Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Är invandringen en belastning?

Eftersom du fäster vikt vid ett partis storlek/väljarstöd och inflytande över regeringsmakten så presenterar jag siffror från ett annat parti med stor väljarstöd
    Död

Nazisternas väljarstöd i de tyska riksdagsvalen var under 1920-talet som högst i maj 1924 då det låg på 6,5 %. Vid riksdagsvalet 1928 hade det sjunkit till 2,6 %. Under 1930-talets första år ökade väljarstödet snabbt. Redan i september 1930 var siffran uppe i 18,3 % och i juli 1932 nådde partiet sin högsta siffra någonsin i ett fritt demokratiskt val, då 37,3 % av de tyska väljarna röstade på partiet. Siffran från 6 november 1932 som utgjorde grunden för det nazistiska maktövertagandet 1933 var 33,1 %.

Det är ju ren idioti att anföra väljarstöd och regeringsinflytande som någon sorts legitimitet för en nazistisk ideologi. Kräks

Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-01-16 22:50:26 följande:

....

SD är Sveriges andra- eller tredje största parti, i demokratiska val av Sveriges väljare invalda i Sveriges riksdag, på mycket stark demokratisk grund.
    Detta kan inte ens du försöka dölja och förneka.

SD ingår som en mycket viktig part i detta sammanhang när du och alla konstaterar att mycket talar för att Sverige är världens minst rasistiska land.

• Padirac
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-01-19 12:03:05 följande:

Nej, dina påståenden är fulla av sakfel och du försöker bara flytta fokus bort från det som jag faktiskt skriver.

Fortfarande gäller att:
    ditt stöd för kommunismen bygger på att:  
    Du Padirac väljer alltid medvetet att avstå från att kritisera kommunismen.
    Det är det faktum att du alltid medvetet väljer att utelämna denna kritik som visar att du stödjer kommunismen. Som en följd av detta framstår det därmed som att du stödjer mördandet av många miljoner människor.

Däremot har jag sett dig hylla SDs deltagande i regeringen.

Detta är sakfel och en ren lögn av dig. 
    Jag har aldrig någonsin hävdat att SD skulle delta i regeringen. 
    Du väljer uppenbarligen och medvetet att ljuga.

Skulle du på samma hylla Vänterpartiets deltagande i en regering?

Nej. Det är givetvis helt omöjligt i en demokrati att stödja detta om man använder samma måttstockar som du,
    att man ska ta hänsyn till att det är grundat med kommunistiska rötter och att de har en så tydlig kommunistisk historia,
    att så många av deras framstående politiker än i dag vägrar ta avstånd från kommunismen,
    att så många av dem ännu i dag försöker dölja sanningen att kommunismen har mördat och förföljt många miljoner fler människor än nazismen,
    om man väljer ditt sätt att se på saken så skulle jag inte kunna hylla VPKs deltagande i någon enda regering.

Det är mycket duynkla tankar och påståenden om att krtitikk av SD och kritik av SDs försvarare skulle vara samma sak som att inte stödja demokrati.

Återigen en helt uppenbar lögn från dig. Är du fullständigt desperat eller har du helt tappat din läsförståelse?
    Det jag har sagt är, ordagrant citerat:
    ?- I detta sammanhang framstår du som att du inte ens stödjer demokrati, vilket jag då sammankopplar med att du personligen verkar stödja kommunism,
    att du alltså stödjer den raka motsatsen till demokrati och att du på känt kommunistiskt sätt motsätter dig resultatet av demokratiska val.

Försök åtminstone hålla dig någorlunda till sanningen när du resonerar med någon på ett forum och i tråden!

Om du inte är partisk så ska du inte bara framhålla SDs stora stöd utan också andra stora partiers stöd på¨samma sätt. men det har jag inte heller sett. 

Återigen rena lögner av dig. Jag har inte framhållit något stöd för SD utan jag konstaterar rent faktabaserat att SD är det enda partiet som har varit så framgångsrikt och som har vuxit så mycket i modern tid.
    Försöker du inbilla dig själv att andra stora partier skulle ha vuxit lika mycket???

