• klyban

Vågar ni vaccinera er mot covid?

EpicF skrev 2021-07-17 13:23:27 följande:
    Ditt inlägg handlarna inte om det Kubanska vaccinet. Men du skrev det inlägget som ett svar till mitt inlägg som handlade om det Kubanska vaccinet. Varför?

En gråzon uppstår bra en ex dement person inte frå frågan om hon/han vill ha vaccinet utan man sätter det i god tro. Man tror att personen vill ha vaccinet. Det är ett exempel på en gråzon.

Det finns inget om kuba, läs igen.

Alla har vågat sig på att ta vaccinet, inget du någonsin kan skriva ändrar den punkten ens någonsin.
    Och så här många är de:
    Antalet doser givna:
    2021-07-15 9 536 164
    Antalet vaccinerade personer med minst en dos:
    2021-07-15 5 819 904 71,1%
    Antalet personer som fått två:
    2021-07-15 3 716 260  45,4%
    De som inte tar vaccinet gör det på felaktiga grunder i de allra flesta fall, och en ologisk rädsla.
    Men nu har vi USA siffrorna som berättar samma som jag gjort och att om man sällar sig till gruppen utan vaccin och väljer COVID-19 före vaccination, de dör i en EXTREMT högre utsträckning och en rotation av 99 mot 1.
    Det är vad fakta säger
    Och åsikten där betydelselös, då fortfarande så dör ~99,2% som är ovaccinerade, och ~0,8 som är vaccinerade.
    Det är så man bland annat räknar ut en medicinsk nytta, som denna gången är extremt överdrivet på vaccinet sida med dessa mycket höga siffror på ovaccinerade.
    Att inte vaccinera sig är en av de mindre kloka beslut man tar och med faktan som rullas upp framför oss.
    Och svaret är, vaccin hjälper otroligt bra, och biverkningarna är galet få.
    Som om inte ~15000 döda och +11000 postcovidskadade var nog motivation och välja att inte ställa sig i denna grupp med så många döda och många postcovid diagnostiserade.
    Och åsikten dödar, då det är ren desinformation utan en solid fakta grund, och favoriten och kompartmentalisera och sen tro sig säga något.

En dement har någon som tar de medicinska besluten åt dom.
    Enda gråzon jag kan hitta nu är de som inte är diagnostiserade för demens.

Men vad ska de få säga om med ~9,6miljoner?
    De är betydelselösa på att våga sig på att ta vaccinet, vilket de uppenbarligen har gjort.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-07-17 13:46:12 följande:
    Mitt inlägg, 2984, som du citerade handlade om Kubanska vaccinet och du svarade som vanligt goddag yxskaft men något som inte hade med det Kubanska vaccinet att göra.

En dement som inte tar sina egna medicinska beslut får inte möjligheten till att ta ett aktivt val eftersom en annan person gör det istället. En gråzon. Spelar ingen roll om de har en diagnos eller inte, de som inte får möjlighet att ta ett aktivt val eftersom någon annan gör det hamnar i en gråzon.
    Fyra gånger utan och nått helt annat, vi inser allt som stod där stämmer då.
    Så där är inte heller innan demens en gråzon då, undra när gråzonerna kommer.
    Anonym (Murjek) skrev 2021-07-17 13:54:00 följande:
    Var kom Kuba in i bilden? Är inte Castro typ död?

VI har pratat om det Kubanska lungcancer vaccinet, som räddar liv, förlänger liv och ger ökad levnadskvalitet.

Och ett vaccin som heter cimavax, som verkar mot EFG/EFGR och svälter ut lungcancers möjligheter att sprida sig fort.
    SÅ bara de lungcancer som har den funktionen, även tror man det fungerar på viss prostatacancer och som också har funktionen med EFG/EFGR.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-07-17 14:50:35 följande:
    Klyban har i två trådar diskuterat det Kubanska lungcancer vaccinet, därav att Kuba kom in i bilden. Har dock inget att göra med Castro.

Det vet vi inte, Castro kan varit den som gav resurser till den forskningen.
    Låter som ett sjukt bra vaccin för alla, utom för den ointresserade epic.
    Även så har vi fått reda på att cancer inte finns utanför onkologin, lite udda.

• klyban
    EpicF skrev 2021-07-17 16:02:53 följande:
    Var har jag skrivit att cancer inte finns utanför onkologi? Jag skrev att det inte finns inom det område jag jobbar inom, då de patienterna hamnar på onkologi och inte hos mig.

