• Tussan94

BF Mars 2022

Känns så lustigt att skapa denna tråden!

Men idag plussade jag efter att ha försökt sen I augusti 2021.

BF är 1/3 <3

Hoppas att vi ska kunna följas åt :)

Om någon vill följas åt i en FB-grupp fixar jag gärna det istället.

• Svar på tråden BF Mars 2022
  • Fridaemmy

Jez20 - 31 år. Första barnet. BF 4/3

Hurtänktedunu - 31 år. Tredje barnet. BF 5/3

Happiy - 31år, första barnet BF 5/3

Ketchup88 - 33år, andra barnet BF 6/3

EmmaAnna - 35 år, tredje barnet BF 6/3

Liv00 - 30 år, andra barnet, BF 7/3

Sol093 - 28 år, första barnet, BF 10/3

Clemmentina - 37 år, första barnet. BF 10/3

Elin11989 - 32 år, tredje barnet BF 11/3

Rebuzen- 27år tredje barnet. BF 11/3

Helle88 - 32 år, första barnet. BF 12/3

Nexis - 31 år. Första barnet. BF 12/3

Emmalucy - 35 år. Första barnet. BF 13/3

Honeycake - 31 år, första barnet. BF 13/3

Lillinejja- 26år, andra barnet. BF 13/3

Cupidus - 27år, första barnet, BF 14/3

Ettan30 - 30år, första barnet BF 16/3

Syskonlängtann - Tredje barnet, BF 16/3

Fridaemmy - 29 år, första barnet BF 17/3

Frolis - 28år - första barnet - BF 21/3

• Ellendellen

ez20 - 31 år. Första barnet. BF 4/3

Hurtänktedunu - 31 år. Tredje barnet. BF 5/3

Happiy - 31år, första barnet BF 5/3

Ketchup88 - 33år, andra barnet BF 6/3

Liv00 - 30 år, andra barnet, BF 7/3

Sol093 - 28 år, första barnet, BF 10/3

Clemmentina - 37 år, första barnet. BF 10/3

Elin11989 - 32 år, tredje barnet BF 11/3

Rebuzen- 27år tredje barnet. BF 11/3

Helle88 - 32 år, första barnet. BF 12/3

Nexis - 31 år. Första barnet. BF 12/3

Emmalucy - 35 år. Första barnet. BF 13/3

Honeycake - 31 år, första barnet. BF 13/3

Lillinejja- 26år, andra barnet. BF 13/3

Cupidus - 27år, första barnet, BF 14/3

Ettan30 - 30år, första barnet BF 16/3

Syskonlängtann - Tredje barnet, BF 16/3

Frolis - 28år - första barnet - BF 21/3

Affirmation - 28år - första barnet - BF 12/3

Ellendellen - 29 år - andra barnet - BF 20/3

• Cupidus

Hur tänker ni kring KUB och NIPT?

I Sthlm får man inte göra KUB under 35år, och man kan enligt en barnmorska inte heller få remiss och göra privat då de fått order om att de inte får skicka oss yngre än 35år på remiss pga "stark oro", de kommer inte igenom liksom.

Har försökt boka 2 st KUB privat men fått svar att de inte tar emot privata kub och att man därför måste ha remiss...
    Känner mig kluven, ska jag strunta i det helt eller betala en förmögenhet för NIPT (som är det enda man får boka privat).

Hur gör ni under 35år?

• Jez20
    Cupidus skrev 2021-07-12 11:04:43 följande:

I Sthlm får man inte göra KUB under 35år, och man kan enligt en barnmorska inte heller få remiss och göra privat då de fått order om att de inte får skicka oss yngre än 35år på remiss pga "stark oro", de kommer inte igenom liksom.

Har försökt boka 2 st KUB privat men fått svar att de inte tar emot privata kub och att man därför måste ha remiss...

Känner mig kluven, ska jag strunta i det helt eller betala en förmögenhet för NIPT (som är det enda man får boka privat).

Hur gör ni under 35år?

Bor i Skåne och här bokade min barnmorska in KUB direkt.. gud vad märkligt att det är så olika. Om det nu finns tester och prover man kan ta för att göra fosterdiagnostik så varför inte låta alla kvinnor göra det då? Jag är 31 år så är också under 35
  • hurtänktedunu
    Elin11989 skrev 2021-07-11 18:21:50 följande:

Hej. Hur mår ni andra? Jag känner mig knappt gravid, visserligen bara v 6 än men känner så lite att jag blir lite orolig, lite ömma bröst till och från och lite molvärk ibland annars inget. Tagit säkert 15 gravtest och kollat så att dom blivit starkare för att se att hcg nivån ökar och de har den gjort

Förutom lite öm i brösten och lite molvärk så är det knappt något. Kanske lite illamående någon gång men typ inget. Känner mig verkligen inte gravid någonstans. Men ultraljud om 9 dagar. Då kanske det blir mer verkligt
  • hurtänktedunu
    Elin11989 skrev 2021-07-11 18:21:50 följande:

Hej. Hur mår ni andra? Jag känner mig knappt gravid, visserligen bara v 6 än men känner så lite att jag blir lite orolig, lite ömma bröst till och från och lite molvärk ibland annars inget. Tagit säkert 15 gravtest och kollat så att dom blivit starkare för att se att hcg nivån ökar och de har den gjort

Jag är 6+2 idag
  • hurtänktedunu
    Fridaemmy skrev 2021-07-11 14:32:36 följande:

Plussade för nån dag sen efter att ha försökt sen 2015 ? hoppas bara det går hela vägen, är så orolig att de ska skita sig ..

Men stort grattis. Så kul alltså. Det kommer säkert gå bra.
  • hurtänktedunu
    Cupidus skrev 2021-07-12 11:04:43 följande:

Hur gör ni under 35år?

Jag har bokat tid för både kub och nipt i augusti så ska jag bestämma mig lite närmare för hur vi ska göra. Men antagligen blir det nipt test. Känns tryggare. Jag bokade kub privat i Västerås. Sen fanns det även på crocus i sthlm.
  • Jez20

Hej alla. Måste fråga, är det någon mer som inte har molvärk utan mer som spänningar? Det spänner näst intill hela tiden. Hör ju till saken också att jag inte riktigt kan gå på toa som normalt heller så kan det kanske vara det? Är väldigt rädd för utomkvedskap men det spänner inte bara på 1 sida och jag har inte haft några blödningar. Någon som varit med om något liknande? Är i vecka 7

• Cupidus
    hurtänktedunu skrev 2021-07-12 12:54:52 följande:
    Jag har bokat tid för både kub och nipt i augusti så ska jag bestämma mig lite närmare för hur vi ska göra. Men antagligen blir det nipt test. Känns tryggare. Jag bokade kub privat i Västerås. Sen fanns det även på crocus i sthlm.
    Åh tack, vilken klinik i Västerås?

Såg att Crocus endast har NIPT och ej kub :)
Svar på tråden BF Mars 2022