För oss 35+ som försöker bli gravida
var i landet bor ni alla, om ni vill dela med er :)
Jag bor utanför Uppsala :)
Cykeldag 30 för mig idag, glömde givetvis tempa när jag klev upp svintidigt och så hade jag brottom för att inte missa bussen till jobbet 😆
Sitter på jobbet och det värker i magen som det gjorde även igår. Går på toa och vad i h-vette?MENS?! Jag som trodde jag precis haft ÄL eller att ÄL skulle komma snart då jag haft så mkt slemmmiga flytningar, precis som jag brukar ha vid ÄL och jag har inte märkt av några sånna flytningar för typ 14 dagar sedan?Inte fått mina klassiskt ömmande boobs heller.
Fick en hög stegring för typ två veckor sedan (blev aschockad) men ingen bekräftad ÄL av appen då för tempen var lite lägre dagen efter och sen blev jag sjuk och tempen blev ju högre då pga sjukdom. Men det kanske var en ÄL då, tempen kanske hade börjat öka igen utan feber och så hade jag fått bekräftad ÄL? Nämen så dumt alltså! Att jag inte märkt av ÄL? det kanske var ett sketet ägg 😂
Jaha, då var väl den här cykeln normallång, jag missade totalt ÄL och kroppen lurade mig rejält med att inte uppträda som vanligt 😂 Jäkla influensa också, komma och störa!
Nä nu blir det ÄL-test och nuppande utav helsicke tills vi har en bebis i magen 😅
Dagens ?what the f*ck? alltså? 😋
Haha. Får såna underbara bilder i mitt huvud!!! 😂🤣
Men det måste väl båda gott, tänker jag! Med alla signalerna! Verkar ju bli en hejdundrandes äl! 🥳
Snyggt att ni fick till det trots ryggskott! 👏🏼
Hur såg ältestet ut som du tog?
Och hur ligger tempen idag?
Minstingen kräktes ner hela soffan i förrgår, så oddsen för en magsjukefri äl känns sådär! 😝
Många med äl i krokarna nu! Jag tror jag också börjar känna symptom nu. Cd 12 idag. Lite tidigt för mig egentligen, men läst att Rosenrot kan reglera cykeln, men även ge tydligare äl symptom. Lite svagt, svagt illamående idag och igår kväll. Tempen gick upp lite idag. +0,2. Brukar det göra det innan det sjunker ?
Hej allihopa,
Mysigt att titta in här och läsa hur det går för er alla.
Jag tänkte ta ett grav test på julafton för är då på äl +11 ungefär. Har BIM sen ca 28 dec. Fick ju Äl (bekräftade med stickor) ganska kort efter missfallet, och vi gav det ett försök, känns inte som jättestora chanser men lite spännande ändå. Men känns lite knasigt då jag så nyligen testat med grav test för att se så strecket ska försvinna till att nu börja titta och hoppas på starkare streck igen på de där stickorna. Hade lixom fortfarande svagt på hcg samtidigt som jag ägglossade, trodde inte man kunde ha så men bm bekräftade också äl med ultraljus ska sägas. Så har för bara några få dagar sedan slutat få pos på grav test efter missfallet. Kroppen är ganska fantastisk ändå att den resan är igång. En brasklapp är ju dock att vi båda tagit fel och cykeln inte stämmer denna månad..
Är det någon mer som planerar att grav testa på julafton? 🎅🏻
Hej, kul med en eller två till som
tänkt testa på julafton.
En fråga till alla er så befinner er efter äl men innan pos grav test. Hur gör ni med tex julmaten? Finns ju mycket på julbordet man inte ska äta som gravid? men känns ju också skumt att avstå det när chansen att man faktiskt är gravid känns ganska liten..
Idag sköt tempen i höjden så nu börjar den långa väntan då 😃
Symetrical: Åh fy! Krya på er!! Hoppas ni hinner friskna till för brottning ♥️
Brallans: När har du BIM? olidligt spännande nu, har önskat mig en bebis i julklapp med försenad leverans så jag hoppas detta är rätt månad för oss ♥️
Tack för pepp och tumhållande! Ni är bäst 🥰
Magsjukan gick som tur var över lika fort som den dök upp och jag har redan förberett mannen på minst ett julskjut, så hoppet lever! 😜
Ältestet nu på morgonen såg ut nästan precis som igår, så antingen har jag missat peaken eller också blir det positivt imorgon.
Hur går det för er andra?
Har tempen ökat för er än Brallans och Nyponet?
Och blev det något test idag Hanna Gitta?
En halvtimme hit eller dit spelar ingen större roll Malin. Vad visar din monitor nu? Spännande att se om vi får äl samtidigt! 😀
God jul till dig med Lojsan! Och såklart till er alla andra med! 🎅🏼🎄✨
Jag vill bara önska er en GOD JUL 🎄🎁