• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (Längtan efter barn nr 2)
    Anonym (M89) skrev 2024-08-28 09:22:53 följande:

Skickar kärlek för jag vet hur du känner ❤️ jag fick min mens igår.. ingen bebis i mars, ingen bebis i april, ingen bebis i maj. Känslan av besvikelse är brutal! Och jag har inte ens barn sedan innan. Livet är orättvist. 

Men vi finns här för varandra och jag tycker inte vi ska ge upp! Kram till dig

Tack ❤️ 
    nej vi ska inte ge upp!
  • Anonym (Tredje)

Förstår er, men skönt att veta. Nya tag i september! :) 
    Här väntar jg fortfarande, neg gravtest morse. Jag tror mensen ska komma imorgon el fredag. Vill bara ha den nu..

• pandarinen
    Anonym (Längtan efter barn nr 2) skrev 2024-08-28 09:18:44 följande:

Då var mensen här igen. Rynkar på näsan
    Jag blir lika nedslagen varje gång. Det blir ingen bebis i Maj heller. och i Juni nästa år fyller min dotter fyra. Det skulle vara mindre än tre år mellan dem. 
    FAN fan fan varför kan inte min kropp göra det den ska. :( 

Känner så igen mig. Det skulle vara 1 1/2 år mellan mina barn men än har jag inte två. Men en fantastisk liten 4 1/2 åring.
    om du vill prata av dig så skicka ett om. Jag känner själv att det hade varit skönt att prata ut om den här jobbiga berg och dalbanan resan vi gör. Mellan hopp och förtvivlan. vi har tappat lusten på vägen så den här månaden hoppar vi över. Och jag känner mig inte längre ledsen för det konstigt nog. Mest tom. 
    skicka gärna ett pm, så kan vi skriva av oss denna jobbiga resa varför vi inte blir gravida. Men också peppa varandra? 
    men vi får inte glömma, vi har fått ett fantastiskt barn! Det är lycka det! 
  • Alvedon83

Här tror jag det var äl igår, hade mycket molvärk, fick tyvärr inte till det igår men dagen innan. Har haft mycket fertilt sekret den här gången något som det varit sparsamt med senaste cykler. Hoppas på tur❤️ bim är 10/9.

• Lojsan DN
    Alvedon83 skrev 2024-08-29 06:27:14 följande:

Här tror jag det var äl igår, hade mycket molvärk, fick tyvärr inte till det igår men dagen innan. Har haft mycket fertilt sekret den här gången något som det varit sparsamt med senaste cykler. Hoppas på tur❤️ bim är 10/9.

Kul att ni fortfarande vill försöka, nu hoppas vi på ett plus för dig denna gången. 😊
  • Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-08-29 07:07:40 följande:
    Kul att ni fortfarande vill försöka, nu hoppas vi på ett plus för dig denna gången. 😊
    Det blir lite mer chill försök nu, försöker tänka blir det så blir det. Ni då, har ni slutat försöka?
  • Lojsan DN
    Alvedon83 skrev 2024-08-29 09:01:35 följande:
    Det blir lite mer chill försök nu, försöker tänka blir det så blir det. Ni då, har ni slutat försöka?

Den inställningen är den bästa, man är mer avslappnad då. 

Vi ligger på som vanligt, blir det så blir det här med. Men jag har egentligen ingen ork längre, för jag vet att blir jag gravid så slutar det i mf. Precis som förra cykeln gjorde jag vet heller inte hur många det är längre, tappat räkningen nu. 

Är på cd 14 i dag och ingen ÄL i sikte heller, få se om den rubbats lite eller om den uteblir denna gången. 

Förlåt om jag låter lite neg 🥺
    Jag är glad iaf att ni inte gett upp hoppet helt en 😊

• Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-08-29 10:47:26 följande:

Vi ligger på som vanligt, blir det så blir det här med. Men jag har egentligen ingen ork längre, för jag vet att blir jag gravid så slutar det i mf. Precis som förra cykeln gjorde jag vet heller inte hur många det är längre, tappat räkningen nu. 

Är på cd 14 i dag och ingen ÄL i sikte heller, få se om den rubbats lite eller om den uteblir denna gången. 

Ok att vara lite neg när man försökt så länge, så trist med missfall😓 din graf sist skvallrade ju om att det var ett litet frö ändå, så synd att den inte stannade😓
  • pandarinen

Ja helt ok att ösa på med negativa känslor. Det är tufft det här och tar mycket på krafter energi och lvet. De som inte varit med om denna långa väntan på barn, försök efter försök, har ingen aning vad vi går igenom. 

Lojsan DN skrev 2024-08-29 10:47:26 följande:

• pandarinen

Den här månaden hoppar vi över, få se hur det blir framöver. 

lite skönt att släppa tankarna också, att inte gå runt och vara livrädd varje toabesök vid bim att mensen ska kommit, att drick hur många koppar te/kaffe jag vill, att inte behöva tänka hoppas hoppas hoppas det växer en liten i magen. Denna månad ska jag försöka bara slappna av och kanske får vi till det nästa månad kanske inte?

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida