Inlägg från: Anonym (Freedom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Freedom)

Är invandringen en belastning?

KillBill skrev 2021-07-19 19:15:06 följande:

Kristersson var lika generaliserande som Åkesson vilket inte är så oväntat eftersom bägge är populister. 

Vad Åkesson snackat om är ointressant eftersom Kristersson sade att han inte skulle uttrycka sig på det sättet. Istället sade Kristersson:

"det är uppenbart att invandringen i Sverige har blivit en belastning både när det gäller kriminalitet, när det gäller hedersproblematik, när det gäller sociala problem och trångboddhet"

Vad har du egentligen för problem med det uttalandet? Det är ju sant!

• Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-19 19:27:07 följande:
    Jodå, samhället behöver mig.

Jag har bara ett annat synsätt än du har. Det innebär att jag tar fram en bajspåse och plockar upp efter min hund, även om andra inte gör det. Det innebär att jag sorterar mina sopor, trots att jag vet att att min egen insats är försumbar. Det innebär att jag tycker att det är viktigt att Sverige försöker uppnå klimatneutralitet så snart som möjligt, trots att jag vet att Sverige är är relativt försumbart i sammanhanget.

En norsk nationalskald uttryckte synsättet så här: kultur börjar med att man tvättar sig om fötterna. En svensk variant är "Annars är man bara en liten lort", möjligen i en brunblå bajspåse.
    Om du anser det vara samhällsnytta att plocka bajs efter sin koldioxidgenererande hund så har vi nog lite olika syn på samhällsnytta. Jag tror inte de intellektuella inträdeskraven är jättehöga inom sd så se det som ett tips om du vill känna dig behövd.

• Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-07-19 19:55:09 följande:
    Att Kristersson uttrycker sig lika generaliserande som Åkesson, något som Kristersson för bara 6 månader var kritisk mot.
    Til att börja med så uttryckte sig inte Kristersson generaliserande.

Att S gör bort sig varje dag kan du inte heller skylla på Kristersson.
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (Trött Svenne) skrev 2021-07-19 20:19:32 följande:

Ja invandringen är en belastning. Den som förnekar det är antingen en hycklare eller helt enkelt dum i huvudet..

Mellan dig och mig kan jag meddela att du då kommit till "rätt" ställe.
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-19 20:24:36 följande:
    Nej, det handlade om att ansvar utgår från en själv, att förstå att man är en del av en helhet.

Men jag är väl medveten om att nyhögern är minst lika kollektivistisk som VPK var på den tid de kallade sig kommunisterSkrattande
    Och det handlar om att inse vad helheten inte behöver. D.v.s varken dig eller din hund, eller för den delen det koldioxid ni genererar.

• Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-07-19 21:23:35 följande:

Vem försöker du lura? Till och med den moderata morgontingen BT kritiserar på ledarplats Kristersson för att utrycka sig generaliserande och bidra till normaliseringen av invandringsfientliga och främlingsfientliga åsikter.

www.bt.se/ledare/jesper-stromback-m-normaliserar-sd-894d412b/
    KillBill, är du faktaresistent? Kristersson var glasklar med vad han avsedde var en belastning.

Hur länge har man sovit under en sten om man inte förstår att kriminaliteten är en belastning?
  • Anonym (Freedom)
    FDFMGA skrev 2021-07-19 22:20:10 följande:
    Jag är väl medveten om att det  bland gängmedlemmar av olika slag anses att vissa människor är obehövliga och att det är detta som är grundproblemet, oavsett om det gängkriminella politiska extremister eller gängkriminella från orten.

Något gick förmodlingen väldigt snett redan på potträningsstadiet.

Helheten behöver mig, min hund och till och med dig - men vissa åsikter passar bäst i en bajspåse.
    Helheten behöver varken mig, dig eller din hund. Utan oss skulle koldioxidutsläppen vara lägre och världen en bättre plats.

De gängkriminella behövs inte heller. Detsamma gäller nazisterna. Sverige vore en bättre plats utan dessa.

Jag vet att det gör ont att krossa vänsterns dröm om att alla behövs, men det är bättre att vi erkänner att det är som det är.

• Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-07-19 22:56:01 följande:
    Inte ens moderata morgontidningar stödjer din tes. Kristersson generaliserade på samma sätt så Åkesson för bara 6 månader sedan. Då var Kristersson kritisk mot Åkesson. Nu beter han sig lika illa. Radikaliseringen av moderaterna går snabbt nu.
    Det är ingen tes. Det är fakta som ingen morgontidning i världen kan ändra på. Bara att läsa innantill killbill.

Kristersson var synnerligen specifik angående inom vilka områden invandringen blivit en belastning. Du kan sluta yra om Åkesson.

Bekymra dig över Löfvén istället. "Your children will not be killed soon". Behöver jag fortsätta? Sverige har inga problem förutom att polis mördas och små barn blir skjutna när de är ute och leker.
  • Anonym (Freedom)

Nån som tror Morgan vågar möta Forsell i en debatt om gängkrimminaliteten?

Mycket snack på sosseriet, men det blir bara värre och värre.

• Anonym (Freedom)
    TotteE skrev 2021-07-20 00:22:13 följande:
    Om man nu är så himla noijig att man skiter på sig över Kristersson uttalande bara för att det kan associeras till SD så kan man ju snarare undra varför Kristersson inte direkt fick stöd av Löfven och alla dom andra partiledarna i riksdagen? Såhär man ju löst det bekymret. I stället gör man ju partipolitik av stöket i samhället.. Fegt!
    Det är ju exakt det S vill. Styr debatten genom att kasta rasistkortet på alla som påvisar regeringens ofattbara misslyckanden.

När ser vi de första familjerna fly från Sverige? Allt fler blir hotade av kriminella gäng. Att barn blir hotade med pistol för att de vill ha tillbaka stulna saker är idag vardagsmat. Det vill inte S att vi ska prata om, så de drar rasistkortet.

Vill du att dina barn ska leva i en trygg miljö är du rasist enligt S.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?