• klyban

Vågar ni vaccinera er mot covid?

EpicF skrev 2021-07-12 19:59:36 följande:
    Jag är fullt medveten om att jag i likhet med dig läste att man kan få covid-19 trots vaccinet, vilket stämmer. Missade i likhet med dig att det påstods att man kunde får det AV vaccinet, vilket inte stämmer.

Covid-1 infektion? Något nytt?
    Man får inte en COVID-19 infektion av själva vaccinet, och det var det påståendet sade.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Ess skrev 2021-07-12 20:29:01 följande:
    En gråzon är ju precis vad det låter som, en grå zon. Inte svart, inte vit, grå.
    Tex kan det va så att de går in med sprutan och ger den, om inte den gamla finner sig direkt då och säger kraftfullt NEJ och kör ut dem, så har hen fått sprutan utan att protestera. Det är varken att ja eller ett nej till att få den, och då ligger det i gråzonen.

Utan exempel som finns i verkligheten och som du exakt återger, så inser vi att det finns ingen gråzon om COVID-19
    Men källa på att man tvingar något ta ett COVID-19 vaccin, och som inte står under förvaltarskap.
    Anekdoter fungerar inte här, och om man undviker anekdoter och kommer med källa som påvisar en gråzon.
    Det är föst då vi pratar om nått som är sakligt och gråzoner på vaccinering med COVID-19 vaccin.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Ess skrev 2021-07-12 20:47:10 följande:
    En gråzon är inget som är klart påvisbart, hade det varit det så hade det hetat svart eller vitt. 
    Anekdoter funkar alldeles utmärkt, 99,9% av de vuxna människorna brukar förstå då.

Jo, de brukar vara enkla att påvisa med saklighet och fakta.
    Och en anekdot berättar inte mycket utan fakta som stödjer den på mer ställen än just anekdoten om vaccinet och med källa som påvisar det är mer än en.

Och det har du fallerat att göra om COVID-19 vaccinet.

• klyban
    EpicF skrev 2021-07-12 22:25:38 följande:
    Det är enbart du som pratar om gråzon och covid-19. Men i verkligheten finns det många äldre som fått covid-19 vaccinet utan att ha sagt ja eller nej. Det är en gråzon.

Jag har aldrig pratat om gråzoner, men väl har jag diskuterat dessa pga andra påstått den finns men aldrig berättar vad den är.
    Men kommit till slutsatsen ingen finns, då man inte berättar exakt vilka dessa, och inte ens snuddat på påvisa den.

EpicF skrev 2021-07-12 22:26:26 följande:
    Då vet du inte vad en gråzon är, trots att Ess har förklarat.

Inget svar än, det är vad jag tar med mig.

AndreaBD skrev 2021-07-12 23:27:30 följande:
    För att du INTE SKREV vad som exakt ingår i det DU syftar på med gråzonen - några exempel vad du menar. Man kan inte läsa något som du inte skrev. 

Exempel har helt uteblivit och vem som ingår i denna gråzon vid COVID-19 vaccinationer.
    Visste inte att det kunde vara så svårt och påvisa något som de med kraft säger finns, verkligen udda att vi aldrig får reda på dessa.

AndreaBD skrev 2021-07-12 23:28:47 följande:
    Ja, och då hade det varit bra med exempel för att det finns himla mycket som då kan vara i gråzonen. Det är väldigt brett alltså. 

Även det du citerar är så otroligt vag sagt, så ingen vet om det är TILL OCH MED hela vårdinrättningen som är en gråzon.
    Jag har insett vi aldrig kommer få reda på detta, och då är svaret ingen gråzon finnes.

• klyban
    AndreaBD skrev 2021-07-12 23:33:37 följande:
    Varför förklarar du detta, tror du verkligen att han inte förstår det? Han ville nog - precis som jag - ha lite innehåll i "gråzonen" -  det är nog ingen här som inte vet vad det är. 

Det är rätt talande när någon påstår en sak, och sen särskriver ordet och säger det inte är svart utan grått.

Det betyder att inget svar finns har jag lärt mig, och spelar ingen roll hur många gånger vi frågar om vad gråzonen är för vaccinationer.

Så finns inget svar, och i eran alltid ha rätt aldrig be om ursäkt, så blir det som nu och en språklektion som ingen frågade efter, utan om gråzoner och exakt vilka dessa var med vaccinationen.

EpicF skrev 2021-07-12 23:37:57 följande:
    Är det så att du inte förstår vad en gråzon är? Jag har nämligen skrivit vad det innebär.

