• wyhib

Vill du ha extraval?

I måndags så röstades statsminister Lövén bort i en misstroendeomröstning, alternativet är nu extraval eller att försöka få till en ny samansättning (där han själv även kan bli stadsminister igen)
    Lövén säger att VÄLJARNA (dvs du, jag och alla andra) inte vill ha extraval, så av ren nyfikenhet undrar jag. Vill du ha extraval eller inte?

Komentera gärna ditt svar.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vill du ha extraval?
  • Överste Senap
    Anonym (N) skrev 2021-06-28 14:02:19 följande:

Var det svar på min fråga, tycker du?

Men herregud människa, följer du inga nyheter alls?
  • Anonym (k)

Vet inte hur det blivit, varför kaospolitik romantiserats så. Folk vill "röra om i den politiska grytan". Landet måste styras, världen är fortfarande i en pandemi och så drömmer folk om disruptives som ska ställa till det i riksdagen.
    Vänstern vet jag inte vad de sysslar med, vad de tänkte åstadkomma med detta kaos. Och moderaterna har öppet lierat sig med sverigedemokraterna. Liberalerna verkar vilja ta risken att åka ut ur riksdagen genom ett extraval. Förvånande nog, (för mig,) är enda alternativet just nu är S+C tillsammans.

• Anonym (X)
    Anonym (N) skrev 2021-06-28 13:23:07 följande:
    Anonym (Göran) skrev 2021-06-27 21:16:59 följande:

Pga marknadshyror som C vill införa. Fri prissättning på nybyggda lägenheter.

Någon som vill bekräfta detta? Känns lite överdrivet om det stämmer...
    Jag tror alla som är läskunniga och har sett en tidning senaste veckan kan bekräfta detta.
    Här är en länk iaf
    'www.svd.se/statsministern-avsatt--vad-hander-nu
  • Anonym (N)
    Anonym (X) skrev 2021-06-28 18:22:40 följande:

Jag tror alla som är läskunniga och har sett en tidning senaste veckan kan bekräfta detta.

Här är en länk iaf

'www.svd.se/statsministern-avsatt--vad-hander-nu

Tack, då vet jag. Känns lite överdrivet, men men...
  • Anonym (N)
    Överste Senap skrev 2021-06-28 14:06:35 följande:

Men herregud människa, följer du inga nyheter alls?

Ja, men eftersom jag bor i en helt annan världsdel (sen två års ålder) så når det inte alltid fram.
  • Anonym (Nyval)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2021-06-28 13:24:04 följande:

Många som förespråkar extra val gör det för att de tillhör ett blått parti eller är långt ut på högerkanten. 

Det man glömmer är då att fokus måste ligga på vad som är bäst för Sverige och inte på sitt egna ego att få till de frågor/parti man själv brinner för till varje pris. Tyvärr glöms det ofta bort och det blir mer en politisk kamp än ett logiskt beslut för Sverige.

Ditt inlägg säger mest om din egen politiska inställning. Jag tror nog att alla vill det som är bäst för Sverige, från höger till vänster.
    Däremot skiljer sig definitionen av "bäst" åt, beroende på politiska sympatier.
  • Anonym (TrevligSommar)

Dom får ha sina val om dom vill. Jag bryr mig inte. Kommer inte rösta mer.
    Hejdå, Löfven.
    Undrar när hans bok kommer?
    (svar: bryr mig inte)

• Anonym (Förstår inte)
    Anonym (Nyval) skrev 2021-06-29 07:49:03 följande:
    Ditt inlägg säger mest om din egen politiska inställning. Jag tror nog att alla vill det som är bäst för Sverige, från höger till vänster.
    Däremot skiljer sig definitionen av "bäst" åt, beroende på politiska sympatier.

Grejen är den att det spelar ingen roll om det är blått eller rött. Att ställa till med kaos i en pandemi ett år inför ett vanlig val med risk för stora kostnader. Det är det som inte är bra för Sverige.

Oavsett vilket parti som ska ge och ta så ska alla kunna samarbeta och göra det. Men så länge dem inte gör det så ser man att det är ego tankar som styr. 

• Anonym (Förstår inte)

Man måste med andra ord lära sig när det är läge att ta och när det är läge att sitta lugnt i båten för den stora allmännyttans skull. 

• Xenia
    Anonym (N) skrev 2021-06-28 13:23:07 följande:
    Anonym (Göran) skrev 2021-06-27 21:16:59 följande:

Pga marknadshyror som C vill införa. Fri prissättning på nybyggda lägenheter.

Någon som vill bekräfta detta? Känns lite överdrivet om det stämmer...
    Undviker du av princip att se på Aktuellt och läsa tidningar? Eller har du levt under en sten?

V har länge hotat att fälla regeringen eftersom de tröttnat på att vara dörrmatta = stödja regeringen utan att få något som helst inflytande. Nu gjorde de äntligen slag i saken.
Svar på tråden Vill du ha extraval?