• klyban

Vågar ni vaccinera er mot covid?

Tow2Mater skrev 2021-09-18 15:21:42 följande:
    Att kunna få reda på varför pojkar drabbas i så mycket högre utsträckning än flickor skulle vara hjälpsamt, men det vet de väl inte.

Annars är det rätt logiskt att man tar det lugnt efter vaccinet, och med tanke på att det ska trigga immunförsvaret att skapa antikroppar.

England berättar att de ovaccinerade står för 94% av vården.
    Det betyder då att 27,2% står för 94% av den vård som krävs för COVID-19.
    Dessa saker bar trillar in över världen om vaccinen och de är nu så många att jag inte längre kommer ihåg alla och hur effektiva de är på hindra smitta, inläggningar och död.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2021-09-18 15:57:11 följande:
    Vad har nagot av detta att gora med det jag skrev?

Det är uppdelat i två stycken och med extra mellanrum, det första är om pojkarna, det andra, ja, det står där istället för ett inlägg till.

Nu vet du.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2021-09-18 16:23:45 följande:
    Nej, det du sa hade inget alls att gora med varför pojkar drabbas i så mycket högre utsträckning än flickor.

Nej, jag sa inget om flickor, dock hade det med pojkar att göra.

Sen kan man ställa sig frågan varför det är så, och har det med aktivitet och göra.
    Det är en frågan man får ställa sig och se vad svaret är, och efter frågan kanske svar finnes.
    Och inte, ja, då får man söka vidare.

Dock vet vi att man triggar immunsystemet med en vaccination och att man kanske bör undvika träning i ett par dagar efter en vaccination.

Utan ta reda på detta, så står man där naken inför frågan varför det är så.

• klyban
    Tow2Mater skrev 2021-09-18 17:39:17 följande:
    Visa på vad i din mening "Annars är det rätt logiskt att man tar det lugnt efter vaccinet, och med tanke på att det ska trigga immunförsvaret att skapa antikroppar" har med pojkar, och inte flickor, att göra?

En trolig orsak till det händer är detta, har inte mycket med flickor eller pojkar att göra.
    Utan frågan man måste ställa för förstå vad som orsakar problemet.
    Kanske du inte är intresserad av svaret?

Tow2Mater skrev 2021-09-18 17:41:11 följande:
    Vad tycker du att du bidrar med till min undran? Du talar bara om for mig att soka vidare?

Dock har vi inte svaren, så varför ska man inte söka vidare?

• klyban
    Tow2Mater skrev 2021-09-18 18:46:15 följande:
    Nej jag är inte intresserad av det. Jag är intresserad av exkat det JAG skrev - att kunna få reda på varför pojkar drabbas i så mycket högre utsträckning än flickor skulle vara hjälpsamt, men det vet de väl inte.

Och då får forskningen ställa frågor som svarar på den frågan.
    Och hur det inte är intressant, är en gåta.

Så svaret är, vänta tills fakta kommer, eller är fakta inte intressant?

• klyban
    EpicF skrev 2021-09-18 23:02:03 följande:
    Så flickor tränar inte och behöver därför inte ta det lugnt efter en vaccination? Intressant påstående.

Det är ditt påstående, inte mitt som vanligt.

Det är en fråga man får ställa sig, och sen se svaret skrev jag.
    Ett svar du är helt ointresserad av att veta samma tusendel du lade orden i munnen på mig.

Anonym (Jessie) skrev 2021-09-19 09:51:22 följande:
    En av mina allra mest aggressiva antivaxx-kompisar på Facebook har nu blivit svårt sjuk i Covid-19.

Hon har fyllt mitt flöde månad efter månad med fanatiska inlägg om faran med vaccination, att covid-19 är en bluff, det är bara en snuva och de som blir sjuka får skylla sig själva för det beror på deras dåliga matvanor och fetma.

Och nu har hon själv fått covid-19, är jättesjuk och frågar efter kolloidalt silver och ber vänner handla mat åt henne för hon kan inte resa sig upp. Ha. Om hon inte haft barn skulle jag nästan önska att hon hamnar på IVA men jag vill inte önska hennes barn att bli föräldralösa. Men oh the irony.

Det är många som vaknat upp ur sin dimma efter en svår COVID-19 förlopp.

En del utvecklas med en sådant förlopp, och andra kryper bara än mer in i sina tvångstankar om saker som de vägrar förstå.
    De inbillar sig en åsikt kan ersätta fakta, har det har aldrig hänt utan fakta förändras.

• klyban
    EpicF skrev 2021-09-19 12:07:07 följande:
    Hon ska inte handla själv om hon har covid-19 så självklart får man någon att handla till sig.

Rent generellt så kan hon dö även om hon inte hannar på iva. Och även om hon hamnar på iva så kan hon överleva.
    Komiskt nog handlade det om nått helt annat där och förnekandet.
    Pope Joan II skrev 2021-09-19 11:58:05 följande:
    Nej, det var ju uttryckt med ett par brasklappar så då är det väl okej för en del. 

Nä, du läser in helt fel där.
    Men väl var det frågande om man verkligen ska ha sympati för någon som inte bryr sig om verkligheten.

EpicF skrev 2021-09-19 12:10:09 följande:
    Nej, varför skulle det vara det?! Finns många som tror på kolloidalt silver och många som menar att det är naturens antibiotikum.

Tro funkar inte mot fakta, och kolloidalt silver enda verkan är placebo, det är vad hela den branschen vilar på.

EpicF skrev 2021-09-19 12:11:19 följande:
    Och ändå så är det du som påstått det.

Nope, lägga orden i munnen på mig kommer aldrig funka, du prövat förut och misslyckats varje gång.

Och se bara på alla de som vågat sig på ta vaccinen.

• klyban

I Italien ökade vaccinationsbokningarna med 20-40%(Antar de menar att det är olika regioner med den spannet, men kanske man får svar på det senare) och efter man satte krav på vissa miljöer med vaccination, test eller antikroppstest som bekräftat sjukdom.

• klyban
    Anonym (Moa) skrev 2021-09-19 14:44:06 följande:
    De har ju i princip tvingat fram det genom att kräva positivt Covid-pass för att få arbete (alla jobb, inte bara vården).

En väg jag tror och hoppas Sverige inte går.

Det är en betydande ökning av vaccineringen där med den.

För mig kommer inte ett vaccinpass förändra nått för mig, kommer troligt aldrig bli använt.
    Men nä, är väl inte förtjust i tanken, men just under restriktioner så kan det vara ett sätt att hålla igång verksamheter.
    Och när man är väl där, så är jag mer delad.
    Och sen patientsäkerheten är en som kan vara okey också, för det anser jag en patient kan kräva att den ska vara i en miljö där alla är vaccinerade eller har antikroppar.

Det är lite svårt ibland med COVID-pass, då det är både bra saker och dåliga saker med det.
    Vi får se hur de resonerar om det sker, och kanske det blir enklare då, men nog inte alls säkert det blir det.

• klyban
    EpicF skrev 2021-09-19 16:18:48 följande:
    Jaha, så du känner henne. Ok.

Eller kan de vara så att du inte ens läst inlägget. Du brukar inte göra det på de inläggen väljer att kommentera...
    Förnekandet.....
    EpicF skrev 2021-09-19 16:21:42 följande:
    Oavsett om kollodialt silver är en bluff så har folk rätt att tro vad de vill. Är de fortfarande svårt för dig att ta in och förstå?

Nej, då är det väl någo anan som skriver under ditt nick då.

Tro är inte fakta och det är placebo effekten de får.

Lägga orden i munnen kommer aldrig fungera på mig.
    Och att de vågat sig på ta vaccinet är en självklarhet
    idag.

Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?