Inlägg från: Anonym (Krig i Danmark och Polen?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Krig i Danmark och Polen?)

Är invandringen en belastning?

Det är helt uppenbart att majoriteten de människor, s k flyktingar, som har gjort sitt eget val att resa från Danmark till Sverige har gjort detta valet av helt andra orsaker än att man skulle fly för sitt liv och/eller fly från krig.

En mycket mera sannolik orsak är att de flesta som har valt att lämna Danmark för att resa till Sverige har gjort det av ekonomiska orsaker och för att komma i åtnjutande, alltså utnyttja, den Svenska "gratis" välfärden.

Sanningen är givetvis självklar och uppenbar, att den Svenska traditionella välfärden, för inte länge sedan en av väldens absolut bästa, aldrig var avsedd för att utnyttjas på detta sätt och utav dessa människor.
    Den Svenska välfärden är absolut inte finansierad för att användas på detta sätt.

Som en direkt följd av Sveriges totalt misslyckade invandrings-/integrationspolitik råder nu extrema resursbrister i den Svenska välfärden,
    kostnaderna och problemen inom välfärden skenar,
    den välfärd som innan Sveriges katastrofala politik var en av världens bästa.
    KillBill skrev 2024-07-09 11:35:01 följande:
    Vad svamlar du om? jag har mycket tydligt förklarat för dig varför du har fel. 
    Att en flykting passerar ett annat  land innan Sverige innebär inte att flyktingen inte flyr från krig och eller förföljelse.  Det är därför som Ukrainska flyktingar som flytt till Sverige är krigsflyktingar/har flytt från krig.  

Menar du att de Ukrainska flyktingar som flytt till Sverige inte skulle vara flyktingar eftersom de först passerat ett annat land,  där det inte råder krig, på väg till Sverige? Hör du inte hur stolligt det låter?
    Som sagt var
    Alla mina frågor kan mycket enkelt besvaras ärligt av dig med ja eller nej.

Men som vanligt kommer väl ditt dunkla behov av bortförklaringar, förnekelser och att försöka lägga ut dimridåer ta överhanden.

Vilket du härmed har visat, återigen.

Men du klarade inte visa att det jag skrev var fel.

Du klarar bara komma med ditt eget ogrundade påstående, din uppenbara lögn, att jag skulle ha fel.
    KillBill skrev 2024-07-09 11:57:53 följande:
    Varför ska jag svara på löjliga frågor kring om det är krig i Danmark?

Bättre då om du svarar på om de Ukrainska flyktingar som tagit sin tillflykt till Sverige efter att ha passerat länder som polen, Baltstaterna och Danmark kan betraktas flyktingar som har flytt från krig. 
    Som vanligt kommer väl ditt dunkla behov av bortförklaringar, förnekelser och att försöka lägga ut dimridåer ta överhanden.

Vilket du härmed har visat, återigen och återigen.

Var/när skulle jag ens ha nämnt Ukraina?

Men jag är beredd att ge min syn också på detta sedan du har svarat på mina enkla och tydliga frågor och på sakligt sätt har visat vad som skulle vara fel i det jag har skrivit.
    nihka skrev 2024-07-09 15:35:33 följande:
    Tror inte du kommer få något svar på det, mer än en massa gläfs.
    Jag är beredd att ge min syn också på detta sedan du har svarat på mina enkla och tydliga frågor,
    och på sakligt sätt har visat vad som skulle vara fel i det jag har skrivit.
    KillBill skrev 2024-07-09 16:07:54 följande:
    Löjligt. Varför ska man svara på frågor som saknar relevans för frågeställningen? 
    Acceptera i stället att du har fel. En flykting från Ukraina har flytt från krig oavsett om den passerat länder som Polen och Danmark.   
    Så du anser att jag har fel gällande något som jag överhuvudtaget inte har skrivit något om?
    Var skulle jag, i denna tråden, ha skrivit något om Ukraina eller Ukrainare? Hur kan du inbilla dig själv att jag har fel gällande detta om jag inte har skrivit något om det?

Om du citerar mig så ber jag dig att hålla dig till det du citerar.

