Vågar ni vaccinera er mot covid?
Angående liknelsen med hopptornet så menar EpicF de personer som blivit knuffade eller som ramlat ner innan de fått eller kunnat ta ett initierat eget beslut.
JA, dessa är enskilda anekdoter som saknar betydelse pga det är bara en människa, och gä
Här använder man gråzon som ett argument att ingen vågar ta vaccinet, ja, så svartvitt är det presenter
och gråzon till trots.
Som jag sade om hopptornet = SJÄLV, men för all del hur kan man bli puttat om man är själv?
Faller ju på sin egen orimlighet.
Och epic har aldrig påvisat dessa, och anmäler gör ingen heller.
Så svaret är noll fortfrande.
Det sa hon dock aldrig tydligt och när jag har semester orkar jag inte tolka vad folk kanske kan mena - det får jag göra ändå när jag jobbar (elevuppsatser och liknande).
Och det lär ju handla om så få individer att det inte spelar någon större roll i sammanhanget.
Då har ju dom anhöriga och/även en förvaltare.
För mig handlar det om att våga ta vaccinet, och kanske man kan hitta ett få tal undantag.
Men vad ska de säga med den abnorma siffra i jämförelse, de glömmer alltid av att förklara det.
Där kan man dock säga att det måste handla om några få individer där det är omöjligt att avgöra vad de vill, och det gäller ju inte bara vaccinationsfrågan, utan antagligen dem flesta frågorna i livet. Det är förstås missledande att fokusera just på dessa, när det handlar om några få som man inte kan göra något åt.
Och frågan är varför Epic inte gör tydligare vad hon pratar om, inte nappar på någon tolkning. Något måste ju vara åt rätt håll då. Så det verkar ju som om hon inte vill bidra till att bli förstått.
Det mest konstiga att det inte kvantifieras eller ens försöker kvantifiera det.