• Tussan94

BF Mars 2022

Känns så lustigt att skapa denna tråden!

Men idag plussade jag efter att ha försökt sen I augusti 2021.

BF är 1/3 <3

Hoppas att vi ska kunna följas åt :)

Om någon vill följas åt i en FB-grupp fixar jag gärna det istället.

• Svar på tråden BF Mars 2022
  • hurtänktedunu
    Syskonlängtann skrev 2021-07-08 23:16:44 följande:

Okej men skönt att det inte är allt för påtagligt!:)

Ja det är på gott och ont. Men vet att det vart så de andra graviditeterna också.
  • Ellendellen
    Affirmation skrev 2021-07-09 00:38:45 följande:

Hej! Hoppar också in i gruppen då jag plussade i förgår :D Första gången som gravid och allt känns otroligt overkligt än så länge. Samtidigt är jag otroligt löjligt glad och vill bara spola förbi dessa kritiska veckorna så att man kan få känna sig något lugnare.

Ang vaccin hade jag tid inbokat idag, alltså dagen efter jag plussade, och jag valde att ta den. Om det var rätt beslut får tiden utvisa. Andra dosen kommer vara i runt vecka 13.

Sa de någonting om att du var gravid när du tog sprutan?
  • Ellendellen

När ringer man mvc när det är andra barnet? Går man på det där första hälsosamtalet då också?

• Clemmentina
    Ellendellen skrev 2021-07-09 08:36:59 följande:

När ringer man mvc när det är andra barnet? Går man på det där första hälsosamtalet då också?

Jag har precis pratat med dem (5+1 idag). Jag väntar i och för sig mitt första barn men kommer ha hälsosamtal och inskrivningssamtal ihop (mitt val...var på hälsosamtal för ett halvår sedan men fick sen missfall) i vecka 10.
  • Elin11989
    Ellendellen skrev 2021-07-09 08:36:59 följande:

Jag väntar tredje barnet och valde att gå på de tidiga samtalet men det är 9 år sedan mitt andra barn föddes så de kändes bra att gå tidigt eftersom det är så längesedan
  • Affirmation
    Ellendellen skrev 2021-07-09 08:36:13 följande:

Sa de någonting om att du var gravid när du tog sprutan?

I hälsodeklarationen jag gjort vid bokningen hade jag skrivit ej gravid, eftersom det var två veckor innan besöket och jag inte visste det då. Så nej de frågade ingenting och jag valde att inte säga något heller.
  • Jez20

Hjälp!! Jag är såå såå såå illamående heeela tiden :( är det någon som har det likadant? Eller som har några tips! Jag är ju bara i vecka 7! Hur skall det här gå... har svårt för att hålla humöret uppe och känner att jag hugger mot min stackars man pga illamåendet.

• hurtänktedunu
    Jez20 skrev 2021-07-09 18:15:09 följande:

Hjälp!! Jag är såå såå såå illamående heeela tiden :( är det någon som har det likadant? Eller som har några tips! Jag är ju bara i vecka 7! Hur skall det här gå... har svårt för att hålla humöret uppe och känner att jag hugger mot min stackars man pga illamåendet.

Förstår att det är jobbigt. Se till att äta lite det kan hjälpa sen finns det ju receptfritt postafen du kan testa annars kan du kontakta barnmorskan och få medicin därifrån.
  • Jez20
    hurtänktedunu skrev 2021-07-09 20:11:26 följande:

Förstår att det är jobbigt. Se till att äta lite det kan hjälpa sen finns det ju receptfritt postafen du kan testa annars kan du kontakta barnmorskan och få medicin därifrån.

Tack! Ja hon har skrivit ut någonting men vill helst inte ta medicin om jag inte absolut måste! Men det är verkligen på gränsen!
  • Justicejusti

Börjar bli lite galen, illamåendet, konstant trötthet, metallsmak i munnen och ömma bröst och jag vet att det bara är början. Är i v.6 (5+1) med första barnet, och kan lägga till jag är 25. Och fått tid för inskrivning 3 augusti, längtar såååå mycket. Känns så långt dit. Hur kan man fördriva den tiden? har ni några tips? Har inte vågat berätta för någon än förutom min ena bästa vän. Planen är väl att berätta för föräldrarna nästa vecka, hur berättade ni? 

Svar på tråden BF Mars 2022