Om du känner för att häva ur dig diverse andra påståenden, lögner eller frågor, som på inget sätt rör det jag har skrivit, så bör du ju inte göra detta i samma inlägg som du citerar något som jag har skrivit.

Alla ständiga försök att flytta fokus från det jag faktiskt skriver,
    alla ständiga försök till förnekelse och att lägga ut dimridåer,
    hjälper bara till att tydliggöra att ingen har lyckats på sakligt sätt motsäga det jag faktiskt skriver.

T ex att:
    De allra flesta, en klar majoritet, av de som kommit till Sverige har kommit från Danmark.
    De allra flesta är alltså INTE människor som flyr från krig och förföljelse.
    Det råder nämligen inte krig i Danmark.

Syftet med den svenska migrationen är alltså INTE att ge en fristad till människor som flyr från krig och förföljelse. 

Det är alltså helt uppenbart att de som har gjort sitt eget val att resa från Danmark till Sverige har gjort detta valet av helt andra orsaker än att man skulle fly för sitt liv och/eller fly från krig.

KillBill skrev 2024-07-09 17:13:14 följande:
    Du skriver följande:
    "De allra flesta, en klar majoritet, av de som kommit till Sverige har kommit från Danmark. De allra flesta är alltså INTE människor som flyr från krig och förföljelse. Det råder nämligen inte krig i Danmark"

Förklara då hur du tänker om Ukrainare som flytt till Sverige genom att passera Danmark. Jag kan inte tolka det du skriver annorlunda än att du anser att Ukrainare som flytt till Sverige genom att passera Danmark inte längre flyr från krig.. 
    Tack för att du återigen visar att jag har rätt i det jag har skrivit.

Gällande dina övriga försök att flytta fokus från det jag har skrivit så gäller fortfarande att:
    Jag är beredd att ge min syn också på detta sedan du har svarat på mina enkla och tydliga frågor,
    och på sakligt sätt har visat vad som skulle vara fel i det jag har skrivit.

Ja, de som sysslar med att flytta fokus och att lägga ut sina dimråder har återigen lyckats snurra till sakerna i tråden.

Jag gör återigen ett nytt försök att återgå till trådens ämne:

Ja invandringen, läs Sveriges misslyckade invandringspolitik, är en fruktansvärd belastning.

Sveriges samlade skatteintäkter är nu högre än någonsin.

De som betalar skatt i Sverige betalar in mer än någonsin tidigare i historien.

Staten, Regionerna och Kommunerna får alltså in mer pengar än någonsin tidigare. 
    Det existerar följaktligen inga neddragningar eller minskningar i budgeten.

M/KD/L-regeringen (med stöd av SD) har en större utgiftsbudget än någon regering i Sverige någonsin har haft.

Nuvarande regeringens politik skapar alltså mer pengar, en större gemensam summa, till vård/skola/omsorg, skapar mer pengar, en större gemensam summa till Staten, Kommunerna, Regionerna och alla andra som får ta del av Sveriges samlade budget, Sveriges alla skattepengar.

Detta är sanningen och det är fakta.
    Det kan ingen vänsterbliven och ingen onyanserad propaganda någonsin dölja.

Men i Sverige har vi valt att dra på oss rent katastrofalt höga kostnader.
    Bl a invandringen, flyktingpolitiken, den medföljande ökade kriminaliteten, alla dessa kostnader och samhällsproblem vi har dragit på oss gör att våra gemensamma skattepengar inte räcker till för allt detta.

Skatteintäkterna är större än någonsin.
    Men när pengarna då inte räcker till så är felet givetvis på kostnadssidan.
    Vi har dragit på oss högre kostnader än vad vi klarar av.

De vänsterblivna propagerar för att lösningen skulle vara att vi ska dra på oss ännu mera kostnader.
    Men vilket stöd har dessa åsikter bland landets innevånare?
    Hur många av människorna i den arbetande delen av befolkningen önskar sig högre kostnader i form av högre skatter?

Hur många av alla som arbetar i Sverige önskar få MINDRE kvar i plånboken?

De samhällsproblem vi dragit på oss i Sverige innebär nu ofantliga kostnader, och dessa kostnader fortsätter öka med alltmer accelererande hastighet.

