Padirac skrev 2024-03-13 18:17:29 följande:
I påståendet att det är eller inte är krig i Danmark och Polen ovh att detta påverkar om invandringen är en belastning för Sverige är snacket om krig ett försök att lägga utdimridåer.
Den enda som pratat om att det är krig eller inte i Danmark och Polen är du - alla andra i tråden - oavsett de med SDvurmares epitet kallas vänterbliva eller har en annan uppfattning om världen och verkligheten - vet att det nu inte är och inte på många år varit krig i Danmark och Polen.
Eftersom flyktingstatus inte har att göra med om det är eller inte är krig i DAnmarl och Polen så är väl din frågeställning och sammankopplingen av det ett mindre lyckat misslyckat försök att sprida dimridåer
Anonym (Krig i Danmark och Polen?) skrev 2024-03-13 11:34:25 följande:
Endera är saken att det inte är krig i Danmark och Polen någonting som påverkar om invandringen är en belastning för Sverige eller inte.
Antalet s k flyktingar som väljer att resa från Danmark (eller Polen) och till Sverige påverkar självfallet frågan om belastningen.
Men du har motsatt uppfattning, att antal/mängd saknar betydelse för belastning?
Eller så är pratet om krig i Danmark och Polen ett sätt att försöka löägga utt dimridåer och prata om helt andra saker.
Så vitt jag kan se så har ingen annan än du och någon annan av dina vänsterblivna kamrater påstått eller ens diskuterat att det skulle råda krig i de två nämnda länderna? Det som du kallar "pratet om krig i Danmark och Polen" står du och dina kamrater helt och hållet för.
Det första påståendet verkar befängt
Hur menar du att det skulle vara befängt att diskutera att antalet/mängden har en betydelse för belastningen?
det andra verkar stämma i det att det sprida dimridåer dels i tråden och dels om att det sprids dimridåer om vad som räknas som flykting enligt internationella överenskommelser.
Ja, det är endast du och dina kamrater som väljer att "prata om krig i Danmark och Polen" och därför är det endast du/ni som i vanlig ordning försöker lägga ut dimridåer.
Och detta är ju inte första gången som du och dina kamrater lyckas förirra er själva i era egna dimmor.
Jag för min del har försökt att i huvudsak hålla mig till trådämnet, att försöka undvika irra omkring i era dimmor, och därmed har jag medvetet valt att inte diskutera internationella överenskommelser, regler, konventioner och dylikt eftersom diskussion om detta är dimridåer, det handlar om era försök att flytta fokus, och hör absolut inte till ämnet.
Det borde vara tydligt för dig och alla att detta har inget med frågan om belastning att göra?
På förekommen anledning;
I min anonyma signatur skriver jag en fråga;
"Krig i Danmark och Polen?"
Om du och dina vänsterblivna kamrater noterar denna min signatur så räcker det med att du/ni svarar ja eller nej på denna fråga.
Jag vet mitt svar på den frågan.
Så att ägna sig åt att "prata om krig i Danmark och Polen" finns ingen som helst anledning till. Detta är helt ditt/ert eget val.
I påståendet att det är eller inte är krig i Danmark och Polen ovh att detta påverkar om invandringen är en belastning för Sverige är snacket om krig ett försök att lägga utdimridåer.
Sakfel av dig, som vanligt.
Jag har aldrig, inte en enda gång, kommit med något enda påstående om detta.
Den enda som pratat om att det är krig eller inte i Danmark och Polen är du - alla andra i tråden - oavsett de med SDvurmares epitet kallas vänterbliva eller har en annan uppfattning om världen och verkligheten - vet att det nu inte är och inte på många år varit krig i Danmark och Polen.
Och samma sakfel upprepas igen och igen.
Inbillar du dig att en lögn blir sann om du upprepar den tillräckligt många gånger? I så fall lyckas du kanske med dig själv, du lyckas förmå dig själv, in i dimman, att tro på din egen lögn?
Fakta är att jag har aldrig, inte en enda gång, pratat om det som du påstår.
Visa i så fall faktabaserat och med citat att jag har fel så lovar jag som vanligt att korrigera mig.
Kan du ge motsvarande löfte? Att du korrigerar dig själv när det faktabaserat visas att du har fel?
Eftersom flyktingstatus inte har att göra med om det är eller inte är krig i DAnmarl och Polen så är väl din frågeställning och sammankopplingen av det ett mindre lyckat misslyckat försök att sprida dimridåer
Eftersom jag aldrig någonsin har diskuterat det som du påstår så finns inget som helst samband i det du skriver. Vare sig samband med något jag har skrivit eller samband med trådstarten.
Du sysslar som vanligt med att försöka flytta fokus och att lägga ut dimridåer.
På förekommen anledning följer min helt neutrala fråga till dig, kommer dimmorna hos dig möjligen från tobaksrök? Vilken typ av tobak, eller annan substans, röker du i så fall? Jag upplever ofta dina inlägg som förvirrade eftersom du upprepat kommer med så många tydliga sakfel, och du upprepar samma sakfel vilket ger ett förvirrat intryck. Vad skulle det kunna vara som fördunklar ditt omdöme och orsakar sådan förvirring hos dig? Följer dina rökvanor svensk lag eller ägnar du dig åt någon annan typ av rökning vid skapandet av dina dimmor?
Jag ställer alltså en neutral fråga till dig, på förekommen anledning, och ger dig möjlighet svara och/eller om du föredrar det så får du gärna berätta om det finns någon helt annan orsak som ligger bakom förvirring och upprepade sakfel?
Jag lovar att jag ska respektera ditt svar eller din förklaring.