Så du håller med att cancerpatienter finns på alla ställen i vården och även äldrevården?
    För vi vet redan om att de gör.
    Och hur ett vaccin är inte ointressant för dessa och då givetvis de som har lungcancer och en lungcancer som verkar under mekanismen med EFG/EFGR och detta vaccin cimavax.

Och de hamnar både i onkologin, i geriatriken och andra ställen inom vården.

• klyban
    EpicF skrev 2021-07-17 17:13:13 följande:
    En dement som inte själv kan ta medicinska beslut är en gråzon eftersom de själva inte kan göra ett aktivt val.

Och vi alla vet varför det har lämnats över till förvaltarskap eller närstående och de medicinska besluten och om det ska vaccineras.
    Men hur ska dessa få ändra nått om de som vågat sig på och ta vaccinet och dessa ~9,6miljoner som vågat sig på att ta ett COVID-19 vaccin.

Eller är det en fråga som är för svår och svara på?

• klyban
    EpicF skrev 2021-07-17 17:18:31 följande:
    Jag har aldrig sagt att det inte finns inom äldrevården. Pröva och ta in vad jag skriver; inom det området jag jobbar I så har vi inte några cancerpatienter eftersom de inte läggs in hos oss.

Eftersom vi inte har vaccinet i Sverige och eftersom jag inte jobbar med lungcancerpatienter så är det helt ointressant för mig med det vaccinet.

Jag säger de förekommer i vården, och bra mycket mer ställen än onkologen.
    Men om de har lungcancer så är du ointresserad att det finns ett vaccin som räddar liv, förlänger liv och/eller ökar livskvalitén.

Så vad har onkologen med att dessa finns i vården på andra ställen, sure de är mer intressanta för ett vaccin som fixar en del.
    Men ett sådant vaccin kommer aldrig bli ointressant.

• klyban
    EpicF skrev 2021-07-17 17:30:35 följande:
    Ja. Men fortfarande, de har inte fått ta ett aktivt val. Dvs att de inte har fått säga ja eller nej. Vilket innebär att vaccinering av dessa är i gråzonen. Det är helt lagligt, men ändå i gråzonen för tvång. Är det fortfarande oklart för dig?

När man är dement så har de förlorat det egna valet, och pga de inte kan göra valet pga demens.

Enda gråzonen jag kan se, är de få som inte fått sin diagnos för demens.
    Men de verkar inte gå kvantifiera.
    Och sen vad de få ändra på alla som vågat sig på att ta vaccinet och dessa ~9,6 miljoner, det är fortfarande en gåta du inte berättar svaret på.

Lätt perplexande är det, men en gåta tills svar finnes.(Som vi aldrig kommer få!)

• klyban
    EpicF skrev 2021-07-17 18:09:23 följande:
    Vilket blir en gråzon då dem inte kan ta något aktiv val. Er det fortfarande oklart för dig?

Gråzon har inte med någon eventuell diagnos att göra.

Var är bevisat för att alla dessa runt 9.6 miljoner som enligt dig vågat ta vaccinet?

Uppenbarligen har det vågat sig på att ta vaccinet för skydda sig ifrån en COVId-19 infektion och emot skador och död.
    Och USA berättar med en studie att ~99,2% som dÖr är OVACCINERADE.

Jag gett upp gråzon, då inget kvantifiering sker av dig eller någon annan.

• klyban
    Ess skrev 2021-07-17 20:20:41 följande:
    Både jag och epic har gett exempel, men de dög inte.
    En annan skribent la in en länk, men enligt dig berodde det bara på missförstånd bla.
    Jag i min tur väntar fortfarande på verifikationen att ALLA vet ang hpvvirus sprutan.

Det stod klart och tydligt artikeln att det var informations och kommunikationsbrist som var orsaken där.
    Så kan aldrig bli en gråzon på det exemplet.

• klyban

Endast lite över 4000 misstänkta allvarlig biverkning på 9,6 miljoner doser givna säger dom nu.

15-40% av dessa kommer säkerligen förklaras av annat än vaccinet.
    Någon som har koll på hur många som dött av vaccinet?
    Jag vet bara en på rak arm, men de bör vara nån till.
    Och är någon av dessa allvarliga biverkningarna varaktiga?

Den abnorma höga medicinska nyttan med COVID-19 är galet hög, den är så hög att man inser att de som nu kommer dö är främst ovaccinerade.
    Och jag som "trodde" vaccinet var det farliga, visar sig vara precis tvärtom.

Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?