Nej, ingen vet vad det innebär med vaccinationer, och vi kommer aldrig får reda på exakt heller.
    För det är samma sekund desinformationen slutar fungera, så det vill inte en desinformatör.

Rätt udda att det ska vara så svårt att påvisa denna gråzon om vaccinationer.

EpicF skrev 2021-07-12 23:46:35 följande:
    Det finns två personen i tråden. Båda påstår sig vara vuxna.

Det är ingen som vet vad dessa gråzoner är och vaccinerats, så den siffran är noll av 9086607 doser.
    Antalet doser givna:
    2021-07-09 9 086 607
    Låter inte som en gråzon för mig, utan det låter som samtliga har vågat ta COVID-19 vaccinetprecis som jag sade första gången,

Så noll i gråzonen, så kan vi låtsas tt gråzonen finns, men ingen finns i den.

AndreaBD skrev 2021-07-12 23:51:05 följande:
    Nej, det finns INGEN i den här tråden som inte vet. Du kan sluta förklara.

Folk ville bara veta närmare vad som ingår i din gråzon när det gäller det här. Det beror ju alltid på ämnet och även på vad exakt man syftar på. 

Det finns ingen som vet vilka som ingår i denna gråzon, men noll stycken är dom nu.

EpicF skrev 2021-07-13 00:16:07 följande:
    1. Och ändå visar du (Och klyban) så tydligt gång efter gång att du inte vet vad det innebär.

2. Det för dig ta med klyban då det är han som pratat om gråzoner i covid-19 vaccineringen.

1 Noll stycken i gråzonen är vi vid nu.
    2 JA, jag undrar vilka som ingår i denna gråzon om COVID-19 vaccinationer mer exakt, och svaret är noll har det visat sig.

EpicF skrev 2021-07-13 00:17:12 följande:
    2. Men eftersom klyban inte kommer att svara så kan jag tala om för dig att det bla händer i äldreomsorgen. Inte bara med covid-vaccin utan med mycket annat. Vilket det även finns exempel på i tråden.

Just nu är det noll personer i denna gråzon om COVID-19 vaccineringar, alla har vågat alla +9miljioner.

Ess skrev 2021-07-13 05:27:40 följande:
    Nä jag märker att han inte förstår, det verkar inte du heller göra faktiskt.
    En gråzon går inte att påvisa som svart eller vit, för då hade det inte varit en gråzon.

Noll påvisade i denna gråzon om vaccineringar.

Skoj ni försöker förklara ordet och tro faktumet försvinner om ingen gråzon finns med COVID-19 vaccineringarna.

Och vad en anekdotiskt berättelse av +9miljiner doser givna ska berätta, så är det mer svart och vitt som att alla har vågat ta COVID-19 vaccinet.

För det är vad som ser när ni fallerar att precisera sig vilka dessa är och sakligt med källa.

Ess skrev 2021-07-13 05:27:41 följande:
    Nä jag märker att han inte förstår, det verkar inte du heller göra faktiskt.
    En gråzon går inte att påvisa som svart eller vit, för då hade det inte varit en gråzon.

Vi vet fortfarande inte vilka dessa är i denna gråzon ni vill prata om och sakligt och med källa.

Så svaret är att det finns ingen som hamnat i en gråzon och alla har vågat.(Och tillägget man får göra där pga man gjort om det till språklekar istället för att berätta vad det är, så är det att alla har vågat själva, och ett extremt EXTREMT fåtal har haft en förvaltare som tagit det beslutet, men vad de få skulle ändra vet jag inte, de flesta har ju vågat uppenbarligen.)

• klyban
    Ess skrev 2021-07-13 08:18:11 följande:
    Vadå vågat ta den?
    Somliga har bara fått den utan vidare diskussion. Vill du ha namn och personnummer på de som bara fått den, eller vad är du ute efter.

Du kvantifierar inget, så noll gråzon är svaret.

Och ärligt talat, trodde du att det skulle vara personnummer?
    Du verkar ha svårt och prestera det du påstår, hur kommer det sig?
    Vore ju den enklaste saken i världen, men icke.

Och sen steg två, hur ändrar det något om alla som har vågat ta vaccinet.
    Det finns för många logiska luckor här, så antar det är en åsikt du har igen och inte grundad i fakta.

Anonym (lllllllllllllllll) skrev 2021-07-13 11:07:55 följande:
    För att hålla sig on/topic
    Vågar ni vaccinera er mot covid?