Jag är inte SD:are.
    Och jag håller dig Padirac och Socialdemokraterna, med flera gammelpartier, ansvarig för att SD har blivit så extremt framgångsrika.
    Padirac,
    känner du dig själv stolt på ett personligt plan för att du aktivt har bidragit till att skapa SD:s extrema framgångar?
    Är du nöjd med att gammelpartierna har skött detta på ett sådant sätt att man aktivt har bidragit till SD:s framgångar?
    Du kan inte förneka detta eftersom kopplingen är självklar bl a mot bakgrund av Sossarnas senaste undersökning där de själva erkänner detta.

Samma gäller ju för resten av ditt dravel.
    Du ljuger medvetet, du försöker flytta fokus och du försöker ständigt dölja och förneka sanningen.

Jag har på saklig grund visat att du medvetet väljer att ljuga, och jag har visat det gång på gång.

För trådens skull, för din egen och allas skull, försök åtminstone hålla dig lite mera till sanningen och försök resonera på en lite mer saklig nivå.
    Håll dig gärna till ämnet. 

Det du sysslar med förstör tråden och det gör ju att du framstår som en rent pinsam lögnare.

Men jag vill ju vara som du

Har du fortfarqande inte läst introduktionen till argumentationsanalys

Dina slutsatser bygger inte på de argument och påståenden du framför.

Det är fortfarande du som inte klarar av att kritiserera SDs nazistiska, fascistiska och rasistiska histora och samtida principrogram

Men den bristfälliga argumentationsmetod du använder så MÅSTE det betyda att du är nazist, fascist och rasist.  Du påstår ju att frånvaron av kritik mot X eller Y gör att man stödjer X eller Y.    Jag har inte sett dig kristisera SD  Ergo: Du stödjer SD... det är ju din argumentationmetod och ditt sätt att dra slutsatser.

Eller menar du att sättat att resonera och dra slutsatser inte gäller för dig?

Alltså, jag kommer ihåg nazisten i grundskolan som grät och hulkade av sion upplevda förnedring och kränkning då någon skrattade kallade honom för det han kallade alla andra.  Det kanske är en grej nazzar har gemensamt, att det bara är de som får använda sin egnen bristfälliga logik mot andra och om någon annan gör samma mot dem så är de lögnare..

Vad tror du? 

Jag tror att det var väldigt vanligt att SDs vurmare tyckte precis det du uttrycker, att eftersom SD växt från värdelöst till betydelselöst i något val tidigare så borde SD fått bilda regeringe, de har du fått flest nya röster.. och det är ju de som får flest nya röster som är vinnare och ska bilda regeringen. De uttryckte att det kändes som SD var störst och viktigast pga det

SDs framgång beror på fler olika saker

- dels att väljare i Sverige i en inte liten omfattning inte är ideologiska även om partierna är det. Många svenskar är rörliga och röstar på sakfrågor, inte ideologier.  Att många röstar på SD beror således inte på att de är nazister eller fascister eller rasister trots att SDs pricinciprogram och ideologi bygger på den nazistiska , fascistiska och rasistiska grundideologin de fick med sig från BSS

- dels att Åkesson och Åkesönerna skickligt utnyttjat en offermentalitet som inte är olik den nazisten i skolan led av.  Offermenatilitet och den bruna propagandan har gett den många röster, detta utan att alla deras väljare delar deras ideologiska grund som  bygger på den nazistiska , fascistiska och rasistiska grundideologin de fick med sig från BSS

Det sätt de svenska partierna hanterat SD har tvärt mot vad du skriver historiskt minskat såvöl SD storlek som inflytande, I grannländer där motsvarande eller liknande partier tagits in i värmen har de i vissa fall i mer än 10 år tidigare än SD fått stort inflytande i politiken och det offentliga. 

Dessutom är påståendet du gör om de etablerade partiernas skuld återigen ett sätt att odla SDs offermentalitet.  Samma som SDs vurmare alltid säger.

