Inlägg från: Anonym (Freedom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Freedom)

Är invandringen en belastning?

KillBill skrev 2021-08-02 17:43:39 följande:
    Varför inte en del av landet där den typen av politik gillas? Trakterna kring Sölvesborg kan säkert passa bra. 
    Annars är det en tanke att de som drömmer om det mångkulturella samhället är de som också får leva i det.
  • Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-08-02 17:56:04 följande:

När Ebba Busch skrev på strafföreläggandet så godtog hon domen för grovt förtal, ett brott där 2 års fängelse ingår i straffskalan. Hon är alltså dömd för grovt förtal. Ebba fick villkorlig dom vilket innebär att om hon gör sig skyldig till annan brottslighet inom två år så kan hennes straff komma att skärpas. 

Nej nej nej, hon godtog straffet för att slippa en rättegång.

Du gjorde dig f.ö nyss skyldig till ett grövre förtalsbrott än Ebba.
  • Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-08-02 18:01:29 följande:

Det var en annan skribent som föreslog automatisk utvisning vid brott som kan ge fängelse. Det skulle ha drabbat Ebba om hon varit invandrare. Om du läser mina inlägg så ser du att jag inte tycker att det var ett särskilt bra förslag. Jag tycker att Sveriges domstolar ska fortsätta att pröva skäl för utvisning från fall till fall (så att inte barn kommer i kläm).

Tror du barn till gängmördare har en bra uppväxt med sina föräldrar?
  • Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-08-03 10:06:07 följande:

Det är du som får ge dig. Jag förklarade att det inte var jag som föreslagit automatisk utvisning vid brott som kunde ge fängelse (och i ditt första inlägg så begränsade du inte dig till fängelse). Det är upp till Freedom att läsa vad folk har sagt eller inte och om du misstänker att Freedom inte har förstått dig så får du vända dig till honom. 

Jag har ingenting alls emot att vi utvisar våldsbrottslingar. Så nu vet du det. Det verkar du som har problem med det.
  • Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-08-03 10:34:44 följande:

Sverige hade en moderat justitieminister när Reva, efter kritik avslutades.

Migrationsverket fattar varje år beslut om ett stort antal återvändandeärenden. De flesta som fått avslag på uppehållstillstånd lämnar landet frivilligt men om det finns risk för att personer inte har för avsikt att lämna landet frivilligt hanterar polisen verkställigheten. År 2019 lämnade 90% av Migrationsverkets beslutade återvändandeärenden landet.

Visst har segregation och bristfällig integration resulterat i stora problem med kriminalitet men man får inte glömma att det bara är någon procent av invandrarna som hamnar i kriminalitet. de allra flesta gör det inte. 

Det stämmer att de indiska programmerare som inte håller måttet och får sparken lämnar landet frivilligt.
  • Anonym (Freedom)
    KillBill skrev 2021-08-03 10:34:44 följande:

Sverige hade en moderat justitieminister när Reva, efter kritik avslutades.

Migrationsverket fattar varje år beslut om ett stort antal återvändandeärenden. De flesta som fått avslag på uppehållstillstånd lämnar landet frivilligt men om det finns risk för att personer inte har för avsikt att lämna landet frivilligt hanterar polisen verkställigheten. År 2019 lämnade 90% av Migrationsverkets beslutade återvändandeärenden landet.

Visst har segregation och bristfällig integration resulterat i stora problem med kriminalitet men man får inte glömma att det bara är någon procent av invandrarna som hamnar i kriminalitet. de allra flesta gör det inte. 

Det stämmer att S, men framförallt MP skapar enorma integrationsproblem.

Vad du inte verkar fatta är att den alltför stora del som ägnar sig åt kriminalitet skadar hela samhället. Ingen är idag opåverkad av den stora kriminaliteten i samhället.
  • Anonym (Freedom)
    Flash Gordon skrev 2021-08-04 08:10:20 följande:
    Det blå-gula blocket med M+KD+SD får egen majoritet i opinionsmätning efter opinionsmätning. DET är en jätteskillnad mot för hur det sett ut bara fram tills för något år sedan. Se utvecklingens riktning. Och utveckling skapar normalitet.

År 2018 talade alla om "Alliansen". 2018 ville ingen utom SD kännas vid ett konservativt blå-gult block. Idag talar ingen om "Alliansen" längre. Det nya normala har istället blivit att tala om det röd-gröna blocket (dit C hör) och det blå-gula blocket M+KD+SD.

Men allt avgörs av vad som händer med MP i nästa val. 
    Anonym (Johan) skrev 2021-08-03 18:11:27 följande:
     Nuvarande regering har precis gjort västvärldens mest generösa flyktingpolitik ÄNNU generösare. Fler får stanna, fler anhöriga får tas in, färre omfattas av det minst sagt pinsamt blyga försörjningskravet. .
    JaAllt det som sker, sker på politisk nivå, enligt valresultatet för snart fyra år sedan. Men inte ens det håller si stabilt. Sedan förra valet ha M, KD och nu L bytt sida.

Och "folkets" åsikter glider iväg än snabbare.

En barnfamilj beskjutna igår när de skulle rånas på sin bil. En 60-årig kvinna svårt skottskadad när hon var ute och handlade på ett köpcentrum - offer för en förlupen kula.

Sådant påverkar hur folk tänker.

Det kommer ett nytt val snart ....

Lugn nu. Padirac har ju gått i god för att de gängkriminella bara skjuter varann. Så detta kan inte vara sant.

Dessutom har jag hört från säkra källor att denna skjutning var oacceptabel, så då är allt bra igen. Löfvén behövde inte ens resa sig ur hängmattan den här gången.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-08-04 10:52:21 följande:
    Lugn och fin nu - att säga att det är en mycket liten risk att som utomstående dreabbas av gängens interna uppgörelser är inte samma sak som att gå i god för att de gängkriminella baar skjuter varandra.

Att Flash ljuger om vad jag sagt är nog både han och jag överens om  - men det kan också vara förstånd eller  läsförståelse som gör att det kommer falska påståenden  - eller så enkelt att det inte finns vilja eller kunskap nog att ha en seriös diskussion.

I Sverige sticker onekligen gängens skjutningar ut, i Finland är det dödliga våldet högre än i Sverige trots att det där inte förekommer gäng som sysslar med dödsskjutningar  

Nu är inte siffrorna helt uppdaterade men kan ge ett större perspektiv

data.worldbank.org/indicator/VC.IHR.PSRC.P5

I världen ligger snittet för avsikligta mord på drygt 5 personer per 100 000

El Salvador - har sjunkit till 52

Mexico - stigande 29

Brasilien - stigande 27

Grönland - sjunkande till 5

USA - 5

Lettland - drygt 4

Estland - drygt 2

Finland - drygt 2
    Vem tror du att du är att bedöma andra människors förstånd?

En 60-årig kvinna kämpar för sitt liv efter att ha blivit skjuten i ett köpcentrum igår. Det verkar väldigt osannolikt eftersom risken är så liten, men det verkar inte som sanningen är så viktig för dig.

Vi svenskar ligger förmodligen bland de bästa i världen när det kommer till att vara någorlunda fredliga mot varandra. Utvecklingen i väst har gått kraftigt åt rätt håll i detta avseende senaste 50 åren typ. Att du ser detta som en ursäkt för gängvåld får du stå för själv.

Du säger att riken är pytteliten att hamna i gängkriminalitetens kulregn. Pytteliten jämfört med vad? Hur mycket skjutningar vill du ha innan du anser den värd att bekämpa? Vi har 180 registrerade skjutningar hittills i år. Det är c:a 1 per dag. Hur många skjutningar ska vi upp i innan du tycker att det inte längre kan kvittas mot finnarnas alkoholrelaterade våld?

• Anonym (Freedom)
    Anonym (anonyym) skrev 2021-08-04 12:32:47 följande:

Ni hade inte klarat av en dag utan invandrare.

Där jag varit senaste veckan finns inte en enda invandrare.
  • Anonym (Freedom)
    Anonym (Micke) skrev 2021-08-04 15:35:07 följande:

Gängvåldet i Sverige har ett helt annat DNA än våldet i andra västeuropeiska länder.
    Om man berättar för en Tysk eller Holländare att gängen i sverige anväder handgranater så tror dom att man skojar.

Eller som en Fransk kollega sa:  Handgranades is a military weapon.
    You must use your military against this, the Police cant fight against
    military weapons.

I Göteborg har vi en 4 åring och en  8 åring dödade av handgranater.

Jag kände inte till de fallen i Göteborg. Något så fruktansvärt.

Det är också tydligt att padirac inte klarar av att ta debatten om gängrelaterat mördande.

Sverige befinner sig mitt i en exponentiell tillväxt av grovt vål som nu i allt större skala drabbar helt vanligt folk. Padirac lyckas inte kommentera den 60-åriga kvinnan som nu kämpar för sin liv, utan nöjer sig med att hennes hälsotillstånd är "psannolikt".

Herrejösses padirac. Ser du inte att utvecklingen går åt helt fel håll och att regeringen låter det ske?
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-08-04 23:16:59 följande:
    Av de uppgifter som finns så var skälet till att två oskyldiga barn(vad annat) dog pga att deras nära och anhöriga var yrkeskriminella som utsattes för våd av andra yrkeskriminella.

Det är fortfarandeväldigt ovanligt att utomstående drabbas av de yrkeskriminella våld -men det händer.

Att du ljuger om att jag säger att den 60-åriga kvinnans hälsotillstånd är 'osannolikt' säger väl inte mer än att du inte klarar av en seriös diskussion  -  men det kan också vara förstånd eller  läsförståelse som gör att det kommer falska påståenden  - eller så enkelt att det inte finns vilja eller kunskap nog att ha en seriös diskussion.
    Jag har lite svårt att avfärda mord på 2 barn som att de får skylla sig själva p.g.a sitt val av föräldrar. En synnerligen omänsklig syn padirac har.

Barnen dog för att de blev utsatta för dödligt våld av yrkeskriminella (blev de rent av bombade till döds?). Punkt.

Det är inte alls ovanligt att utomstående drabbas. Bara senaste veckorna har en polis mördats. 2 barn skjutna och en 60-årig kvinna kämpar för sitt liv. På ~20 skjutningar har minst 4 oskyldiga fått kulor i sig varav en ung polisman inte lever längre.

Sen har vi alla som drabbas i mindre utsträckning. En löst bekant fick blod på sig vid en skjutning. Hon känner sig sen dess otrygg i sin omgivning. Det är också att drabbas. Det är så vanligt att man kan ta på det!

Det är du som sagt att det var så osannolikt att den 60-åriga kvinnan skulle skjutas att var och en kan räkna ut att det inte borde ha hänt. Men det gjorde det och din sannolikhetsmodell behöver revideras. Det är nog närmare 99% sannolikt att minst en helt oskydlig person till blir skjuten innan året är slut.

Varför är det så viktigt för dig att fortsätta driva den politik som leder till fler bombningar och skjutningar?

• Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-08-05 00:04:51 följande:
    Det är ingen annan än du som påstår att barnen får skylla sig själv.
    Det var du som tog upp deras föräldrars sysselsättning. Varför skulle den vara relevant. Det är jämförbart med att fråga våldtäktsoffret om kjolens längd.

Väldigt dåliga svar från dig överhuvudtaget.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-08-05 00:32:06 följande:
    Det sjuka är ju att du nu drar in våldtagnas kjollängder i samband med oskyldiga barn som dödats i gängvåld..  
    Padirac skrev 2021-08-04 10:52:21 följande:
    Lugn och fin nu - att säga att det är en mycket liten risk att som utomstående dreabbas av gängens interna uppgörelser är inte samma sak som att gå i god för att de gängkriminella baar skjuter varandra.

Att Flash ljuger om vad jag sagt är nog både han och jag överens om  - men det kan också vara förstånd eller  läsförståelse som gör att det kommer falska påståenden  - eller så enkelt att det inte finns vilja eller kunskap nog att ha en seriös diskussion.

I Sverige sticker onekligen gängens skjutningar ut, i Finland är det dödliga våldet högre än i Sverige trots att det där inte förekommer gäng som sysslar med dödsskjutningar  

Nu är inte siffrorna helt uppdaterade men kan ge ett större perspektiv

...

I världen ligger snittet för avsikligta mord på drygt 5 personer per 100 000

El Salvador - har sjunkit till 52

Mexico - stigande 29

Brasilien - stigande 27

Grönland - sjunkande till 5

USA - 5

Lettland - drygt 4

Estland - drygt 2

Finland - drygt 2
    Försökte bara förklara hur sjukt du tänker. Tyvärr verkar det inte gå in.

kontentan är att du är nöjd med att barn dör.
  • Anonym (Freedom)
    Padirac skrev 2021-08-05 01:26:55 följande:
    Nej-  det verkar inte gå in hur jag tänker - men den som tränar kan säkert lära sig läsa, förstå och delta i en seriös debatt utan att ljuga om vad andra anser.

Det är ju faktiskt ingen annan än du som tar upp våldtagnas kjollängd och pratar om att vara nöjd med att barn dödas.
    SLuta tramsa.
  • Anonym (Freedom)
    Tom Araya skrev 2021-08-05 05:16:42 följande:
    Ett stort problem.
    "Kraven på dem som ska integreras måste vara tydligare", säger Habane Hassan.
    I artikeln nämns också USA och Kanada som framgångsexempel. Dessa länder tillämpar assimilation i mycket högre grad.
    Däremot är jag tveksam till att den tröskel som nämns kan sänkas. "Trösklarna på arbetsmarknaden är så höga ? först måste man gå på SFI, sedan komplettera gymnasiekunskaperna och först därefter jobba, förklarar han."
    ? "Helst ska man ha körkort också."
    Hur ska man bli attraktiv på den svenska arbetsmarknaden och hur ska man klara ett jobb utan kompetens och utan svenskkunskaper?

"Vi är fast, vi kommer inte härifrån" | GP
    Ursäkta, men kallar man verkligen dessa krav för höga?

Att lära sig språket i det land man flyttar till torde väl vara självklart?
    Körkort, hur svårt är det?
    Och att gymnasiekompetens är det minimala som krävs för att kunna utföra ett arbete, är inte det självklart.

Passar inte det bör man inte söka sig till Sverige. Helst ska man väl ha mycket högre krav än så. Var är alla läkare?
Svar på tråden Är invandringen en belastning?