Inlägg från: Anonym (X) |Visa alla inlägg
  • Anonym (X)

Vill du ha extraval?

wyhib skrev 2021-06-27 11:48:40 följande:

I måndags så röstades statsminister Lövén bort i en misstroendeomröstning, alternativet är nu extraval eller att försöka få till en ny samansättning (där han själv även kan bli stadsminister igen)
    Lövén säger att VÄLJARNA (dvs du, jag och alla andra) inte vill ha extraval, så av ren nyfikenhet undrar jag. Vill du ha extraval eller inte?

Komentera gärna ditt svar.

Personligen ser jag gärna ett extraval för jag tror att vi skulle få ett färre antal partier i riksdagen. Både L och MP skulle sannolikt åka ut, och jag tror det skulle cementera samarbetet inom blocken bättre.
    Det enda negativa är kostnaden. Men jämför man det med alla andra bisarra kostnader som sker med skattepengar, SIDA som får miljarder varje år och rosa statyer för en miljon.... ja, då kanske det är bättre att investera i ett extraval och få lite ordning i stallet.
  • Anonym (X)
    Anonym (Tofsvipa) skrev 2021-06-28 10:34:52 följande:

Det blir inget extraval.

Nej synd som fan.
    Klar att han inte vill ha det, då åker gubben ut. Nu har han iaf 50/50 chans att sitta kvar som Sveriges mest inkompetente statsminister genom tiderna.
  • Anonym (X)
    Anonym (N) skrev 2021-06-28 13:23:07 följande:
    Anonym (Göran) skrev 2021-06-27 21:16:59 följande:

Pga marknadshyror som C vill införa. Fri prissättning på nybyggda lägenheter.

Någon som vill bekräfta detta? Känns lite överdrivet om det stämmer...
    Jag tror alla som är läskunniga och har sett en tidning senaste veckan kan bekräfta detta.
    Här är en länk iaf
    'www.svd.se/statsministern-avsatt--vad-hander-nu
  • Anonym (X)
    Anonym (råger) skrev 2021-06-29 15:16:05 följande:
    Just nu är det väl skit samma, händer ingenting hos regeringen ändå
    under juli & augusti.

Tack gode gud att Almedalen är inställt även i år så slipper skattebetalarna
    stå för 9650 liter rosevin som dricks på vår bekostnad.

Det är endast för sossarna detta är jobbigt, dom klänger sig fast vid makten
    till varje pris som en alkis som inte kan släppa flaskan.
    +1 på den
  • Anonym (X)
    Limeblad skrev 2021-07-02 09:14:53 följande:

Känns som en så sjukt onödigt kostnad. Har hört (inte kollat upp själv) att ett extraval beräknas kosta 300-400 miljoner kronor i skattepengar. För att sen behöva göra om processen ett år senare. Den här misstroendeomröstningen känns sjukt oansvarig.

Det är ju mindre pengar än vad SIDA lägger på utlandsprojekt varje år, ca 50 miljarder. Eller vad Malmö får i utjämningssystemet 5,5 miljarder. 

300miljoner för ett fungerande samhälle är jag mer villig att betala då.
  • Anonym (X)
    AnnaSturesson skrev 2021-07-02 10:00:22 följande:
    Detta med hyrorna är ju extremt viktigt för V. Och ska de ha någon trovärdighet kvar så tror jag de va tvungna.

Att det blir extraval är en del av att ha demokrati och det kostar en del. Finns många andra kostnader som är sjukt onödiga också.
    De är helt ok men överfall, polismord, våldtäkter och barnrån, men hyresrätter där säger de stopp. Jävla dumf*ttor.
Svar på tråden Vill du ha extraval?