• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Anonym (Ledsen)
    KillBill skrev 2025-02-08 15:25:33 följande:
    Påståendet från den nyfascistika källan salnas i rapporen.
    Ständigt urusla svar när du har fel. Rapporten kommer från Försäkringskassan!

Varför är det så svårt att erkänna vad som har hänt i Sverige genom invandringen? Läser du inte tidningarna och ser på TV? Minst 30 sprängningar under en månad! Mord, misshandel och våldtäkter varje dag.

Det är kaos i skolorna då lärarna kallas för hora och en gravid förlorade sitt barn när hon blev sparkad i magen.

24% av de som går ur nian i utsatta områden kan knappast läsa eller skriva.

Det finns 60 utsatta områden, och 60 000 personer har anknytningar till gängkriminella. Och det finns säkert ett stort mörkertal.

Det finns c:a 200 000 analfabeter, och flera hundra tusen går på bidrag. ¨

Invandrare är överrepresenterade när det gäller bidragsbrott.

Ge dig nu, och göm dig inte bakom ord som "nyfascism" för att dölja sanningen. Då är det helt omöjligt att diskutera med dig eftersom din ursäkter är så dåliga och patetiska.
  • KillBill
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-02-08 15:49:43 följande:
    Ständigt urusla svar när du har fel. Rapporten kommer från Försäkringskassan!

Varför är det så svårt att erkänna vad som har hänt i Sverige genom invandringen? Läser du inte tidningarna och ser på TV? Minst 30 sprängningar under en månad! Mord, misshandel och våldtäkter varje dag.

Det är kaos i skolorna då lärarna kallas för hora och en gravid förlorade sitt barn när hon blev sparkad i magen.

24% av de som går ur nian i utsatta områden kan knappast läsa eller skriva.

Det finns 60 utsatta områden, och 60 000 personer har anknytningar till gängkriminella. Och det finns säkert ett stort mörkertal.

Det finns c:a 200 000 analfabeter, och flera hundra tusen går på bidrag. ¨

Invandrare är överrepresenterade när det gäller bidragsbrott.

Ge dig nu, och göm dig inte bakom ord som "nyfascism" för att dölja sanningen. Då är det helt omöjligt att diskutera med dig eftersom din ursäkter är så dåliga och patetiska.
    Rapporten kommer från Försäkringskassan men påståendet som  lyfts  fram av en annan användare är inte taget från rapporten utan återfinns bara i den nyfascistiska källan.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Ledsen)

KillBill. Vad anser du om att blåljuspersonal utsätts för våld och stenkastning?

Och de våldsamma upploppen under påskhelgen som kostar skattebetalarna tiotals miljoner kronor?

Vad har hänt med vårt fina Sverige?

Tack för mig.

• KillBill
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-02-08 16:17:47 följande:

KillBill. Vad anser du om att blåljuspersonal utsätts för våld och stenkastning?

Och de våldsamma upploppen under påskhelgen som kostar skattebetalarna tiotals miljoner kronor?

Vad har hänt med vårt fina Sverige?

Tack för mig.

Oavsett om det är AIOK supportrar eller andra som blir utsatta för stenkastning och annat våld så är det fördärvligt.  

www.expressen.se/sport/fotboll/stenkastning-efter-aik-match/

Massmördaren i Örebro sköt tydligen även mot polisen.  Vad tycker du om det?
  • KillBill
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-02-08 15:20:13 följande:
    Vi är många som instämmer med detta. Föräldrar brukar börja spara till barnen när de är små för att de som vuxna ska kunna köpa ett bra boende. Men invandrare som inte arbetar får flytta in i bostadsrätter utan att behöva betala en krona. Är det rätt?
    Ja det är rimligt att människor i nöd utan bostad tex. kvinnor som flyr med sina barn från våld i nära relation kan få hjälp av kommunen. 
  • KillBill
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-02-08 14:54:08 följande:

Sedan den 1 juni 2022 finns ett särskilt brott för hedersförtryck, vilket innebär att det är straffbart att begå sådana gärningar. Sedan tidigare finns även lagen med förbud mot könsstympning av kvinnor, och brottskategorier såsom äktenskapstvång, barnäktenskapsbrott, vilseledande till äktenskapsresa och utreseförbud.

Detta är svåra problem som har uppkommit i samband med invandringen.

Faktum är att heders våld även kan uppstå i Svenska familjer med starka patriarkala värderingar. Exempel på detta är familjer i Jehovas vittnen och sekten Plymouthbröderna. Där kan barn utsättas för begränsningar och våld för att upprätthålla familjens anseende. 

Själv tycker jag att de är bra att samhället kan hjälpa barn ifrån hedersrelaterat våld. 

• KillBill
    Anonym (Trötter) skrev 2025-02-08 15:14:15 följande:
    Här ställs kanske frågan om man bör ta emot hundratusentals bostadslösa utifrån till ett sådant system på sin spets, och vilken påverkan det får.

Vi betalar via skattsedeln för bostäder åt människor som kommer hit men våra barn har inte råd att få något boende. Det tycker jag är problematiskt.
    Det största problemet idag är att Sverige har fått en regering som med stöd av sverigedemokraterna dragit ner på bostadsbyggandet till ett minimum. 

Effekten av detta är att våra ungdomar kommer få vänta längre än nödvändigt för att skaffa sig en egen bostad. 

• Anonym (Uppsalabo)
    KillBill skrev 2025-02-08 16:59:34 följande:
    Faktum är att heders våld även kan uppstå i Svenska familjer med starka patriarkala värderingar. Exempel på detta är familjer i Jehovas vittnen och sekten Plymouthbröderna. Där kan barn utsättas för begränsningar och våld för att upprätthålla familjens anseende. 

Själv tycker jag att de är bra att samhället kan hjälpa barn ifrån hedersrelaterat våld. 

Hur många Jehova och Plymouthfamiljer har vi i Sverige? Varför ta upp sådana specialfall? 

Titta på verkliga problem istället. Könsstympning tex. Enligt Socialstyrelsen är 68000 svenska tjejer och kvinnor könsstympade, det är ett verkligt problem. 13000 till 23000 befinner sig i riskzonen för att bli det. 

• Rataxes
    Anonym (Uppsalabo) skrev 2025-02-08 18:15:35 följande:

Hur många Jehova och Plymouthfamiljer har vi i Sverige? Varför ta upp sådana specialfall? 

Titta på verkliga problem istället. Könsstympning tex. Enligt Socialstyrelsen är 68000 svenska tjejer och kvinnor könsstympade, det är ett verkligt problem. 13000 till 23000 befinner sig i riskzonen för att bli det. 

Vi har inte ens så många plymouth och jehåvasfamiljer i sverige, som vi har könsstympade kvinnor och flickor, men det är P och J som är problemet...Tomte
    Diskuterar inte med angivarkryp.
  • Tom Araya
    Anonym (Alla är inte det) skrev 2025-02-07 14:23:12 följande:

Han hade så lagom empati med antikommunister + införde mer av hat och hån i politiken och gjorde misstag id en ekonomiska politiken.

Sedan kan man ha empati med andra även om man är för en reglerad ordnad migration och tycker att tex Finland för  en förnuftigare politik på området.

Dessutom tror jag att Palme om han fått leva kunde ha kommit till den omsvängning vad gäller migration som tex danska S - men inte svenska - har kommit.

Men jag hörde en dansk S-man uttala att det kommer till den punkten i Sverige med när  S måste tänka om,

Vad menar du?
    Palme och s var själva antikommunister, de hade t.o.m. en egen underrättelsebyrå huvudsakligen för det ändamålet.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?