• Brallans

För oss 35+ som försöker bli gravida

Twigman skrev 2022-12-09 05:50:15 följande:

God morgon! Slänger in grafen, liten höjning idag. Hade sånt där supertidigt digitalt test som jag tog nu och det visade negativt ☹️ Har känt mig så annorlunda den här cykeln, lite som mensvärk konstant sen ÄL och tuttarna är fruktansvärt ömma. De brukar börja ömma någon vecka innan mens annars och försvinna vips när mensen kommer. . . Lite besviken känner jag mig men det var ju å andra sidan liiiite det tidigaste laget att testa 😅 Får köra ett igen på söndag kanske?

Fortfarande tidigt och din temp håller sig ju hög det i kombo med dina symptom låter ju lovande, fortsätter hålla tummarna :)
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-12-09 06:54:42 följande:

Absolut stabil nivå, om än lite hoppig 🤪 Men så länge den ligger högt är det ju 👌🏼

Hur ser det ut om du gör en overlay med förra gravidcykeln nu? 😃 Var testet helt blankt, eller kunde du ana något?

Faktiskt inte svettats inatt och tempen håller sig hög, men tänker att mitt ägg nog släppte sent på torsdagen (eftersom tempen knappt hunnit öka till dagen därpå) och jag därför är nästan en dag mindre efter äl jämfört med andra cykler. Om mitt svammel makes any sence 🤣 Med andra ord blir det domedag först imorgon! ☠️

Men håll i hatten vad spännande, ditt svammel makes sence men ändå :) 

Shit vad spännande detta är :) 
  • Brallans
    MalinJ skrev 2022-12-09 09:32:11 följande:

SYNERRICAL: Gör du? Jag tyckte att det var mindre tydligt idag. Var svårt och ens få en bild på det idag och tänkte att jag nog bara inbillade mig 🤣
    Hade ett testa tidigt kvar men det blev blankt också, kanske att jag såg något men jag vet inte. 

Har fortfarande flytning, lite ljusbrun/rosa, lite små prickar i, ibland lite trådliknande kvalite och lite klibbig.
    Ingen mensvärk men fick för en stund sen någon sorts värk på min vänstra sida av livmodern som känns bak mot ryggslutet.
    Nästan lite likt mensvärk men ändå inte och bara på ena sidan, ganska stark smärta.

Låter inte så bra i mina ögon iaf, så vad detta betyder vet jag inte. Kan det ha tagit sig men kroppen håller på och tar hand om det nu? Alltså skyffla det ur kroppen så att säga. För smärtan börjar nästan känna sig lite likt det.. :( 

Men borde inte tempen sjunka även vid ett missfall? Åååh jag blir knäpp helt seriöst, kan bara gissa också För jag har ingen aning om vad som händer 😭😭

Jag tyckte jag kunde ana något på ditt test du la ut idag medans jag såg nada igår så fortsätter hålla tummarna.

När jag fått mina tidiga missfall så har min temp börjat sjunka först sen har jag börjat blöda. 
  • Brallans
    gladtjejhej skrev 2022-12-09 09:26:49 följande:

Satan i gatan vilket tempo denna tråden har - love it! Men känner mig otrevlig som inte kan svara alla individuellt :( Men jag läser vartenda inlägg och hejar så otroligt hårt på er!!

Ni får säga om detta är TW och ni inte vill ha denna typ av uppdateringar här. Förstår det till 100% isf Hjärta

Jag var på VUL idag, har känt enorm oro i och med mitt ma i bagaget. Det är ju supertidigt så fokus var att se att graviditeten satt på rätt ställe. Allt såg jättebra ut och precis som det ska! Vi såg till och med ett litet bultande hjärta! Jag trodde jag var på 6+1 men blev tillbakaflyttad till 5+6. Ska dit om en vecka igen bara för att vår läkare förstår vår oro och vill följa oss. Ska även få komma dit och göra VUL någon dag efter motsvarande dag som vi upptäckte ma sist. 

Blev så rörd efter besöket så jag grät en skvätt och för nu kan jag andas ut men jag tror inte jag kan slappna av förrän vi passerat den sk ma-dagen Hjärta

Åh vad roligt att höra från dig och att du fått se ert lilla pyre, vad fint av läkaren att ta hand om er oro på ett så fint sätt, förstår att det blir känslosamt Hjärta

När var det du hade ditt ma?
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-12-09 10:49:46 följande:

Älskar ditt engagemang! 😂🤩

Håller med om att det inte är alltför troligt att du skulle blöda übermycket nu så tätt inpå förra blödningen. Kan knappast vara så mycket slemhinna som skall ut! 😆
    Hoppas att din kropp reboota nu och kommer tillbaka starkare än nånsin! ✊🏼✊🏼

Japp känner mig sjukt engagerad, är så spänd på att se om du antingen är gravid eller om om du fått längre lutealfas vilket är bra ju, hoppas på gravid såklart :) 

• Brallans
    Lojsan DN skrev 2022-12-09 14:17:38 följande:
    Ja det beror på vilken cykel. men den är ju lika hoppig som alla andra haha. 
    Men jag slängde in min overlay hos Symertical, den som är nu och graviditeten i juli. 
    Hur går det för dig nu hade du börjat blöda? 
    Inte så farligt hoppig är den väl, sett betydligt värre haha.. 

När har du bim? 

Japp nu är mensen här istället, känns skönt att få rensa ut en gång till innan det är dags att gå in i ringen igen, får kroppen vila lite extra med :) 
  • Brallans

Hej och hå vad det går här inne, trist med er som fått mens men på't igen :) 

Spännande Lojsan och Twigman, håller tummarna för att ni testat för tidigt och att plussen kommer i dagarna :) 

Själv är jag på upphetsande CD5 och inväntar äl runt 20/12, hoppas den kommer innan allt julfirande drar igång :) 

• Brallans
    Nyponet01 skrev 2022-12-13 12:50:39 följande:

Brallans: hur tar du Epaglandinet? Också fram till äl bara? Eller jämt? 

Jag knaprar epa glandin jämt :) 
  • Brallans
    Twigman skrev 2022-12-13 13:20:27 följande:

Lojsan Tack ❤️

Symetrical September slutade jag med p-piller, inte så länge sen med andra ord 😊 Hoppas pillren gör magi för dig den här cykeln 🤞

Hanna Gitta Håller tummarna att det går vägen, ett julplus låter ju fantastiskt! Jag har använt ägglossningstest, CB digitala och tycker det funkat klockrent. Vi kan ha missat att mysa på själva ÄL-dagen så det finns förbättringspotential på den fronten att maxa chansen till nästa cykel 😜

Ingen mens än så länge här, kan man ha en implantationsdipp så sent som ÄL +11? Haha, som ni märker har jag inte helt givit upp hoppet 😂

Klart du inte ska ge upp Twigman, hoppas mensen håller sig långt långt borta från dig nu.
  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-12-13 09:34:08 följande:

Brallans: Håller tummarna för att din kropp är på rätt bana nu igen och att äl kommer inom en vecka som förväntat! När börjar du med ältest? 😃

Lojsan: Trist med negativa test, men verkligen tjusig graf! Om bim är imorgon borde väl tempen rasar idag ifall det inte tagit sig? ✊🏼

MALINJ: Det är som sagt var vanligt med lite hoppande temp under mensen, så säkert inga konstigheter. Blir kul att se om vi får äl samtidigt kring jul! 😀

Twigman: Så trist! Vet hur det känns att ha en klockren graf som sen ändå visar sig inte vara något 🤥 Låter som en bra plan att kontakta gyn efter helgerna för att få klarhet. Hur länge har ni försökt?

Här tog jag första letrozoltabletten idag på cd 3. Blir spännande att se om jag får några biverkningar den här gången 🤪

Yes fingers crossed, blir nog börja i helgen så jag inte missar något haha. 

Yeah, hoppas du slipper biverkningar helt och hållet. hur har du mått förut när du tog det?
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida