Inlägg från: Limeblad |Visa alla inlägg
  • Limeblad

Vill du ha extraval?

Känns som en så sjukt onödigt kostnad. Har hört (inte kollat upp själv) att ett extraval beräknas kosta 300-400 miljoner kronor i skattepengar. För att sen behöva göra om processen ett år senare. Den här misstroendeomröstningen känns sjukt oansvarig.

• Limeblad
    AnnaSturesson skrev 2021-07-02 10:00:22 följande:

Detta med hyrorna är ju extremt viktigt för V. Och ska de ha någon trovärdighet kvar så tror jag de va tvungna.

Att det blir extraval är en del av att ha demokrati och det kostar en del. Finns många andra kostnader som är sjukt onödiga också.

Samtidigt så är det bara en utredning som inte ens gått på remiss än, knappast ett färdigt lagförslag. De hade kunnat avvakta och se hur utredningen tas emot av remissinstanserna, Sen förstår jag inte hysterin. För nyproduktion sätts redan marknadshyror. Den presumtionshyra som förhandlas är marknadshyra (eller högre, iom den vakans som inte är ovanlig i nyproducerade hus).
  • Limeblad
    Anonym (X) skrev 2021-07-02 17:36:59 följande:

Det är ju mindre pengar än vad SIDA lägger på utlandsprojekt varje år, ca 50 miljarder. Eller vad Malmö får i utjämningssystemet 5,5 miljarder. 

300miljoner för ett fungerande samhälle är jag mer villig att betala då.

Låter som vettigare projekt ett en meningslöst val. Oavsett vem som vinner det lär ju inte mycket hinna genomföras på ett år.

Hade hellre sett att de pengarna las på ex sjukvård, även om jag vet att det inte funkar så.
Svar på tråden Vill du ha extraval?