Ekobrottsmyndigheten säger att en stor orsak är att kriminella i ökande omfattning utnyttjar det Svenska välfärdssystemet.
    Ett välfärdssystem som inte alls skapades, inte är uppbyggt för, inte är finansierat för, aldrig var tänkt till, det sätt och för de människor som i dag i hög utsträckning utnyttjar det gamla traditionella Svenska välfärdssystemet.

Sveriges skattebetalare betalar mest skatt i hela världen.
    (Eller bland de allra högsta, lite beroende på vem och hur man mäter)
    Om man betalar mest i välden men pengarna ändå inte räcker, är det då verkligen alltför låg skatt som är problemet?
    Nej, vem som helst förstår att om mest pengar i världen ändå inte räcker till så är det självfallet alltför höga kostnader som är kärnan och sanningen gällande problemet.

Varje gängkriminell kostar skattebetalarna 23 miljoner kronor.
    Det lär ska finnas minst 1 000 kända gängkriminella i Sverige,
    alltså kostnader på 23 miljarder kronor.

Hela gängkriminaliteten sammanräknad beräknas nu omsätta 150 miljarder kronor i Sverige, varje år.
    150 000 000 000 kr.
    Etthundrafemti tusen miljoner kronor.

Är invandringen, läs den misslyckade invandringspolitiken, en belastning?
    Behöver man ens ställa frågan?

Mentat skrev 2024-07-09 18:46:51 följande:
    Ukrainare omfattas av EU:s massflyktsdirektiv och är därmed en del av den gemensamma asylpolitiken inom EU och det stipulerar att medlemsländerna skall dela på ansvaret.

Det innebär att det inte är relevant att jämföra ukrainare med flyktingar från andra länder då de enligt Dublinförordningen skall söka asyl i det första EU-land de kommer till och syftet med det var just att man inte skall kunna själv välja i vilket land man vill söka asyl.

Jag förstår att du vill tvåla till en meningsmotståndare men här jämför du äpplen med päron.
    Tack mentat.
    Det var precis detta jag tänkte på, och också en av orsakerna till att jag valde att inte nappa på kroken om Ukrainare.
    Jag hade tänkt ta upp detta i nästa steg, när den medlemmen förhoppningsvis hade besvarat mina enkla frågor.

Det där med att dra in Ukrainare är bara ännu ett exempel på att försöka flytta fokus, att lägga upp dessa ständiga dimridåer och att förneka sanningen, 
    ett försök som återigen lyckades genom att du och jag nu skriver om den saken i stället för ämnet och det tråden egentligen handlar om.

Det får man ge vissa högljudda vänsterblivna, de har en mycket stor uthållighet och mycket väl inövad och utpräglad förmåga att lyckas flytta fokus, lägga ut dimridåer för att försöka dölja och förneka det uppenbara, att Sveriges förda invandringspolitik har varit, och till stora delar fortfarande är, en allvarlig katastrof och en mycket stor belastning.

Men tack än en gång för att du sakligt visar att denna ack så högljudda medlemmen återigen trampade i klaveret och har så uppenbart fel.

UNHCR: 

"Flyktingar är människor som flyr från väpnade konflikter eller förföljelse. I slutet av 2021 fanns det 27,1 miljoner flyktingar i världen.

Deras livssituation är så farlig och desperat att
    de tvingas fly över en gräns för att söka skydd i ett närliggande land.

Därmed blir de erkända som flyktingar med tillgång till hjälp från stater, UNHCR och andra organisationer.

???????????????????????????

UNHCR och jag är överens.

"Flyktingar är människor som flyr från väpnade konflikter eller förföljelse.

... de tvingas fly över en gräns för att söka skydd i ett närliggande land

UNHCR har tydligen fattat det vissa högljudda vänsterblivna i tråden inte har förstått, att om någon väljer att resa från Danmark till Sverige så är denne inte att betrakta som en flykting.
    Snarare då en resenär.

Bra. Jag gillar att UNHCR är tydliga. 

Och avseende vissa högljudda vänsterblivna kan vi lätt konstatera att,
    det är mycket tydligt att deras uppfattning inte delas av UNHCR!

Svar på tråden Är invandringen en belastning?