• Brallans

För oss 35+ som försöker bli gravida

Cocachins skrev 2022-12-13 20:41:55 följande:

Spännande, vad är det för tillskott? Är det något du läst dig till själv eller fått rek av läkare? 

Egentligen samma fråga till dig Symetrical, ang
    letrozoltabletten. 

Jag vet inte hur jag ska tolka min kropp just nu. Fick ju en blödning som startade för ca 1,5 vecka sedan och sen missfall ca för 1 vecka sedan. Och igår testade jag i princip neg på grav test (bara jättesvagt.) Idag har jag fått ?mens-ont? i magen pånytt och tog då även ett äl-test som visade starkt utslag? Om jag fortfarande visade positivt på hcg tester hade jag ju tänkt att det var det som spökade på äl testet. Men nu när hcg är neg och äl test positivt så undrar jag, kan jag ha äl redan? Eller så är det bara efter kramper från missfallet. Har för övrigt haft som kramp i magen hela helgen (men hade lagom blivit bättre). Tänkte då i helgen att det var nog bara livmodern som drog ihop sig igen. Vore ju fantastisk om jag redan har äl samtidigt kan jag stilla undran hallå kroppen ska du inte det lite lugnt, orkar du detta nu..? 

Jag hade så lite mens förut samt hyfsat svag äl, dvs lite flytning så fick jag tips om att jag kanske har en lite klen slemhinna så då började jag knapra EPA glandin och Membrasin vilket efter ett tag ökade min mens samt äl symptom, slipper också spottings dagen innan mens.. började den även med inositol mellan mens och äl.. min äl har även stadigt legat på CD14 och inte CD11-12 som innan..så nu vågar jag inte sluta men skulle säkert kunna välja membrasin eller EPA Glandin och inte båda 😆

Ja kroppen är helt fantastisk, tänker att får du äl så är kroppen redo igen så var det för mig när jag fick missfall, var så förvånad att den liksom hoppade igång igen så snabbt nu när jag fick x så tror jag den hoppade över äl och gick direkt på mens istället, kände säkert att den behövde rensa lite till.. 

Orkar ni köra så gör det, finns ingen anledning att vänta om kroppen är redo 😊

• Brallans
    Symetrical skrev 2022-12-13 19:09:44 följande:
    Brallans skrev 2022-12-13 13:46:02 följande:
    Yes fingers crossed, blir nog börja i helgen så jag inte missar något haha. 

Yeah, hoppas du slipper biverkningar helt och hållet. hur har du mått förut när du tog det?

Tycker absolut att du skall hålla hoppet uppe, Lojsan! ☺️

Det låter som en bra plan, Brallans 👍🏼 

Jag fick inte så farliga biverkningar sist, lite trött, illamående och smått yr, om jag minns rätt. Med andra ord precis så som jag alltid mår under lutealfasen 🤣

Haha skönt att du är inkörd på symtomen så att säga 😆

• Brallans
    Cocachins skrev 2022-12-13 22:55:56 följande:
    Tack för utförligt svar :) Blir man mer fertila av att ha äl CD14 istället för CD11-12? Jag har förstått förut att fasen mellan äl och BIM inte får vara för kort så ägget ska hinna fästa. Men den första fasen innan äl trodde jag spelade mindre roll, har endast tänk att det är pos med en kortare cykel då när man ska skaffa barn pga går snabbare mellan försöken hehe 

Jag tyckte själv att det kanske var på gränsen till för kort för jag vill ju att det ska få gro till lite innan äl så 14 dagar var jag nöjd med men det är ju min egna åsikt inget belägg för det 😆 ja lutealfasen vill man ju inte ha för kort för det försvårar ju såklart... 

• Brallans

Åh vad spännande Lojsan och Twigman, håller tummarna stenhårt för höjda tempar och tydliga plus på stickorna imorgon. 

HannaGitta skönt att kunna checka av äl ändå, jag hoppas min kommer om en vecka :) 

• Brallans
    Lojsan DN skrev 2022-12-14 13:47:08 följande:

Kan ni se något på dessa testen då? Jag gjorde kortet lite mörkare bara. 

Jag tycker mig också se något på den översta, spänningen är olidlig inför imorn hejja hejja :) 
  • Brallans
    Lojsan DN skrev 2022-12-15 07:20:47 följande:

Ja då ska vi se här?.

Tempen dippade liiite i dag och jag har haft lite lätt  molande i magen sen i går till och från. Det kan vara kärringen som är på väg, hoppas inte för tempen är för hög för att hon ska dimpa ner just nu.

Sen har vi ju stickorna 😃 

Gravtestet visar samma i dag, osäkert kort det där 🤔 
    Äl testet är fortfarande starkt, om inte starkare i dag. 

Ser något svagt på grav testat 😃 fortfarande hög temp ju det är ju toppen, håller med Symetrical gällande din äl! 

• Brallans
    Nyponet01 skrev 2022-12-15 16:50:01 följande:

Jag började ju med Epaglandinet i veckan och har fått makrill rapar av den. Ha, ha, ha! Skrattande och det är ju faktiskt fiskleverolja vad jag förstått? Har du haft så Brallans? Alltså utan att ha ätit fisk. 

Hahaha jaså, nej det är inget jag tänkt på faktiskt men det kanske  betyder att jag alltid haft en makrill andedräkt Flört
  • Brallans
    MalinJ skrev 2022-12-15 19:18:41 följande:

När jag ser alla era grafer så går era liksom lite upp och ner osv. Men min går rätt stadigt, är det så olika eller ja varför? haha

Och sen kanske en dum fråga, ligger vanligtvis en graf lågt/mellan fram tills mens alt ägglossning? 

Ja nu när jag läser frågan så är den rätt korkad tror jag 🙈
    Min ser ut såhär idag och mensen ska väl sluta idag men fick en större blod/brun flytning/blödning idag, lr inte stor men mer än en enkel flytning som jag vanligt vis var sista dagen, små bruna fläckar bara. 

Jag förstår mig tyvärr inte på din bild haha så kan inte säga något om den men min temp kan vissa cyklar hoppa lite mer i temp och ibland är den tokstabil och diffar endast mellan någon grad.. 

Min temp kan hoppa ganska mkt när jag har mens men efter mensen så brukar den ligga på ca 36,4-36,5 fram tills efter äl då den brukar hoppa upp till 36,7 och sen röra sig uppåt fram tills äl+10 då den alltid börjar dala fram tills jag får min mens på äl+13.. det är ju såklart individuellt. 
  • Brallans
    MalinJ skrev 2022-12-15 19:37:37 följande:

Ja nu började jag tempa mitt melllan äl och mensen, men den kanske blir mer förstådd när jag tempat en längre tid?
    Tycker min verkar så rak, alltså ah jag vet inte.

Jag har vanligtvis låg temp, men jag trodde tempen skulle hålla sig låg hela mensen och inte dyka upp på 36.5 igen.. Men då kan det hoppa rätt mycket med andra ord då även om min nu iof ligger ganska stabilt haha 

Ja för mig tog det iaf 3 mån innan jag kunde börja analysera tiden mellan äl och mens 😃

ibland har min varit låg hela tiden och ibland har den kunnat hoppa upp under mensen, för min del struntar jag helt i vad min temp är fram tills äl, det är bara en tråkig startsträcka till det roliga som händer efter äl 😆

• Brallans
    Snorkfrökenhär skrev 2022-12-16 00:22:08 följande:

Hej allihopa 😄 Hur går det för er? Jag var inne tvärt för typ en vecka sedan sen blev hela familjen dundersjuk IGEN 😩 Så nu har jag ju missat massor här i tråden förstås.

Själv tror jag att min ÄL skedde typ nu, eller igår. Upptäckte massor med slemmiga ÄL-flytningar men typiskt nog har vi båda varit däckade i hög feber? vi försökte verkligen igår men maken kunde inte hålla igång tillräckligt 😂 Provade ikväll igen då vi båda var piggare men på nåt vis kom han utanför mig, haha. Alltså vad vi skrattade. Totalt misslyckat. Blir nog ingen bebis av detta 😆 Kanske att en liten simmare lyckats men känns inte så troligt. En annan förhoppning jag har är att kroppen inte fick igenom ÄL riktigt eller att det inte släppt än.. får avvakta och se hur kroppen ter sig närmsta dagarna. Suuuuck, varför bli så jävla sjuk mitt i ÄL 😩 

Jaa, där har ni nyaste nytt från mig 😂 Hoppas ni lyckats bättre 🙏🏻

Äsch höjden av otur men än kanske det inte är försent, tänker att du varit sjuk och äl kanske skjutit lite på sig? tar du några äl test eller har du symptom fortfarande?
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida