Anonym (Gravid) skrev 2021-09-16 12:46:03 följande:
Men det är ju i din begränsade umgängeskrets. Testa att googla dizziness/tinnitus/vertigo tex som biverkning, där det finns de som rapporterat in månader av bekymmer. Säger inte att det är mer kopplat, men som kontrast till det du för fram.
Jag pratar givetvis endast om de jag träffat där, och att det finns de som haft mer svår biverkning vet jag också.
Men med en så låg prevalens för svår biverkning, så är det mer ett stort under ens träffat en som fått svår biverkning.
Men den på jobbet är den första som jag träffat på som fått såpass lång biverkning, det var en moderna dos två, som jag vet man säger ger lite mer biverkningar för en del.
Finns det forskningsrapporter på det du pratar om där och yrsel... och vaccinen?
Anonym (Gravid) skrev 2021-09-16 12:52:04 följande:
Bisarrt. Man anser alltså det är bättre att skapa sjuksköterskebrist.
Ska man stänga av alla som vaccinerats men blir sjuka och smittat någon ändå? Eller är det inte effekten man vill åt utan känslan?
Jag undrar ju vad man gör om någon av dessa väljer att vaccinera sig för att man är helt beroende av en inkomst för sin familj - och vederbörande är en av de som får en allvarlig biverkning av vaccinet. Säger man oops då?
Du kan också vända på det och ställa dig frågan om man vill ha en ovaccinerad att ta hand om patienter.
För detta har med patientsäkerhet att göra, och svårt och se hur man kan ignorera den på detta.
Men det är helt klart drastiskt, men lätt udda att utbildad personal inte förstår sin utbildning och smittor.
Och även om inte vaccinet skyddar mot smitta 100%, så är det mycket bättre än 0% som ovaccinerad.
Men har man antikroppar så kan man använda som som en "vaccinering", för det tror jag FR hade och även GR som AndreaBD nämnde också.
AndreaBD skrev 2021-09-16 13:11:33 följande:
Grekerna har också gjort det. Och ärligt sagt, jag skulle inte heller vilja att ovaccinerad vårdpersonal skulle ta hand om mig om jag vore allvarligt sjuk eller gammal. Onödig risk!
Och det gäller ju egentligen alla som jobbar med människor. Jag vet inte vad min chef hade sagt, om någon hade sagt att de inte vill vaccinera sig. Han höll i alla fall koll på om alla var vaccinerade.
Hart man patientkontakt, så anser jag man kan kräva detta inom sjukvården.
Sen vet jag en del andra tar in alla yrken, det kan man diskutera fall till fall, men det är här man börjar och i Sjukvården.
Men en del får patientsäkerhet låta som nått man ska strunta i, jag vill inte gå till vården och att de inte bryr sig om den.
Detta är nått jag anser mig kunna kräva av vården, sen kanske man inte behöver stänga av dom, för det kanske går omplacera dom tills det är över istället.