• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (SkaffaSladdis)
    Alvedon83 skrev 2024-09-08 18:29:22 följande:
    Tempen är ju hög än, spännande om den håller sig där, för mig brukar det börja gå ned vid äl + 10,11
    Ja har samma symptom som jag alltid har efter Äl.. så inga förhoppningar så. Tänker att jag tar endast test äl + 10/11 om tempen är hög. Någon tyckte att jag skulle ta testa tidigt imorgon, men känns onödigt?
  • Anonym (SkaffaSladdis)

Hjälp från proffsen igen! 
    Känns tidigt med mens redan äl+9?
    Tänker på dippen. 

• Alvedon83
    Anonym (SkaffaSladdis) skrev 2024-09-09 06:50:16 följande:

Tänker på dippen. 

Kan gå lite upp och lite ned, svårt att säga vad det beror på. Det är ju fortfarande en hög temp
  • Anonym (M89)
    Anonym (SkaffaSladdis) skrev 2024-09-09 06:50:16 följande:

Tänker på dippen. 

Håller med Alvedon83, är ju bara en dipp men fortfarande hög temp. Kan bero på vad som helst egentligen - sömnkvaliteten, värme i rummet - eller bara en normal variation i tempen.

håller tummarna ❤️  

• Anonym (SkaffaSladdis)

absolut! Men tittar man på föregående graf så hade jag samma dipp och sen kom mensen ???? 
  • Anonym (M89)
    Anonym (SkaffaSladdis) skrev 2024-09-09 10:22:01 följande:

absolut! Men tittar man på föregående graf så hade jag samma dipp och sen kom mensen ???? 
    Ja , alltså man vet ju inte :( kan ju även vara att mensen är på g tyvärr.. bara vänta och se. Lättare sagt än gjort, jag vet!!
  • Alvedon83

Tempen verkar spela mig ett spratt den här gången och hålla sig uppe längre än vanligt. Bim idag så mensen kommer nog strax.

Lojsan hur går det för dig?
  • Alvedon83
    Alvedon83 skrev 2024-09-10 06:02:06 följande:
    Tempen verkar spela mig ett spratt den här gången och hålla sig uppe längre än vanligt. Bim idag så mensen kommer nog strax.

Glömde skriva att grav-testen är såklart negativa
  • Lojsan DN
    Alvedon83 skrev 2024-09-10 06:02:06 följande:

Men va roligt ändå, hur brukar din temp ligga denna dagen? Har du tagit testa tidigt? 

Här är det oklart, hög temp ändå men neg test för mig med. Tror jag börjar känna av pms nu, det va längesen jag hade det. 

• Alvedon83
    Lojsan DN skrev 2024-09-10 09:16:41 följande:

Men va roligt ändå, hur brukar din temp ligga denna dagen? Har du tagit testa tidigt? 

Här är det oklart, hög temp ändå men neg test för mig med. Tror jag börjar känna av pms nu, det va längesen jag hade det. 

Från äl + 12,13 brukar min temp dyka ned mot coverline. Tog en vanlig sticka och ett cb digital med veckoindikator i morse. 

Det kanske är nåt bra att du har symptom du inte brukar ha? Men synd med negativt test.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida