klyban skrev 2021-05-23 21:44:09 följande:
Jag tror detta med internet är farligt för vissa individer som inte har den kapaciteten att förstå vad som är korrekt och vad som inte är.
Denna grupp som jag pratar om de tenderar ha påståenden om verkligheten som är skrämmande tokig konstigt och sen nästa mening så berättar dom att de aldrig någonsin haft fel i nått.
Och sen kommer svaren som ingen vet vad det är om, för saklighet är deras fiende och de hatar fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus, ungefär samma sätt som en Diktator hatar fripress.(Som de samtidigt lustigt nog också hatar, och speciellt den sakliga och opartiska pressen.)
Och allt går ut på att myntslå och tjäna egna pengar på säga saker som är fantasier.
Jag blir alltid perpelxad över sånt, och än mer att det finns folk som går på det.
Det är för mig ofattbart att det sker.
Fakta 1: vem som helst kan få anafylaktisk chock av corona vaccin. Precis vem som helst. Även om man ute fått det innan av andra vacciner och även om man inte är allergiskt. Det är dock ovanligt.
Fakta 2: Vem som helst kan få en allvarlig allergisk reaktion (ska inte blandas med anafylaktisk chock) av corona vaccin. Precis vem som helst. Även om man inte fått det av andra vacciner. Och även om man inte är allergisk.
Fakta 3: Vem som helst kan få en lindrig allergisk reaktion (ska inte blandas med anafylaktisk chock elller allvarmig allergisk reaktioner) corona vaccin. Precis vem som helst. Även om man inte fått det av andra vacciner. Och även om man inte är allergisk.
Fakta 4: Vem som helst kan få allvarliga biverkningar som kräver sjukhusvård. Dessa kan vara mycket obehagliga och skrämmande.
Fakta 5: Vem som helst kan få lindriga biverkningar, som i sig kan vara mycket obehagliga och skrämmande.
Och du är frågande varför folk är skeptiska, rädda och oroliga över coronavaccinet. Det är inte vara så antivaxxare så är skeptiska även vi vanligt folk kan vara skeptiska, rädda och oroliga över ett relativt nytt och oprövade vaccin. Det är helt naturligt och helt normalt. Och inget man behöver skrika antivaccare efter.
Ts fick en allvarlig biverkning. Är inte ett dugg konstigt eller onormalt att hon är rädd för att ta dos 2 och inte alls onormalt att hon frågar om andra vågar ta vaccinet.