Svar: Ja

Vi pratar hela tiden om att våga ta vaccinet och de som vågat ta vaccinet, ja, i alla fall jag.

• klyban
    Anonym (Y) skrev 2021-07-13 12:29:26 följande:
    Det jag fick höra var att några fått infektionen av vaccinet. Och testats positiva. De utredde en person jag känner med smittspårning men hittade ingen källa, då menade en sköterska på IVA att de sett fall där man fått covid av vaccinet. Jag vet inte om det är sant eller inte. Därför jag kollade om nån mer hört det. Det är ju så mycket fram och tillbaka med allt så man vet knappt vad man ska tro när man får höra saker. Det jag vet är bara att personen och dess familj nu tror efter info från en ssk att vaccinet orsakat infektionen.

Vaccinet saknar komponenter för att bli en infektion.
    De har blivit smittade på annat sätt, och inte konstigt med alla dessa doser som folk vågat ta.
    Så vad du här är fel.

AndreaBD skrev 2021-07-13 13:32:35 följande:
    Det finns bara en sak som är jobbigare än folk som inte förstår nåt, och det är folk som tror att andra inte förstår något, bara för att de diskuterar på en lite högre nivå. 

Och kontentan efter allt detta, det är att ingen gråzon existerar, så vad som var så viktigt med gråzon och aldrig kvantifieras vet ingen.

Här är dagens siffror på vilka som har vågat ta vaccinet upp till detta datum som är angivet och kl14.
    Antalet doser givna:
    2021-07-13 9 343 981
    Antalet vaccinerade personer med minst en dos:
    2021-07-13 5 689 425 69,5%
    Antalet personer som fått två doser:
    2021-07-09 3 654 556 44,6%

Och det verkar som väldigt många fortfarande vågar ta vaccinet, men svårt och avgöra vad som är brist på doser, semester eller vad, för siffrorna hoppar lite fram och tillbaka i ökningen.
    Men tror inte man flyttat fram vaccinationsmålen, så det är väl enligt plan för sommaren då.

• klyban
    EpicF skrev 2021-07-13 16:39:26 följande:
    Hur många av de äldre som fått vaccinet tror du har blivit tillfrågade?
    Det går inte att bevisa gråzoner då de varken är svart eller vitt.

Ingen källa, så kommer vi inte längre med påvisa en gråzon som ni pratar om.
    Noll inom gråzonen är vi på idag, och det krävs en del för ändra detta för dig.
    Det är lite komiskt att gråzoner ANVÄNDS just som ett svart och vitt argument, är inte det lite humor och i din språklektion ingen vet varför du ger istället för att påvisa med källor det du påstår?

Anonym (....) skrev 2021-07-13 16:37:55 följande:
    Hur ofta tror du man frågar de äldre på ett äldreboende om de vill ha läkemedlet eller vaccinet?

Pratar vi de under förvaltarskap?
    DU får vacker precisera dig om du vill ha något sagt om detta, OCH UPP TILL BEVIS!

Annars har alla vågat trots desinformation och ta vaccinet och dessa antal.
    Värt och notera att den äldre befolkningen är mycket benägna att ta vaccin, då vet hur det såg ut före vaccinen kom.
    Antalet doser givna:
    2021-07-13 9 343 981

• klyban
    EpicF skrev 2021-07-13 16:49:53 följande:
    Hur många av de äldre som fått vaccinet tror du har blivit tillfrågade?
    Det går inte att bevisa gråzoner då de varken är svart eller vitt.

Noll är antalet i gråzon just nu, och det du skriver ändrar inget om att det är så här många som vågat ta vaccinet.
    Men det är komiskt att gråzon används som ett svartvitt argument att inte så här många under har vågat ta vaccinet.

Antalet doser givna:
    2021-07-13 9 343 981

• klyban
    EpicF skrev 2021-07-13 16:52:40 följande:
    En gråzon är mellan svart och vitt. Fullt lagligt. Går inte att bevisa. Men existerar i allra högsta grad inom vården.

Man her Britta, 70 år sin dagliga alvedon som läkaren har ordinerat, men man frågar aldrig Britta om hon vill ha alvedon. Britta får också årligen influensa-vaccin och nu senast covid-19 vaccinet. Men återigen, ingen har frågat Britta om hon verkligen vill ha vaccinet. Det är en gråzon.
    DU kvantifierar det inte, så finns inget att diskutera.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?