valsmelodier.
    Om du tycker den frågan är viktig kan du ju inte rösta på S/C/V/MP för de kommer fortsätta verka för stor flyktingmottagning. Denna fråga är så viktig att de nya politiska blocken formats efter den. Det du.

• Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-21 23:18:06 följande:
    Sorry, läste ditt inlägg slarvigt.

Nej, Kristersson kan aldrig bli största parti - och det beror inte på hans längd utan på att en människa inte är ett politiskt parti.

Men du kanske menade att M kan bli största parti?
    Ja, självfallet menade jag det.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-22 01:26:29 följande:
    Tja, om man bara tänker efter lite så är etnisk svensk inta alls så självklart som du försöker framställa det. Vad menar du räknas som en etnisk svensk?

sv.m.wikipedia.org/wiki/Svenskar

"Begreppen etniska svenskar och Sveriges majoritetsbefolkning förekommer i svenskspråkig forskning för att förtydliga att man avser personer som identifierar sig med svenskt kulturarv, inklusive exempelvis adoptivbarn födda i andra länder och uppvuxna i Sverige och med svenskt modersmål.[47] Begreppen sätts ofta i kontrast till dem som främst identifierar sig med någon av landets minoritetsfolk och invandrargrupper. Det är emellertid inte ovanligt att medlemmar av etniska minoriteter har varit tvåspråkiga och upprätthållit dubbla kulturella identiteter under flera generationer, och att invandrarungdomar utvecklar en multikulturell identitet ? och även betraktar sig som del i den svenska kulturen.[48][49][50] Begreppet etnisk svensk är omdiskuterat i svensk politisk debatt, då det i vardagligt språkbruk ibland ges en tolkning som vit svensk,[47][51] är exkluderande och även är vanligt i fördomsfull och rasistisk argumentation.[52]

I Sverige förs ingen officiell befolkningsstatistik"

"Tyska köpmän och hantverkare slog sig ner främst i städerna under 1400- och 1500-talen, men också i Bergslagen. Mindre grupper av valloner migrerade till Sverige på 1600-talet. Holländare, engelsmän och skottar invandrade som köpmän och industriidkare på 1600-talet.

Från slutet av 1940-talet och fram till mitten av 1970-talet skedde en omfattande arbetskraftsinvandring som svar på en direkt efterfrågan från den svenska industrin. Invandringen från Finland kom att utgöra den största arbetskraftsinvandringen till Sverige genom tiderna.[21] Även rekryterades arbetskraft i Italien, Ungern och Österrike.[22] Under 1950-talet inriktades rekryteringen mot Västtyskland, Nederländerna, Belgien och Grekland. Och under 1960-talet dominerades den utomnordiska invandringen istället av personer från Jugoslavien. [23] Efterkrigstidens arbetskraftsinvandring var dock i första hand en nordisk företeelse.[24]

Från 1980-talet kom invandringen att domineras av anhörig- och flyktinginvandring.[25] Flyktingvågen från Balkan till Sverige nådde en topp 1992 under Jugoslaviska krigen. Flyktinginvandringen fortsatta sedan där grupper från Afganistan, Syrien, Irak och Somalien varit stora."

"Genetisk forskning har resulterat i ny kunskap om migrationsströmmar från olika väderstreck till det område som idag är Sverige, och om hur dessa har gett upphov till en genetisk blandning bland dagens svenskar. Under förhistorisk tid nåddes den europeiska kontinenten av tre stora invandringsvågor av människor från andra kontinenter, och som med tiden också kom att befolka det som skulle bli Sverige: (1) Jägare-samlare, (2) de första stenåldersbönderna från Anatolien, samt (3) indo-europeiska stäppherdar strax innan bronsåldern.[14] Därefter har inga stora migrationer skett till Europa från andra kontinenter fram till modern tid.[15] Bland dagens svenskättlingar går 78 procent av männens faderslinjer (farfars farfars far osv) tillbaka till den indoeuropeiska invandringen kring bronsåldern. Mycket få faderslinjer finns kvar från tidigare invandringsvågor. Befolkningens moderslinjer är mer blandade från de tre invandringsvågorna.[16][17]"
    Är inte så intresserad av gränsdragningen.
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-22 06:58:36 följande:
    Nja, där gör du en tankevurpa.

Det är fullt möjligt att tänka som jag och miljoner andra svenskar gör utan att lockas av tanken på en SD-styrd regering.

Bara tanken på en regering där Ebba Busch och Ulf Kristersson ingår får mig att i skratta - men skrattet fastnar i halsen när jag tänker på vilken skada en sådan regering skulle åsamka Sverige.
    Det mesta är ju möjligt att tänka. Jag tror t.ex att såväl S som Löfvén fattar att invandringspolitiken gått över styr. Ingen vid sina sinnens fulla tror väl att S ville ha gymnasiamnestin t.ex. Men S viker gång på gång ned sig för MP's krav. Vill man ha fortsatta gängmord ska man rösta på vänsterblocket. Inte annars.

Det är fullt möjligt att resonera som jag utan att lockas av en SD-styrd regering. Lite inflytande kommer man nog att behöva ge SD, men det behöver inte enbart vara av ondo. Det har gått alldeles för långt med daltandet med kriminella och när barn nu hamnar i kulregnet så måste man förstå att vi är på fel väg.

En moderatledd regering kan nog på ett bra sätt hålla SD's avarter kort.

En S-ledd regering klarar uppenbart inte att hålla MP's varter kort.

Om du tittar på allt våld i samhället som MP har tillåtits orsaka så borde du faktiskt skämmas. Du vet att MP sitter i regeringen va?

• Anonym (Freedom)
    Anonym (Johan) skrev 2021-07-22 09:09:11 följande:
    Men en regering som innefattar stollar som Löfven, Morgan Johansson, Bolund och Lööf får dig inte att skratta? Ok då vet vi
    Men om vi skriver Stenevi måste det väl t.o.m brista för de värsta vänstertomtar?
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (XXX) skrev 2021-07-22 10:25:24 följande:
    Det här hände innan jag blev politiskt intresserad, så jag minns inte längre. Var det alltså så att han började med mångkulturfjantet först när han redan var statsminister, och ingen kunde göra något åt det längre? Att han dolde den åsikten innan? 
    Mångkulturfjanteriet var hans reaktion på att SD röstades in i riksdagen. Han lät MP styra invandringspolitiken. Det sämsta beslut en borgerlig politiker tagit under min livstid. Och på den vägen är vi.

• Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-22 14:18:24 följande:
    Nu, tror jag iofs att ganska få som gnäller här är uppvuxna i Danderyd - detta mot bakgrund av hur gnällhögern har för vana att formulera sig.

Personligen har jag betydligt större förståelse för att någon som invandrat till Sverige har problem med svenskan än jag har för plågsamma skriftliga uttrycksförsök och tankeansträngningar från etniska svenskar utan diagnostiserade neuropsykiatriska funktionshinder.

Jag förstår iofs att gnällhögerns filterbubbla är ett intellektuellt sluttande plan - men den som valt att belasta Sverige med att häcka i den fönsterlösa åsiktskorridoren har gjort detta frivilligt.
    Såvitt jag kan se är du inte bättre än någon annan här på att uttrycka dig. Är du kanske invandrare och uppväxt i Tensta?

• Anonym (Freedom)

Om vi ska prata tankevurpa de luxe; så är det svårt att bortse från idioten som vill minska flyktingmottagandet och röstar på v-kartellen som vill öka den.

Svar på tråden Är invandringen en belastning?