Inlägg från: Anonym (Freedom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Freedom)

Är invandringen en belastning?

KillBill skrev 2021-07-28 10:31:58 följande:

Alliansregering?

S+V är större än M+KD+C och det gäller både resultatet i valet 2018 och i dagens undersökning från Novus. MP kommer sannolikt klara spärren i nästa val något som L sannolikt inte gör och det gör en alliansregering ännu mer osannolik. Eftersom C aldrig kommer sätta sig i en regering som är beroende av stöd från SD är en alliansregering med dagens opinionsläge helt orealistiskt. 

Har du missat att C gått in i opposition?

Hur tänkte du dig att en V+S-regering skulle kunna få igenom sin dåliga politik när de har alla andra partier emot sig i många frågor?
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-28 10:37:34 följande:
    Nja, du har nog inte förstått poängen med artikelnSkrattande

Det är inte att rasister konsumerar vård utan att vården bemöter rasisten utifrån tankegången att kunden alltid har rätt, alltså att rasisten slipper mötas av vårdpersonal med annan hudfärg än den som faller rasisten på läppen.

Inte av alla vårdgivare, men av 50 av 91.

Mot den bakgrunden kan man med fördel diskutera Kristerssons syn på invandring som en belastning - självklart är det en belastning för en rasist att tvingas försäkra sig om att slippa behandlas av folk med en annan hudfärg och naturligtvis är det en belastning för vården att man inte kan använda tillgänglig personal.

Sen återstår ju frågeställningen om det är personal med invandrarbakgrund som utgör en belastning för vården eller om det är rasisternaSkrattande
    I kommunistens galna värd ska ju kunden bemötas utifrån att denne alltid har fel.

Vad är egentligen problemet att läkare slipper möta kunder som hatar dem?

Ibland kan man lösa ett spörsmål på ett pragmatiskt sätt och gå vidare i livet.
  • Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-07-28 10:42:26 följande:

Det som gör sig skyldiga till gängkriminalitet är oftast barn till flyktingar som kommit hit för många år sedan och är resultatet av dålig integration.  Ska vi komma åt gängkriminalitet så är det integrationen som behöver förbättras. Att minska nuvarande migration där flyktingarna i huvudsak har tidsbegränsade uppehållstillstånd kommer inte ha samma effekt.

Visst händer det att avkomman är den som är värst. Det är ju bara ännu ett problem i raden som S misslyckats att hantera.
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-28 20:06:10 följande:
    Fri invandring existerar bara i fantasin hos vissa Sverigefientliga element.

Sverige har reglerad invandring,.

Faktum är att jag finner okunnigheten bland dem som vurmar för ett brunblått maktövertagande helt obetalbar.
    Sluta fjanta dig. Jag är för fri invandring med dess nödvändiga följder. Alla som är emot fri invandring är bruna.
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-28 19:16:16 följande:
    Haha, jag är Sverigevän. Jag tycker om mitt land till skillnad från vissa andra.

Det får de Sverigefientliga elementen vackert finna sig iSolig
    Du är snarare vad min mormor betraktade som ett fjås.
  • Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-07-28 20:11:13 följande:
    Har du missat att Kristersson inte fick riksdagens förtroende att bilda regering? Det var ett förtroende som Löfven genom Centerpartiets sätt att rösta fick. 
    Ja Löfvén fick sitta kvar på sin post i väntan på stora bakslag i riksdagen när C nu är i opposistion. Hur ska han få igenom sin politik? Vad har han ens för politik? Vet han det, eller har han fullt upp att klamra sig fast vid makten?
  • Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-07-28 20:33:20 följande:

Den brunblå oppositionen försatte Sverige i en kris utan att ens ha försäkrat sig om att man hade riksdagens förtroende. Det är tydligt att väljarkåren blev särskilt imponerad av detta agerande. Löfven om någon har visat att han (till skillnad mot Kristersson) kan hantera komplicerade parlamentariska lägen så han rider nog ut även det sista året i mandatperioden.

Så vänsterpartiet är också bruna nu enligt din definition. Då kan vi vara överens om att alla partier och även du själv är brun.

Sverige var inte i kris. Poliser mördas och utsätts för mordförsök av gärningsmän misstänka för att skjuta små barn. Våldet bara fortsätter eskallera. Kanske dags för dig att ta reda på vad kris är.

Ja Löfvén lär få regera på någon annans budget, låt oss hoppas att den innehåller några för Löfven helt oacceptabla inslag. Han kommer klamra sig fast vid makten oavsett.

• Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-07-28 21:45:16 följande:
    KillBill skrev 2021-07-28 20:13:51 följande:
    Som jag förklarat i inlägg #584 så har moderat poltik genom åren kraftigt bidragit till en försämrad integration. Läs inlägget så kär du dig något. 
    Som jag förstår teorierna och forskningen så handlar det inte om frånvaro av integration utan om att det finns en segregation i olika områden.

www.vr.se/download/18.4dd26b09169cbe0ddda629/1555326345256/Svensk-forskning-om-segregation_VR_2018.pdf

Jag uppfattar det som att pratet om integration och assimilation missar poängen och förstärker och normaliserar Åkessons ord och från valdebatten med att peka ut folkgrupper och etniciteter.

Frånvaro av integration är inte samma sak som att det finns segregation, och integration löser inte problemet med en stor segregation.
    Integration, segregation, sociaekonomiska faktorer m.m dravel. Inget av detta är en ursäkt för att mörda poliser eller skjuta små barn.

Håller med om att det är fel att peka ut etniciteter, det handlar om individer som inte klarar av att leva i ett civiliserat land. Sluta ge dem ursäkter.
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (Belastning) skrev 2021-07-28 22:37:47 följande:
    Instämmer, men det gäller till allra största delen de som röstar på SD. De klarar helt enkelt inte av att ffölja ett simpelt resonemang. Ger man dem fakta kontrar de bara med personliga åsikter, som framförs som om det vore fakta: "Jag tycker så här, alltså är det så". "Alla vet ju att..." etc.

Jag har i dagarna efter Novus-undersökningen försökt samtala med en del SD-röstare som på allvar tror att S kommer att falla ur Riksdagen vid nästa val. På fullt allvar, alltså. Totalt verklighetsfrånvänt. Tragiskt. Man får gärna tycka illa om Sossarna, men att tro att ett parti ska gå från att vara det största partiet (23% av väljarsympatierna) till mindre än 4% på ett år - ja då är man helt enkelt inte klok någonstans.
    Det finns väldigt många som röstar vänster som inte klarar ett enkelt resonemang, utan resonerar precis som bu beskriver SD.

Till vänster finner man väljare som inte bryr sig om de tragedier som gängvåldet skapar.
  • Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-07-29 09:40:45 följande:
    Nej Sverige har inte haft fri invandring. redan innan 2015 så var det bara kring 50% av de som sökte asyl som fick uppehållstillstånd. 
    Jag är för fri invandring, vilket innebär att de som kommer får ta ansvar för sin egen försörjning.

Ni som är mot fri invandring är bruna.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?