Det är inte mina inlägg som är fulla av lögner - ja, om jag inte citerar ett av dina inlägg då
  • Padirac
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-01-19 12:07:33 följande:
    Det är ju du själv som har valt att framhålla påståendet att:

Sverige är ett av världens minst rasistiska länder 

Jag är inte SD:are. Men om både du och jag ska vara ärliga så gäller ju faktiskt rent faktabaserat att SD ingår som en mycket viktig part i detta sammanhang
    Att resten av Sveriges befolkning inte delar hard core SDares rasism är det som gör skillnaden.

I alla fall om du läser det inlägg med källa du valt att citera en enstaka rad från

Det är inte för mycket att kräva eller förstå, eller?
  • Padirac

Nu var det väl inte dig du skulle försvara, utan det var påståendet du skulle försvara, just för att visa att du hade rätt.

Eftersom du gjorde precis det du påstår att sossar gör så gör väl det dig till sosse?  Eller är det fler som hör samma som sossar? Skrikhögern/alt.right och SDs vurmare kanske?

Eller finns det något annat som gör att de påstående du gör kan förhålla sig fritt till sanningen?

nattuw skrev 2024-01-20 16:25:45 följande:
    Eftersom jag har rätt behöver jag inte försvara mig eller försöka skapa metadebatter.
  • Padirac
    Eftersom jag har rätt behöver jag inte försvara mig eller försöka skapa metadebatter.
    Kan du beskriva vad ordet NOG används för att beskriva? 

Kan du sedan få in det i påståendet som gjordes, sen kan vi ju se vad du menar är rätt.
  • Padirac

Kan du beskriva vad du har rätt i?

• Padirac
    Digestive skrev 2024-02-27 23:57:23 följande:
    Så ser jag också på det men jag får erkänna att jag var ungefär lika naiv när det begav sig om invandringen. Trodde inte heller att SDs intåg skulle skapa sådana enorma revor i det sociala men det där är såklart en sällskapsdans.

Vi skulle inte ha låtit det bli så gruvligt tabubelagt och stigmatiserat att ifrågasätta invandringspolitiken från första början. Redan i början på 90-talet så hade samhället mått bra av att ordentligt få lufta debatten - långt innan SD axlade rollen som missnöjespartiet med stort P.

Det var trots allt inte svårt att se det komma, relativt tidigt.
    SD har axlat rollen som rasistiskt parti med rötter i nazism, fascism och vitmakt. Kom ihåg vilka som skrev deras principprogram och vad det grundas på. Kom ihåg att Åkesson och Karlsson berömt sig själva för att ha återskapat deras 'moderna' principprogram som det som mest reflekterar deras ursprungliga principprogram.

Kom ihåg att SDs politik handlar om invandRARE och etnicitet , inte om invandring. 

Under 1990-talet fördes debatt om såväl begränsad invandring som att politiseras rasism. Den politiska rörelse som stod för det senare var SD. Andra partier ville av ej rasistiska skäl reglera invandringen.

Kom inte dragandes med normalisering av SDs rasism igen

• Padirac
    Digestive skrev 2024-02-28 22:59:06 följande:
    Vad pratar du ens om?

Du har personligen var en del av krafterna som har kvävt debatten. Metoderna syns till och med i inlägget som du precis skrev.

Du verkar inte göra någon skillnad på skildringar och på medhåll i sak/normalisering/överslätande. Skildringar för dig verkar vara någonting som man själv ska kunna posera snyggt i, en slags bekännelse.

Det är inte konstigt att du och gelikar sällan ser saker komma.

Att folk har sett SD som bästa ort för ett generellt missnöje - framförallt med invandringspolitiken - är en korrekt skildring. Jag kan till och med gå ett steg längre och påstå att folk numera börjar se SD som ett visionsparti.
    Så är det alltså igen så att SD apologeter påstår att SDs rasism kvävs då de blir bemötta med motargument.

Hur kan debatten kvävas om påståenden inte får ställas mot varandra? OM arguement som bygger på fakta inte får dras fram?  nähä.. om det görs så kvävs debatten..

SDs apologeter vill oemotsagda för fram en normalisering av SD och förminska deras histora - det är tydligen det enda sättet att inte kväva debatten.. SDs apologeter tycker tydligen att SDs agitation och hets mot invandRARE ska smekas medhårs för att den ska få plats oemotsagd.

Kräks

Hur många år har egentligen SDs vurmare gnällt över att de inte är oemotsagda, hur många år har egentligen SDs vurmare påstått att de som argumenterar mot ett parti impregnerat av rasism med rötter i nazism, fascism och vitmakt är de som möjliggör SDs politiska framgångar ...

I det första fallet är det inte utan att jag undrar om SDs vurmare inte kan föra fram hållbara och relevanta argument och inte heller kan skilja på rasism, invandRARE,, invandRING och migrationspolitik

I det senare fallet är det ett direkt felaktigt påstående då partier med liknanade främligsfientlighet i grannländer fått mycket större inflytande på politiken långt tidigare än i Sverige och det som skiljer är att de främlitsfientliga inte hållits kort från de etablerade partierna i dessa grannländer.

Jag säger det igen - jag är inte förvånad att jag om och om igen från samma skribent ser att SDs narrativ förs fram och att den ursäktas med SDs vurmares gnäll över att deras rasism tystas och att det är de som argumenterar mot SDs rasistiska politik som är ansvariga för SDs politiska framgångar.
  • Padirac
    Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-02-29 08:46:59 följande:
    Det spelar ingen roll vilka dimridåer du försöker att lägga ut.
    Sanningen är ändå att:
    Det är numera en stor del av Sveriges alla väljare,
    och en extremt stor andel av de väljare i Sverige som faktiskt arbetar och betalar skatt, som numera röstar på SD.
    SD är t ex det största partiet inom LO-facket.
    Väldigt många tycker att SD har varit mest ärliga och är de som har haft den bästa politiken i just den fråga som har kommit att bli den allra viktigaste frågan för Svenska väljare.

Allt detta tack vare att de etablerade gammel-partierna inte har vågat prata om den viktigaste frågan och i åratal har vägrat lyssna på väljarna.
    SD har haft öppet mål.

Du Padirac har personligen ett ansvar för att SD har haft öppet mål. Du har personligen hjälpt SD att bli Sveriges mest framgångsrika parti i modern tid.
    Och du väljer personligen att oförtrutet att fortsätta hjälpa SD på samma sätt.
    Du försöker idiotförklara massor av Svenska väljare.
    Men vem är då den största idioten?
    Ja, SD har väl i trunda slängar 20% av alla röster från Sveriges väljare.

Nu är antalet eller andelen röster ingentig som förändar SDs idelogiska grund eller deras rasism.  Det går inte att mäta med de metoderna

Det är sant att SDs rasitiska politik och idelogi i fråga om invandRARE har gjort det svårt för de etablerade partierna att driva en migrations/invandringspolitik.

Det är de som röstar på SD och de partier som samarbetar med SD som är ansvariga för att SD fått inflytande i politiken.. ingen annan. 

• Padirac
    Digestive skrev 2024-02-29 18:59:56 följande:
    Vad inbillar du dig att du bemöter?

Jag skildrade SD som ett missnöjesparti. Är det rasism och specifikt rasism från SD?

Inget av/från/med SD har överhuvudtaget nämnts utan jag har skildrat hur folk som har röstat på SD har sett på saken (enligt min analys och speciellt i början på SDs resa in i riksdags, kan tilläggas).

Ditt bemötande är helt off rails - alla dina tåg går dock enbart till slutstationen "Alla som inte håller med mig vurmar för SD och rasism!".

Övrigt bemöter jag inte ens då det bara är åttorna som du slirar runt i utanför rälsen.
    Både du och jag vet att SD är betyligt mer än enbart ett missnöjesparti.

Mest missnöjda verkar dock SDs apologeter vara då de menar att debatten kvävs och de tystas för att de bemöts i debatten - var det inte precis det du skrev?

Attpåstå att de som bemöter SDs apologeter är de som gynnar SD  - _det_ är ett sätt att försöka tysta debatten.
Svar på tråden Är invandringen en belastning?