• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (M89)
    Alvedon83 skrev 2024-09-07 06:23:46 följande:

Har tempat lite för att bekräfta äl och nu för att se hur kurvan slutar. Alla tecken pekar mot mens på tisdag. Hur går det för er andra?

varför pekar det mot mens menar du? Tycker du har väldigt höga och fina temperaturer 🙏

Själv väntar jag på ÄL.. sker förmodligen i slutet av nästa vecka. Då jag är bortrest utan min sambo.. perfekt tajming. Bara vänta tills oktober antar jag 😔
  • Lojsan DN
    Alvedon83 skrev 2024-09-07 06:23:46 följande:

Har tempat lite för att bekräfta äl och nu för att se hur kurvan slutar. Alla tecken pekar mot mens på tisdag. Hur går det för er andra?

Hej igen!

Här kommer fröken dubbelmoral tillbaka, fan va svårt det är att sluta med allt som har varit rutin i flera år. 

Jag fortsätter tempa, men har inga förhoppningar. 

Du har ju en fin kurva ändå, men du menar att dina symtom är mer pms en graviditet? 

Slänger in min kurva här med. 

• Anonym (SkaffaSladdis)

Så här ser min ut idag, men tror att min höga beror på att det är kokhett i rummet (varmt ute) Vaknade svettig.
    vad tror ni? Ni är ju proffs. 

• Anonym (M89)
    Anonym (SkaffaSladdis) skrev 2024-09-07 09:41:05 följande:

Så här ser min ut idag, men tror att min höga beror på att det är kokhett i rummet (varmt ute) Vaknade svettig.
    vad tror ni? Ni är ju proffs. 

Hade också lite högre temp idag än vanligt och vaknade jättevarmt pga varmt i rummet 😅 MEN din kurva ser jättefin ut ju! När är bim? 🙏
  • Anonym (SkaffaSladdis)
    Anonym (M89) skrev 2024-09-07 10:14:36 följande:
    Hade också lite högre temp idag än vanligt och vaknade jättevarmt pga varmt i rummet 😅 MEN din kurva ser jättefin ut ju! När är bim? 🙏
    😂 sjukt varmt.
    Bim 13/9 , Nja tycker du det ? Dock vanliga symptomen en vecka innan, ömma bröst och mensvärk så tror inte jag är gravid.

tänkte du utesluta dagens temp? Eller hur skulle man tänka ?
  • Anonym (M89)
    Anonym (SkaffaSladdis) skrev 2024-09-07 10:20:07 följande:
    😂 sjukt varmt.
    Bim 13/9 , Nja tycker du det ? Dock vanliga symptomen en vecka innan, ömma bröst och mensvärk så tror inte jag är gravid.

tänkte du utesluta dagens temp? Eller hur skulle man tänka ?

Ja enligt mina mått mätta tycker jag du har höga temperaturer 😍 när jag var gravid låg jag mellan typ 36,5-36,8 som max. Min normala temp är runt 36,2-36,3.
    Jag håller tummarna!! Tänker du testa tidigt eller invänta bim? 

Nä, jag låter det vara så.. är innan ÄL så analyserar inte min temp alltför mycket nu 😅 

• Anonym (SkaffaSladdis)
    Anonym (M89) skrev 2024-09-07 10:52:21 följande:

Ja enligt mina mått mätta tycker jag du har höga temperaturer 😍 när jag var gravid låg jag mellan typ 36,5-36,8 som max. Min normala temp är runt 36,2-36,3.
    Jag håller tummarna!! Tänker du testa tidigt eller invänta bim? 

Nä, jag låter det vara så.. är innan ÄL så analyserar inte min temp alltför mycket nu 😅 

😍
    Ja men jag har högre medelvärde än dig dock 😄 så mina är låga jämför med dina, tror tyvärr mina är för låga för graviditet 😔

ska se hur mina ser ut kommande dagar , kanske låter det vara eller tar bort denna om alla andra är ?vanliga?
  • Alvedon83
    Anonym (M89) skrev 2024-09-07 09:16:16 följande:
     varför pekar det mot mens menar du? Tycker du har väldigt höga och fina temperaturer 🙏

Själv väntar jag på ÄL.. sker förmodligen i slutet av nästa vecka. Då jag är bortrest utan min sambo.. perfekt tajming. Bara vänta tills oktober antar jag 😔
    Tempen är som det brukar vara äl + 10 men har mina vanliga pms-symptom så därför är jag inte hoppfull. Har bokfört mina symptom mellan äl och bim länge.

Åh nej va trist att du är bortrest utan partnern, inte kul att måsta vänta en hel cykel till nästa försök🥲
  • Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-09-07 09:30:02 följande:

Hej igen!

Här kommer fröken dubbelmoral tillbaka, fan va svårt det är att sluta med allt som har varit rutin i flera år. 

Jag fortsätter tempa, men har inga förhoppningar. 

Du har ju en fin kurva ändå, men du menar att dina symtom är mer pms en graviditet? 

Slänger in min kurva här med. 

Hej! Det är sannerligen svårt att låta bli, jag är stolt att jag skippat tempa flera dagar😅 precis mina pms-symptom stämmer med tidigare cykler.
  • Anonym (SkaffaSladdis)

ska jag utesluta dagens eller ? när man vaknar varm pga varmt i rummet 

behöver råd 😄🙏

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida