• wyhib

Vill du ha extraval?

I måndags så röstades statsminister Lövén bort i en misstroendeomröstning, alternativet är nu extraval eller att försöka få till en ny samansättning (där han själv även kan bli stadsminister igen)
    Lövén säger att VÄLJARNA (dvs du, jag och alla andra) inte vill ha extraval, så av ren nyfikenhet undrar jag. Vill du ha extraval eller inte?

Komentera gärna ditt svar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du ha extraval?
  • Anonym (Japp extraval tack)

Vi måste få ett extraval så dårskapen upphör och att nuvarande konstellation försvinner innan dom totalt fördärvat landet.

Blir det extraval kommer äntligen sunt förnuft att råda då vi får en borgerlig regering med SD som en part och förhoppningsvis blir det ordning på torpet och ett minne blott med poliser som idag gråter i förtvivlan i dessa kriminella styrda områden

Rösta blått det är flott

• Anonym (Japp extraval tack)

Vi måste få ett extraval så dårskapen upphör och att nuvarande konstellation försvinner innan dom totalt fördärvat landet.

Blir det extraval kommer äntligen sunt förnuft att råda då vi får en borgerlig regering med SD som en part och förhoppningsvis blir det ordning på torpet och ett minne blott med poliser som idag gråter i förtvivlan i dessa kriminella styrda områden

Rösta blått det är flott

• Anonym (TrevligSommar)
    Xenia skrev 2021-06-29 11:07:13 följande:
    Undviker du av princip att se på Aktuellt och läsa tidningar? Eller har du levt under en sten?

V har länge hotat att fälla regeringen eftersom de tröttnat på att vara dörrmatta = stödja regeringen utan att få något som helst inflytande. Nu gjorde de äntligen slag i saken.
    V är dom som jag röstat på flest gånger.
    Jag visste att dom är underskattade. V står för Victory.
    Se gärna TV-serien från 1983 med samma namn.
  • Anonym (N)
    Xenia skrev 2021-06-29 11:07:13 följande:

Undviker du av princip att se på Aktuellt och läsa tidningar? Eller har du levt under en sten?

V har länge hotat att fälla regeringen eftersom de tröttnat på att vara dörrmatta = stödja regeringen utan att få något som helst inflytande. Nu gjorde de äntligen slag i saken.

Nej. Nej.

Så detta med marknadshyror stämmer inte?
  • ToniErdmann
    Anonym (Japp extraval tack) skrev 2021-06-29 11:33:12 följande:

Rösta blått det är flott

Instämmer helt och hållet.

Vanstyret och samhällsförfallet måste stävjas.

Blott är gott!
  • Anonym (råger)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2021-06-29 08:58:52 följande:

Man måste med andra ord lära sig när det är läge att ta och när det är läge att sitta lugnt i båten för den stora allmännyttans skull. 

Just nu är det väl skit samma, händer ingenting hos regeringen ändå
    under juli & augusti.

Tack gode gud att Almedalen är inställt även i år så slipper skattebetalarna
    stå för 9650 liter rosevin som dricks på vår bekostnad.

Det är endast för sossarna detta är jobbigt, dom klänger sig fast vid makten
    till varje pris som en alkis som inte kan släppa flaskan.

• Anonym (X)
    Anonym (råger) skrev 2021-06-29 15:16:05 följande:
    Just nu är det väl skit samma, händer ingenting hos regeringen ändå
    under juli & augusti.

Tack gode gud att Almedalen är inställt även i år så slipper skattebetalarna
    stå för 9650 liter rosevin som dricks på vår bekostnad.

Det är endast för sossarna detta är jobbigt, dom klänger sig fast vid makten
    till varje pris som en alkis som inte kan släppa flaskan.
    +1 på den
  • HSOF

Ja jag hoppas på ett nyval. Får passa på att få den lilla demokrati vi nu kan få även om det egentligen inte gör så stor skillnad. Kartellen som styr Sverige gör ändå som de vill, oavsett konstellation.

• Anonym (Ansi)

Ja det vill jag. Jag vill testa SD i ett år och se vad de går för.

• Limeblad

Känns som en så sjukt onödigt kostnad. Har hört (inte kollat upp själv) att ett extraval beräknas kosta 300-400 miljoner kronor i skattepengar. För att sen behöva göra om processen ett år senare. Den här misstroendeomröstningen känns sjukt oansvarig.

Svar på tråden Vill du ha extraval?