Tyra myra skrev 2025-02-09 22:33:37 följande:
Jag ställer mig bara frågan. Vilka ska arbeta inom vården, och äldreomsorgen om vi inte hade utlandsfödda,?
Vilka skulle köra våra bussar och tåg så att vi kommer till våra jobb?
Vilka skulle baka våra pizzor?
Vilka skulle städa våra arbetsplatser och offentliga lokaler?
mm.
Jag var ung på 80-talet då Sverige var svenskt. Allt fungerade som det skulle, bussar, taxi och tåg fungerade utmärkt. Då fanns det 40.000 arbetslösa, nu lever flera hundra tusen invandrare på bidrag. Pizza fanns på 70-80-talet, vi brukade hämta det på jobbet.
Många tror att det svenska folket inte vill köra buss och taxi. Men invandrarna har
förtur på jobb för att inte leva på bidrag. Och därför tycker många att de tar våra jobb.
Jag har svenska vänner som vill jobba inom äldreomsorgen, men det finns inga jobb eftersom invandrarna har förtur. Och detta gör att det är mycket besvärligt för de gamla eftersom de inte förstår invandrarkvinnors dåliga svenska.
Det var tyst och lugnt på lektionerna och vi respekterade våra lärare. Nu är det kaos, och en gravid kvinna blev sparkad i magen och barnet dog.
När jag var ung toppade Sverige listan när det gäller trygghet och säkerhet. Jag hittade en gammal tidning från den tiden, och det stod ingenting om misshandel, våldtäkter, skjutningar, mord och sprängningar. Ett mord på 80-talet var något mycket stort, och jag minns bara ett. Man kunde läsa om det på alla löpsedlar och det fanns en bilaga bara om detta. Nu händer det så gott som varje dag.
Det är kanske svårt att tro, men Sverige har varit ett mycket tryggt och säkert land. Men nu är det bara kaos. Och för oss som är äldre är det så ledsamt att se vad som har hänt med vårt vackra land. Så jag är glad att jag är äldre.
Om du såg en film från Sverige från 70-80-talet så skulle du förstå varför det är så ledsamt att det har blivit så här. Det känns som att Sverige är förstört.
Och som sagt, bussar, tåg och taxi fungerade helt utmärkt. Jag vet det eftersom jag pendlade i många år. Och på jobbet var det alltid rent och välstädat.