• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Alvedon83
    Anonym (SkaffaSladdis) skrev 2024-09-07 12:39:57 följande:
    ska jag utesluta dagens eller ? när man vaknar varm pga varmt i rummet 

behöver råd 😄🙏

Nä låt den vara spelar inte nån roll när äl är förbi 😊👍
  • Anonym (SkaffaSladdis)
    Alvedon83 skrev 2024-09-07 12:49:01 följande:
    Nä låt den vara spelar inte nån roll när äl är förbi 😊👍
    Tack för svar! 😊🙏
    Kan det diffa så mycket pga varmt i rummet?
  • Lojsan DN
    Alvedon83 skrev 2024-09-07 12:24:30 följande:
    Hej! Det är sannerligen svårt att låta bli, jag är stolt att jag skippat tempa flera dagar😅 precis mina pms-symptom stämmer med tidigare cykler.

Ja verkligen! 

Du har varit jätte duktig, men va surt att det är en tråk-cykel igen. 

• Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-09-07 15:10:25 följande:

Ja verkligen! 

Du har varit jätte duktig, men va surt att det är en tråk-cykel igen. 

Alla cykler är ju tråkcykler numera😓😅
  • Alvedon83

Nedåtgående temp, negativt tidigt test och pms. Så blev det inget den här gången heller. Hade ändå lite hopp, tänkte att sommar och sol skulle göra susen för fertiliteten. Vi är väl för gamla helt enkelt och det går ju inte att göra nåt åt😓
  • Lojsan DN
    Alvedon83 skrev 2024-09-08 06:41:25 följande:

Nedåtgående temp, negativt tidigt test och pms. Så blev det inget den här gången heller. Hade ändå lite hopp, tänkte att sommar och sol skulle göra susen för fertiliteten. Vi är väl för gamla helt enkelt och det går ju inte att göra nåt åt😓

Så tråkigt att 🥺 Men det kanske är för tidigt att plussa? Du har väl ändå någon dag kvar innan bim? Du vet säkert redan att det är kört, jag försöker bara vara positiv in i det sista. 

Här händer det inte så jätte mycket, tempen är kvar där uppe en så länge. Igår kände jag av extrem trötthet och somnade på soffan 2 ggr sen för natten redan vid 20. Det kan ha varit värmen med som gjorde det. 

• Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-09-08 08:34:50 följande:

Så tråkigt att 🥺 Men det kanske är för tidigt att plussa? Du har väl ändå någon dag kvar innan bim? Du vet säkert redan att det är kört, jag försöker bara vara positiv in i det sista. 

Här händer det inte så jätte mycket, tempen är kvar där uppe en så länge. Igår kände jag av extrem trötthet och somnade på soffan 2 ggr sen för natten redan vid 20. Det kan ha varit värmen med som gjorde det. 

Tack för peppen men du vet ju, man känner ju sin kropp och ett testa tidigt två dagar innan bim borde visa plus om det var nåt.

Trötthet kan ju absolut vara ett tecken, så spännande, ska ju visst vara lättare att bli gravid efter missfall? Stämde dock inte på mig.
  • Lojsan DN
    Alvedon83 skrev 2024-09-08 09:38:10 följande:
    Tack för peppen men du vet ju, man känner ju sin kropp och ett testa tidigt två dagar innan bim borde visa plus om det var nåt.

Trötthet kan ju absolut vara ett tecken, så spännande, ska ju visst vara lättare att bli gravid efter missfall? Stämde dock inte på mig.

Ja man gör ju det, man kan känna ganska tidigt om man lyckats. Ja hade det varit något så kanske det hade visat något nu. Om det inte sker en impl nu med dippen 😊 

Att bli gravid efter ett mf tillhör inte heller min tur, jag tror att det var värmen igår som gjorde mig slö. 

• Alvedon83
    Anonym (SkaffaSladdis) skrev 2024-09-08 15:03:00 följande:
    Vad tror ni om min graf?
    Tempen är ju hög än, spännande om den håller sig där, för mig brukar det börja gå ned vid äl + 10,11
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida