• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • KillBill

Varför svarar du  inte på min fråga? 

Anonym (Ledsen) skrev 2025-02-05 13:10:28 följande:

Ännu en belastning: bostadsbristen.

KillBill skrev 2025-02-06 23:13:47 följande:
    Du länkar till en västan 8 år gammal artikel?

Sverige kommuner har i alla tider byggt och köpt bostäder för att ha något att erbjuda till bostadslösa exv.  utblottade människor, människor som står utan bostad pga. brand eller annan skada eller för kvinnor som flyr våld i nära relation. 

Vad är det för fel med det?

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    nattuw skrev 2025-02-04 20:47:09 följande:
    Till och med de som propagerar för en ständigt ökande befolkningstillväxt brukar inse att 1 000 000 000 invånare i Sverige inte är hållbart. Därmed kan vi enas om att en ständigt ökande befolkning inte är hållbar om man drar ut tidsaxeln.

Och när vi nu vet att en ständigt ökande befolkning i längden inte är hållbar så är frågan hur länge de som tror att en ständigt ökande befolkning är ett måste har tänkt sig att befolkningen skall öka och hur de har tänkt att problemen skall hanteras när en ökande befolkning inte längre är möjlig.

En stor del av den arbetsföra befolkningen kommer att var verksam inom vård och omsorg för att ta hand om de pensionerad invandrare som skulle ta hand om de pensionerade invandrare som skulle ta hand om vård och omsorg för ....

Tittar vi på produktionsindustrin så är framtiden istället mer automatisering och färre arbetstillfällen.
    Varför svamlar du om en miljard svenskar? Klarar du inte av att diskutera ärlig? Jag har inte påstått att vi behöver bli fler i Sverige jag har bara pekat på att det kommer bli ett stort problem när befolkningen minska samtidigt som antalet pensionärer ökar. 
  • KillBill
    Anonym (Alla är inte det) skrev 2025-02-04 12:31:33 följande:

I princip talar du för en högre eller lägre grad av folkutbyte.

Så du drar dig inte ens för att debattera med nazistiska argument? Folkutbytesteorin är en nazistisk konspirationsteori..
  • KillBill
    Shiba56 skrev 2025-02-04 13:46:30 följande:
    KillBill, vad anser du om detta?

Utrikes födda står för 80 procent av kostnaden för felaktiga utbetalningar från Försäkringskassan. 
    Seriöst?

Jag har läst Försäkringskassans rapport och påstående kommer inte från rapporten. Påståendet kommer i stället från Nya Tider som till och med sverigedemokraterna kallar nyfascistisk..

• KillBill
    Bidragsbrott ska självklart bekämpas hårt, men när det gäller denna rapport noterar jag att inte ens högerorienterade tidningar som Svenska Dagbladet har plockat upp nyheten, vilket kan ha sina förklaringar.

Jag har inte kunnat hitta information om huruvida överrepresentationen är standardiserad för att kompensera för olikheter i inkomster och levnadsvillkor. 

Det är känt att socioekonomiska faktorer har stor påverkan på bidragsbrott. Och denna typ av brott är vanligare bland människor med låga inkomster och som lever i utanförskap. Frågan är hur överrepresentationen för bidragsbrott skulle se ut om man jämförde en svensk och en utrikes född som båda lever i utanförskap och med knappa ekonomiska förutsättningar. Vet du något om detta?
  • Anonym (Ledsen)

Nyligen presenterade Brottsförebyggande rådet en rapport som visade att utrikes födda och deras barn är kraftigt överrepresenterade gällande brott i Sverige, särskilt när det gäller grova brott.

Svenskar med utrikes födda föräldrar förekommer fem gånger så ofta som misstänkta för mord och dråp, jämfört med svenskar med inrikes födda föräldrar.

Överrisken för rån är nästan lika hög.

När det gäller våldtäkt är det utrikes födda som är överrepresenterade. Det är nästan tre gånger så vanligt att dessa misstänks för våldtäkt, jämfört med svenskfödda med svenskfödda föräldrar.

Denna rapport visar med tydlighet att den kraftiga migrationen har medfört grov kriminalitet till Sverige.

• KillBill
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-02-08 13:30:10 följande:

Nyligen presenterade Brottsförebyggande rådet en rapport som visade att utrikes födda och deras barn är kraftigt överrepresenterade gällande brott i Sverige, särskilt när det gäller grova brott.

Svenskar med utrikes födda föräldrar förekommer fem gånger så ofta som misstänkta för mord och dråp, jämfört med svenskar med inrikes födda föräldrar.

Överrisken för rån är nästan lika hög.

När det gäller våldtäkt är det utrikes födda som är överrepresenterade. Det är nästan tre gånger så vanligt att dessa misstänks för våldtäkt, jämfört med svenskfödda med svenskfödda föräldrar.

Denna rapport visar med tydlighet att den kraftiga migrationen har medfört grov kriminalitet till Sverige.

Även här har socioekonomiska faktorer stor påverkan, och det är nödvändigt att standardisera för att kompensera för olikheter. När detta görs, är skillnaden mellan utrikes födda och svenskfödda inte särskilt stor. Dessutom är det så få människor som gör sig skyldiga till mord, dråp eller våldtäkt att även i de grupper som har högst överrepresentation, gör 99% av gruppens medlemmar sig aldrig skyldiga till denna typ av brottslighet.
  • Anonym (Alla är inte det)
    KillBill skrev 2025-02-08 09:39:30 följande:
    Så du drar dig inte ens för att debattera med nazistiska argument? Folkutbytesteorin är en nazistisk konspirationsteori..

SKILLNADEN är att jag talar  INTE OM EN SAMLAD KONSPIRATION  utan jag talar om VAD DU FÖRESLÅR!

Ser du inte den SKILLNADEN?

Själva ordet är inte så dumt i sig MEN jag använder det för att beskriva DITT FÖRSLAG - OCH MENAR INTE EN ALLMÄN KONSPIRATION bland politiska OCH EKONOMISKA MAKTHAVARE.

• KillBill
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-02-08 13:30:10 följande:

Varför svarar du inte på min fråga?  Ska inte svenska kommuner se till att ha bostäder att erbjuda människor i kris, bostadslösa exv.  utblottade människor, människor som står utan bostad pga. brand eller annan skada eller för kvinnor som flyr våld i nära relation?
  • KillBill
    Anonym (Alla är inte det) skrev 2025-02-08 14:06:08 följande:

SKILLNADEN är att jag talar  INTE OM EN SAMLAD KONSPIRATION  utan jag talar om VAD DU FÖRESLÅR!

Ser du inte den SKILLNADEN?

Själva ordet är inte så dumt i sig MEN jag använder det för att beskriva DITT FÖRSLAG - OCH MENAR INTE EN ALLMÄN KONSPIRATION bland politiska OCH EKONOMISKA MAKTHAVARE.

Vad är det för kokat påstående. Varför skulle jag föreslå något som inte existerar? Det du pratar om , dvs. folkutbyte, är en nazistisk konspirationsteori.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?