nihka skrev 2024-07-04 22:10:13 följande:
Nej, fel. Det är inte fakta uan anekdotisk bevisföring. Solen kanske skiner där du tittar upp, men det innebär inte att du vet något om hur det ser ut runt nästa krök.
Det finns ganska många vårdcentraler i landet och hur det ser ut på din när du råkar vara där säger noll och ingenting om hur det ser ut i övriga landet eller ens hur det ser ut på "din" vårdcentral när du inte är där.
Återigen ofattbart att du aldrig kan erkänna ditt fel trots att det är så uppenbart att du hade fel.
Som vanligt försöker du omskriva och ändra förutsättningarna hellre än att ta ett steg tillbaka.
Alla gör vi fel ibland, även du, och då hör det till att man erkänner sitt fel, eller åtminstone avstår från omskrivningar för att i det oändliga försöka dölja sitt fel.
Vare sig jag eller någon annan har påstått att vi vet något om ifall solen skiner bakom nästa krök. Var får du dina fantasier ifrån?
Om jag kan se att solen skiner så skiner den.
Men du lyckas inbilla dig själv att den inte skiner om inte jag kan framlägga vetenskapliga bevis för att den skiner.
Detta är ju fullkomligt absurt.
Som så många gånger tidigare kommer du med fullkomligt orimliga påståenden.
Detta är lika orimligt som när du brukar försöka hitta på att det skulle råda krig i Danmark. Inte heller gällande detta kan du erkänna att du har fel, troligen för att det inte är vetenskapligt bevisat då?
Det mest fantastiska är att det är uppenbart att du själv tror också på dina egna fullkomligt orimliga påståenden.
Du får hitta på vilka fantasier du vill. Men fortfarande gäller att:
Om jag kan se att solen skiner så skiner den.