Inlägg från: Anonym (Freedom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Freedom)

Är invandringen en belastning?

Iarwain skrev 2021-07-17 18:57:02 följande:

Kan vi ha problem med invandring utan invandrare?

Ser flera problem med en sådan politik. T.ex skulle vi inte få tillgång till den arbetskraft vi så väl behöver. D.v.s vi skulle få problem p.g.a avsaknad av invandring.

Men din fråga är naturligtvis felställd.

Det handlar inte om den enskilda invandraren är en belastning. Vi vet alla att det varierar från mördare till kärnfysiker. Det handlar om huruvida invandringen som helhet är en belastning. Hur många barn ska behöva bli skjutna innan politiker tar ansvar och slutar låta miljöpartiet styra invandringspolitiken?
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (Ja och nej) skrev 2021-07-19 00:04:36 följande:

Flyktinginvandringen är dålig för samhället. Invandring av intelligenta, välutbildade civiliserade människor är bra för samhället.

Miljöpartiet har tillåtits styra invandringspolitiken hela 2000-talet, vilket givetvis  var förödande för Sverige.
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (Burp) skrev 2021-07-19 09:45:50 följande:
    Jag ställer frågan till dig varför du lyfte en västerländsk vit man som exempel med antydan att han inte kommer vara en belastning.

Jaha, vad fint för dig. Jag tror nämligen inte detsamma om dig. Du klarar ju tydligen inte av att följa larwains extremt tydliga frågeställning och ingen kan rimligen ens låtsas vara så trögfattad så trovärdigt.
    Andra lag har tagit in österländska vita män, jag tror inte de kommer vara en belastning för Sverige.

Vad gäller Larwains frågeställning borde du läsa svaren istället för att svamla om att det inte finns några.
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (Burp) skrev 2021-07-19 09:45:50 följande:
    Jag ställer frågan till dig varför du lyfte en västerländsk vit man som exempel med antydan att han inte kommer vara en belastning.

Jaha, vad fint för dig. Jag tror nämligen inte detsamma om dig. Du klarar ju tydligen inte av att följa larwains extremt tydliga frågeställning och ingen kan rimligen ens låtsas vara så trögfattad så trovärdigt.
    Men det är ju sanningen att vita västerländska höginkomsttagare sällan är en belastning för samhället. Har du problem att ta in det?

• Anonym (Freedom)
    Iarwain skrev 2021-07-19 10:52:31 följande:
    Min första fråga till dig var:

Kan du hitta någon annan variant av
    -are
    -ing
    där det blir meningsfullt att separara begreppen?
    Det är naturligtvis alltid meningsfullt att separera begreppen. Om du inte förstår det föreslår jag att du accepterar det tillkortakommandet och går vidare. Allt är inte för alla.
  • Anonym (Freedom)
    Flash Gordon skrev 2021-07-19 15:44:43 följande:

Vad Kristersson sa. Det exakta citatet i P1 Morgon:

"Invandringen till Sverige har blivit en belastning både när det gäller kriminalitet och när det gäller hedersproblematik när det gäller sociala problem och trångboddhet. Det är väl alldeles uppenbart!?"

.
    Vad vänster-liberaler svarar:

Min pappa som kom på till Sverige på 60-talet med en PhD från Cambridge kallas för en belastning av moderaterna!

Vänstern tycker det är okej om barn mördas för varje PhD
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (Burp) skrev 2021-07-19 15:52:38 följande:
    Jag frågar dig varför du tog en vit man i ditt exempel. Inte någon av de du kommer med nu (som nödräddare?). Men du kan/vill inte svara utan väljer att försöka projicera dina egna fördomar mot mig. Funkar tyvärr inte.
    Varför får inte vita män vara med i ett exempel?
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-19 16:56:52 följande:
    Alla människor behöver få känna sig behövda - så jävla kul kan det inte vara för invandrare att få höra att de är en belastning av någon som har ambitionen att bli Sveriges statsminister
    Du behövs inte heller, det är den krassa sanningen. "Något har gått sönder i det svenska samhället" - Löfvén.
  • Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-07-19 17:01:06 följande:

Det som är anmärkningsvärt är att Kristersson tidigare i år kritiserade Jimmie Åkesson efter det att han hade uttalat att invandring är en belastning. Kristersson menade då att man inte ska tala generaliserande om människor som en belastning.  6 månader senare är Kristersson så pass radikaliserad att han själv talar generaliserande om människor som en belastning. Det går snabbt nu.

#vonPapen

Han talade inte generaliserande utan specificerade vad som avsågs.
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-19 19:04:02 följande:
    Jodå, jag känner mig behövd, såväl som medborgare i det land som är mitt och behövd av familj, släkt och vänner, arbetsgivare - samt, inte minst, vår hund.

Löfvens tal från 2014 handlade väl på sitt sätt om att alla måste få kunna känna sig behövda. Har man ingen plats som samhällsmedborgare hittar man andra strukturer där man blir behövd, som t ex ett kriminellt gäng där man kan få uppleva att man är respekterad eller åtminstone fruktad av omgivningen - samtidigt som den eventuella empati man tillägnat sig försvinner i en gängbubbla.
    Samhället behöver varken dig, din familj eller din hund. Dina insatser som medborgare är försumbara.

Kanske regeringen låtsas bli förtvivlade när barn blir nedskjutna. Regeringen anser kanske inte att dessa barn behövs?

Svar på tråden Är invandringen en belastning?